• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Syllabus van scheikunde vwo komt rechtstreeks uit hell volgens mij. rip


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Syllabus van scheikunde vwo komt rechtstreeks uit hell volgens mij. rip

    Ja omg. Dat voorbeeldexamen van 2016 ook. Heb je die al gemaakt?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja omg. Dat voorbeeldexamen van 2016 ook. Heb je die al gemaakt?


    Nee, haha, ik doe een bezemexamen. Heb er niet zoveel aan.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Nee, haha, ik doe een bezemexamen. Heb er niet zoveel aan.

    Oh oké. Heb je geluk, door dat oefenexamen zit ik helemaal in de stress hahaha

    [ bericht aangepast op 22 april 2016 - 17:11 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Oh oké. Heb je geluk, door dat oefenexamen zit ik helemaal in de stress hahaha


    Nou geluk, geluk. Ben echt 0 goed in molberekenen zeg god


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Nou geluk, geluk. Ben echt 0 goed in molberekenen zeg god

    Kijk de filmpjes van Scheikundelessen op youtube. Hij legt het heel duidelijk uit. Door hem had ik echt een 8 voor mijn proefwerk molberekeningen!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Kijk de filmpjes van Scheikundelessen op youtube. Hij legt het heel duidelijk uit. Door hem had ik echt een 8 voor mijn proefwerk molberekeningen!


    Dat heb ik gedaan, maar zodra ik eindexamen opgaven ga maken met molberekeningen gaat het niet meer goed


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Kun je voorbeeldexamens online vinden? Ik heb me namelijk altijd afgevraagd hoe die Nederlandse examens eruit zien. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Monesi schreef:
    Kun je voorbeeldexamens online vinden? Ik heb me namelijk altijd afgevraagd hoe die Nederlandse examens eruit zien. :Y)

    Klik!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Standal schreef:
    (...)

    Dat heb ik gedaan, maar zodra ik eindexamen opgaven ga maken met molberekeningen gaat het niet meer goed

    Als je vragen hebt, kan je me altijd even een pb'tje sturen. Geen idee of ik je echt kan helpen maar misschien komen we er samen uit!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Klik!


    Dankje! En hm, Nederlands met geen punten af voor schrijffouten. Ik wou dat - dat op onze Belgische examens ook gold. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Monesi schreef:
    (...)

    Dankje! En hm, Nederlands met geen punten af voor schrijffouten. Ik wou dat - dat op onze Belgische examens ook gold. :'D

    Oh echt wel. Sinds dit jaar, tot een maximum van 4 scorepunten aftrek.

    OT: Ook ik mag eraan gaan geloven :'D Ik ga morgen gelijk al hard aan de slag :c


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Pontmercy schreef:
    (...)
    Oh echt wel. Sinds dit jaar, tot een maximum van 4 scorepunten aftrek.

    OT: Ook ik mag eraan gaan geloven :'D Ik ga morgen gelijk al hard aan de slag :c


    Oh, oké. Want in dat ene voorbeeldexamen stond van niet. Maar heel veel succes gewenst!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Monesi schreef:
    (...)

    Oh, oké. Want in dat ene voorbeeldexamen stond van niet. Maar heel veel succes gewenst!


    Ja, helaas zegt de Syllabus dat wel.
    In lijn met het besluit van de staatssecretaris komt in examenjaar 2016
    hiervoor een aftrekregeling voor incorrecte formuleringen en onjuist taalgebruik.

    Echt shit naar mijn mening.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    (...)

    Ja, helaas zegt de Syllabus dat wel.
    In lijn met het besluit van de staatssecretaris komt in examenjaar 2016
    hiervoor een aftrekregeling voor incorrecte formuleringen en onjuist taalgebruik.

    Echt shit naar mijn mening.


    Ik vind het maar normaal, haha. Het is tenslotte Nederlands.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried