• Ik ben op zoek naar een cadeau voor een vriendin van me, en ik weet dat ze dol is op young adult-boeken. Nu het probleem: ik weet eigenlijk bijna niets van het genre. Wat ik wel weet is dat ze al heeft:
    - Alle John Green boeken
    - Twilight reeks
    - En al die extra Twilight dingen

    Dus kunnen jullie me helpen? Welke YA-boeken vinden jullie mooi? Minder populaire boeken zijn ook zeker welkom.

    Ik weet dat ze alles met veel romantiek erin leuk vindt!

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:43 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Helen Vreeswijk is een Young Adult schrijfster. Ze schrijft over criminele zaken die ze heeft mee gemaakt in haar politie carrière en het is echt onwijs goed geschreven. Mijn favoriet was dan ook 'Judas.' . c';

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 19:26 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Persoonlijk vind ik de Touching Juliette serie heel erg mooi en zal deze dus ook zeker aanraden! Ook is The Selection erg leuk!


    -

    Je hebt een Nederlandse young adult fantasy-reeks, De Verborgen Universiteit. Misschien vind ze dat leuk? Zelf is een van mijn meest favoriete Young Adults De stem van Tamar, van David Grossman. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ze daar van gehoord heeft, dat is geen fantasy. Ik ken wel meer reeksen en boeken, maar ik weet natuurlijk niet echt in welk genre ze het zoekt. Ik ben zelf iets beter thuis in de fantasy en in het romantische drama dan in andere genres.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Regenboogvis schreef:
    Je hebt een Nederlandse young adult fantasy-reeks, De Verborgen Universiteit. Misschien vind ze dat leuk? Zelf is een van mijn meest favoriete Young Adults De stem van Tamar, van David Grossman. Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat ze daar van gehoord heeft, dat is geen fantasy. Ik ken wel meer reeksen en boeken, maar ik weet natuurlijk niet echt in welk genre ze het zoekt. Ik ben zelf iets beter thuis in de fantasy en in het romantische drama dan in andere genres.


    Romantische drama-suggesties kan ik goed gebruiken!


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Divergent
    Wings (Serie van aprilynne pike)
    House of night
    Northern lights (van de film the golden compass)
    Percy Jackson
    The mortal instruments

    (hier zijn allemaal vertallingen van^^)


    You were born original, don't die as a copy.

    Mel Wallis de Vries ^^
    Mijn favorietste YA-thrillers ooit. En haar nieuwe, Schuld, is echt steengoed! Maar Verstrikt vond ik ook prachtig, en eigenlijk al haar boeken


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Jandy Nelson - I'll give you the sun
    Jesse Andrews - Me, Earl and the Dying Girl
    Floortje Zwigtman - Groene Bloem Trilogie (historisch)


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    ik raad the program, we were liars en boeken van rainbow rowell heel erg aan!


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Als ze van The Hunger Games en Maze Runner houdt, vind ze The Cage van Megan Sheperd vast ook leuk. Helaas is daar net pas één boek van uit en is de tweede nog niet vertaald. De derde nog niet geschreven. Maar het is zeker een aanrader.

    Misschien is Schim en Schaduw wat voor haar?
    (Mocht je dat een goed idee vinden, ik heb er hier nog een exemplaar liggen. Ik heb hem één keer gelezen, dus misschien nog een optie. Zo houd je nog geld over voor nóg een boek :Y))


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik lees nu me Before you voor de tweede keer in 3 dagen. Een prachtig boek dat binnenkort ook op het witte doek te zien is!
    Het is romantisch, maar romantiek op een iets andere wijze!
    https://www.teenvogue.com/story/me-before-you-extended-trailer

    [ bericht aangepast op 4 april 2016 - 21:01 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ProngsPotter schreef:
    Misschien is Schim en Schaduw wat voor haar?
    (Mocht je dat een goed idee vinden, ik heb er hier nog een exemplaar liggen. Ik heb hem één keer gelezen, dus misschien nog een optie. Zo houd je nog geld over voor nóg een boek :Y))


    Hmm, ik denk dat het teveel fantasy is voor haar. Ik weet dat ze een beetje niet erg vindt, maar ik zie dat deze toch een beetje teveel magische elementen heeft.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Obi_Wan_Kenobi schreef:
    (...)

    Hmm, ik denk dat het teveel fantasy is voor haar. Ik weet dat ze een beetje niet erg vindt, maar ik zie dat deze toch een beetje teveel magische elementen heeft.


    Hahahah snap ik wel.

    Honderd uur nacht? Van Anna Wolz. Het gaat wel over een meisje van 14, persoonlijk ergerde ik me aan die lage leeftijd, maar het boek is echt heel leuk.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    ProngsPotter schreef:
    (...)

    Hahahah snap ik wel.

    Honderd uur nacht? Van Anna Wolz. Het gaat wel over een meisje van 14, persoonlijk ergerde ik me aan die lage leeftijd, maar het boek is echt heel leuk.


    Oh, toevallig zag ik laatst nog een interview met haar. 14 vind ik inderdaad ook wat jong, maar ik zal er eens naar kijken.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Ik ga waarschijnlijk echt die heel populaire YA reeksen opnoemen, maar ze zijn dan ook goed!
    - De Selectie
    - The Maze Runner
    - Divergent
    - The Hunger Games
    - Girl Online en Girl Online: On Tour


    16 - 09 - '17