• Ik ben ondertussen twee keer gezakt voor mijn rijexamen. Dit is iets waar ik heel erg van baal omdat echt iedereen in mijn omgeving hem de eerste of tweede keer had. Dit zei ik laatste tegen mijn moeder en ik heb toen ook eerlijk opgebiecht dat ik op dit moment echt weinig mensen het nog maar gun om hun rijbewijs te halen omdat ik gewoon niet begrijp waarom hun wel en ik niet, mijn tweede examen was namelijk helemaal niet slecht. Mijn moeder werd toen heel boos op mij en zei dat ik een jaloers kreng was, een mis gunner was en dat zij mij zo niet had opgevoed. Ik heb toen gezegd dat ik niemand meer wilde lessen, ook omdat ik het nu er niet van in zie omdat ik binnen kort op mezelf ga en ik dan toch geen auto heb waarin ik kan rijden. Ik ga dus mijn rijbewijs halen om daarna niet meer te rijden... Hierdoor werd ze nog kwader.
    Nu zei ik vandaag dat ik morgen geen zin had in rijles. Ik bedoelde hier niks vreemds mee, iedereen heeft toch ergens een keer geen zin in? Maar toen werd ze weer boos. Ook omdat ik zei dat de rijles de laatste tijd niet meer zo goed gaat en ik daar best wel van baal. Ze werd helemaal gek en begon allemaal dingen te zeggen dat ik een keer moet doorzetten en dat ik als er een keer iets fout gaat niet zo moet aanstellen... Daarna begon ze allemaal: 'Ja de volgende keer als je zakt betaal je alles maar zelf.' En: 'Hierna stop je maar, ik ben er klaar mee.'

    Persoonlijk vind ik dat ze heel overdreven reageert. Ik heb gewoon een dipje, dat is alles. Als het morgen beter gaat dan is het allemaal weer voorbij. Mijn moeder zei laatste nog dat ze het jammer vond dat ik mijn hart niet meer bij haar luchtte, maar nu wilde ik dat een keer doen en dan wordt ze boos. Ik heb dat dan ook tegen haar gezegd en toen begon ze weer dat ik mezelf aanstelde. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen want ik zat met het rijles probleem oprecht en nu ben ik opeens een aansteller en word ik er gelijk weer aan herinnert waarom ik eigenlijk niks meer met mijn ouders bespreek.


    "Ignite, my love. Ignite."

    begon allemaal dingen te zeggen dat ik een keer moet doorzetten en dat ik als er een keer iets fout gaat niet zo moet aanstellen


    Je moeder heeft serieus het lef om dit te zeggen tegen iemand die op topniveau judoot? Ik weet niet of ze zelf haar rijbewijs heeft, maar vroeger was het een stuk makkelijker om je rijbewijs te halen. Het feit dat ze ook gewoon niet wil luisteren is zwaar waardeloos. Misschien is het een idee om het onderwerp nog eens aan te kaarten wanneer jullie beiden gekalmeerd zijn? En als ze dan niet luistert, moet je gewoon denken: 'Fuck it'. Je kunt je rijbewijs een andere keer halen, wanneer je lekkerder in je vel zit. Zonder drama.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik ben het totaal met je eens en ik vind dat je moeder ook echt overdreven reageert. Tbh vind ik het wel lullig dat je het weinig mensen nog gunt om een rijbewijs te halen; iedereen doet er moeite voor.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik ben het totaal met je eens en ik vind dat je moeder ook echt overdreven reageert. Tbh vind ik het wel lullig dat je het weinig mensen nog gunt om een rijbewijs te halen; iedereen doet er moeite voor.


