• Ja, van deze ené groep heb ik al weken last van. Waar ik ook op straat loop word ik achtervolgt, uitgescholden en zelfs aangereden met de fiets. De reden? Ik ben Gothic. Het begon een paar weken geleden. Ik liep met mijn beste vriend Dean op straat te kletsen. Allemaal leuk en gezellig, toen er opeens een redelijk groot groepje turkse of marokkaanse jongens kwamen. Eentje wees lachend naar mij en riep ''Hey kijk [naam]! Dat is je grote vriend, emo!'' Natuurlijk zeg ik er nooit wat van maar ik vond het zó laf dat hij dat zei met een groot groepje om hem heen van 20 jarige gasten. (Note, die jongen die dat riep was iets van 10 jaar oud.) Dus ik zeg ''Vind jij dat normaal, zomaar mensen op straat lastig vallen?'' Die 10 jarige jongen begon keihard te schelden met woorden die niet genoemd mogen worden. Ik liep dus door met mijn beste vriend. We moesten wat later in de avond nog langs de winkel. Daar stond het groepje weer. Ze scholden zich kapot naar ons. Oude mensen keken raar naar ze, maar natuurlijk durfden ze niks te zeggen. Toen begonnen ze dingen te roepen dat ik wapens op zak had en een drugs dealer was, wat al helemaal nergens op sloeg, maargoed. Nu ben ik net terug van school, en ben ik zelfs door een NOG grotere groep lastiggevallen. Eentje reed mij zelfs aan met zijn fiets. Ze hadden geluk dat mijn mobiel leeg was anders had ik de politie gebeld. Ik snap bij god niet waarom mensen het door de vingers zien als een alternatief persoon word uitgescholden. Want als ik iets had gezegd over hun nationaliteit was ik natuurlijk het kwade.

    Note : Natuurlijk zijn niet alle turkse/marokkaanse mensen zo.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Ik snap dat je het naar vindt, maar ik zou toch oppassen met hun nationaliteiten steeds te benoemen. Dat doet er namelijk niet echt toe, snap je, en zo klinkt het al snel racistisch terwijl je dat niet zo bedoelt.

    Maar wat een rotsituatie zeg! Zou je het niet eens kunnen filmen als het weer gebeurt, om daarmee dan naar de politie te stappen?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Belachelijk, echt naar voor je zeg. Er bestaat geen enkele reden om iemand lastig te vallen.
    Zitten die jongens bij je op school? Anders zou ik het zeker melden bij je mentor of anders de directeur.
    Voor nu; kun je met iemand mee fietsen die in de buurt woont? Dan ben je iig niet alleen. Mocht je alsnog worden lastig gevallen, kun je altijd een melding maken bij de politie, liever nu dan dat het een x uit de hand loopt


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik zou echt naar de politie stappen hierover. Dan kan je er alvast voor zorgen dat de politie op de hoogte is en eventueel nota neemt. Dat kan je helpen als je nog eens wordt lastig gevallen en je ook effectief de politie moet bellen. Dan weten zij al meer over de situatie en kan er sneller aan gewerkt worden. Ik kan me voorstellen dat je je daar echt slecht door voelt! :/


    What would Emma do?

    Eledhel schreef:
    Ik snap dat je het naar vindt, maar ik zou toch oppassen met hun nationaliteiten steeds te benoemen. Dat doet er namelijk niet echt toe, snap je, en zo klinkt het al snel racistisch terwijl je dat niet zo bedoelt.

    Maar wat een rotsituatie zeg! Zou je het niet eens kunnen filmen als het weer gebeurt, om daarmee dan naar de politie te stappen?


    Het is een feit dat ze van turkse/marokkaanse afkomst zijn. Ik ben niet racistish als ik een feit benoem. Ik heb verders niks slechts over ze, en hun nationaliteit gezegt.

    Als ik zou gaan filmen weet ik zeker dat ze naar mij toe komen en mijn telefoon uit mijn handen slaan ofzo. Ik waag het maar niet.

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 14:47 ]


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Westwick schreef:
    Belachelijk, echt naar voor je zeg. Er bestaat geen enkele reden om iemand lastig te vallen.
    Zitten die jongens bij je op school? Anders zou ik het zeker melden bij je mentor of anders de directeur.
    Voor nu; kun je met iemand mee fietsen die in de buurt woont? Dan ben je iig niet alleen. Mocht je alsnog worden lastig gevallen, kun je altijd een melding maken bij de politie, liever nu dan dat het een x uit de hand loopt


    Ja, mijn vader heeft met mij af gesproken dat hij bij het winkelcentrum rondhangt als ik uit school kom. Aangezien zij daar ook rondhangen en ik die route langs moet lopen.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    CanisRupus schreef:
    (...)

    Het is een feit dat ze van turkse/marokkaanse afkomst zijn. Ik ben niet racistish als ik een feit benoem. Ik heb verders niks slechts over ze, en hun nationaliteit gezegt.

    Als ik zou gaan filmen weet ik zeker dat ze naar mij toe komen en mijn telefoon uit mijn handen slaan ofzo. Ik waag het maar niet.

    Is ook zo. Wat mij gewoon opvalt is dat er bij blanke mensen nooit de nationaliteit genoemd wordt, en bij buitenlandse mensen wel. Maar dat kan ook gewoon liggen aan wat mij opvalt hoor (:

    En ja, je moet wel oppassen! Hopelijk gebeurt het niet vaker, en anders meteen naar de politie stappen!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Gadver, wat een rotmensen!
    Als ze je nog een x zo lastig vallen, gelijk een melding maken bij de politie, dan weten die wat er aan de hand is..


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Hangaso's, kutvolk. Met z'n allen hebben ze zo'n bek maar als ze alleen zijn ineens niet meer. Het probleem is ook dat jongens van die afkomst (Turks en Marokkaans) thuis worden verwend in tegenstelling tot hun zussen.
    Ik walg ervan. Ik was zelf een keer met een stel Marokkaanse of Antilliaanse meiden in de clinch geraakt, lang geleden op de kermis. Laten we zeggen dat die politieauto vooral in hun voordeel had gewerkt. Ze maakten mij voor kankerhoer en kankerslet uit terwijl ik niks had gedaan. Voor mijzelf hanteer ik een regel: als ze me trappen of klappen, klap ik terug.

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 18:54 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Plus: mensen zijn bang om het beestje bij de naam te noemen. Als ik zeg 'Turken of Marokkanen vielen me lastig' ben ik een racist. In die bullshit ga ik niet mee. Als ik werd lastiggevallen door achterbuurttuig zei ik dat, als ik werd lastiggevallen door de buurtmocro's zeg ik dat ook. It's because I'm black isn't it?
    Ik wou dat ik bij je was bro. Ik word hier zo kwaad om.

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 18:50 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik vind het echt verschrikkelijk voor je (huil) Net zo min als wij turken en Marokkanen niet mogen discrimineren zo min mogen zij alto's discrimineren. Sterkte meid en je mag altijd naar deze alto toekomen (A) (flower)


    ~My Mind Is Free~

    HANAYA schreef:
    Plus: mensen zijn bang om het beestje bij de naam te noemen. Als ik zeg 'Turken of Marokkanen vielen me lastig' ben ik een racist. In die bullshit ga ik niet mee. Als ik werd lastiggevallen door achterbuurttuig zei ik dat, als ik werd lastiggevallen door de buurtmocro's zeg ik dat ook. It's because I'm black isn't it?
    Ik wou dat ik bij je was bro. Ik word hier zo kwaad om.


    Nou, zou jij zeggen: 'Vandaag ben ik weer lastiggevallen door zo'n Nederlander!'?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Monesi schreef:
    (...)

    Nou, zou jij zeggen: 'Vandaag ben ik weer lastiggevallen door zo'n Nederlander!'?


    Ik heb helemaal geen zin in een discussie in dit topic. Ik zeg gewoon wat ik wil zeggen en jij wat jij wilt zeggen. Punt uit.


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Aanklacht indienen.
    Eventueel de volgende keer die dingen opnemen met je gsm. Maar sowieso aanklacht indienen.


    Queer zijn is gewoon alles

    CanisRupus schreef:
    (...)

    Ik heb helemaal geen zin in een discussie in dit topic. Ik zeg gewoon wat ik wil zeggen en jij wat jij wilt zeggen. Punt uit.


    Ik had het ook niet tegen jou, mij niet gelaten dat je die mensen bij hun nationaliteit noemt, echt niet. Ik reageerde gewoon op Sam en dat ze zei dat "ze haar acherburen ook zo zou aanspreken" - dat was waar ik het over had. Je m'en fous of hoe je die groep mensen definieert.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    @ Monesi: meestal doe ik dat niet. En ik wil ook best zeggen waarom, namelijk omdat ik de moeite niet neem om de meerderheid specifiek te noemen, in Nederland wonen voornamelijk Nederlanders. In mijn geval zou ik zeggen 'achterbuurttuig', want dat is een kleine groep mensen. Turken en Marokkanen is ook een kleine groep in Nederland, Nederlanders niet. Maar maakt u zich geen zorgen, als ik het negatief heb over Nederlandse toeristen in het buitenland (een minderheid vanuit dat perspectief) zeg ik ook 'asociale klotehollanders' :D.
    Ik ben namelijk niet bang om hier het beestje bij de naam te noemen.

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 19:27 ]


    No growth of the heart is ever a waste