    Niet gunnen was misschien wel een beetje te overdreven maar als ik dan zie dat andere mensen wel in een keer slagen ben ik wel jaloers en dan vraag ik mezelf af waarom ik het niet kan en hun wel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Om heel eerlijk te zijn begrijp ik wel dat het voor haar vervelend kan over komen als je eerder al hebt gezegt niet meer te willen lessen. Ze betaald een godsvermogen voor die rijlessen en ik zou ook niet blij zijn als mijn kind al dat geld dan maar weg zou willen gooien 'omdat je het nut er nu niet van in ziet'. (En dat pas zou zeggen na 2 x voor het rij-examen gezakt te zijn)

    Ja, je bent twee keer gezakt. En natuurlijk mag je daar teleurgesteld over zijn en er over balen, maar ik begrijp je moeders gedachtens wel. Als je namelijk eerder tegen je moeder hebt gezegt dat je het nut er niet van in ziet en dat je eigenlijk niet meer wilt lessen, dan kan ik begrijpen dat als je een keer een opmerking maakt over dat je er geen zin in hebt, ze dat aan je eerdere woorden koppelt.

    Ik vind echter wel dat ze niet zover had mogen gaan toen je haar eerlijk vertelde over dat je het anderen nu niet echt meer gunt, dat is namelijk een hele logische gedachten die iedereen even zou hebben. Ik vind sowieso niet dat ze tegen je had mogen schreeuwen en ook niet dat ze je een aansteller, jaloers kreng of een misgunner had mogen noemen. Zij is de oudere in jullie relatie en op die manier is het gewoon niet netjes om te communiceren, nogmaals, ik begrijp haar gedachten wel, maar dat kun je ook op een rustige manier zeggen en ik vind het erg vervelend dat je dat zo over je heen hebt gekregen.

    Daarbij wil ik nog toevoegen dat ik drie keer ben gezakt en ik ook heel erg onzeker was de laatste lessen. Maar nu ben ik wel super zelfverzekerd in de auto omdat ik die extra lessen gewoon echt nodig heb gehad, hoewel ik eerst ook daaraan twijfelde. Uiteindelijk zijn er altijd mensen die er langer of korter over doen en hoewel je jezelf daar automatisch mee gaat vergelijken (deed ik namelijk ook), ga je achteraf het vooral stom van jezelf vinden haha.

    [ bericht aangepast op 19 april 2016 - 21:47 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik weet niet hoeveel rijlessen jij hebt gehad, maar ik heb 140 rijlessen gehad voor ik überhaupt op mocht, ik ben dan inderdaad wel in een keer geslaagd (sorry), maar ik had sowieso een faalangst examen (heb geen faalangst, maar ik was bij mijn TTT wel erg nerveus en het slagingspercentage ligt daar hoger).


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik snap dat je baalt dat had ik op een gegeven moment ook. Vooral toen ik uit eigen zak alle extra lessen moest betalen. Ik zag een vakantie in de zomer en leuke uitjes voor me verdwijnen. Mijn humeur ging ook ontzettend omlaag maar uiteindelijk heb ik het ook gehaald. Geef je er aan over dat het niet even makkelijk gaat bij iedereen maar dat je er op je eigen tempo wel komt. Verder sluit ik me aan bij Sempre.


    The truth is out there.

    Misschien reageert ze wat overdreven, maar bekijk het ook vanuit haar. Ik maak uit je verhaal op dat ze je rijlessen/examens allemaal betaald. Ik woon op mezelf en moet mijn eigen lessen/examens betalen en dat is echt vier ribben, een nier en een long uit mijn lijf.
    Je moeder heeft het beste met je voor en wil gewoon graag dat je slaagt.
    Heel hard; maar probeer te relativeren. Twee keer zakken is klote, maar het zou zonde zijn van het geld als je nu zou stoppen. En logisch dat je geen zin hebt, maar dit is zo'n gevalletje 'zin maken'.


    I was an angel living in the garden of evil

    Ik ben vandaag voor de 5e keer gezakt voor mijn theorie. Mijn vader heeft gezegd dat ik lui was en beter moest leren. Alleen toen hield ie zijn mond na een heel dik boekje met aantekeningen.

    Misschien is het zo dat ze juist zo graag willen dat je de auto kan pakken en gewoon lekker zelf erop uit kan? Dit is wat mijn ouders voor mij willen en ik snap echt heel erg goed dat de moed je nu door de schoenen zakt hoor, want het is verdomd moeilijk en zeker heel anders dan 10 a 15 jaar geleden.

    Iedereen is anders en je komt er heus wel, ik vertrouw op je en geloof me eenmaal je rijbewijs en je rijd overal heen!