• -
    edit: Lang verhaal kort: de column die hier stond was een reactie een aanslag in Tel Aviv in 2016, en een uiting van mijn frustratie met meningen/mensen die het conflict eenzijdig behandelen. De titel kwam heel verkeerd over (het stond tussen aanhalingstekens, ik hoopte dat dat erop wees dat het niet mijn eigen woorden waren: de column ging dan ook in tegen dat citaat) en de column was dan wel genuanceerd (dat was het hele doel van de column), maar niet goed beargumenteerd vanwege mijn gebrek aan feitelijke kennis (gebeurt al eens bij vijftienjarige pubers, I guess). Het leek me beter de column gewoon offline te halen.

    [ bericht aangepast op 9 april 2021 - 15:41 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zeg gewoon "fuck de mensheid".

    Zonder mens geen religie, extreemrechts, terreur, milieuvervuiling, oorlog, moet ik nog even doorgaan?

    Ohh, en wat het eerste in mijn rijtje betreft, religie is niet slecht, maar de mens maakt het wel slecht, of gebruikt het alleszins om slechte daden goed te praten. Daarom hoort het in dat rijtje thuis.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik zeg gewoon "fuck de mensheid".

    Zonder mens geen religie, extreemrechts, terreur, milieuvervuiling, oorlog, moet ik nog even doorgaan?

    Ohh, en wat het eerste in mijn rijtje betreft, religie is niet slecht, maar de mens maakt het wel slecht, of gebruikt het alleszins om slechte daden goed te praten. Daarom hoort het in dat rijtje thuis.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    fuck people be a panda.


    Heaven is a place that we all have

    Debbaut schreef:
    Ik zeg gewoon "fuck de mensheid".

    Zonder mens geen religie, extreemrechts, terreur, milieuvervuiling, oorlog, moet ik nog even doorgaan?

    Ohh, en wat het eerste in mijn rijtje betreft, religie is niet slecht, maar de mens maakt het wel slecht, of gebruikt het alleszins om slechte daden goed te praten. Daarom hoort het in dat rijtje thuis.


    Dat zeg ik persoonlijk niet, maar ik zou wel graag een dikke middelvinger opsteken met iedereen die het slecht voor heeft met andere levende organismen - of dat nu de natuur in het algemeen, dieren of mensen zijn, ze mogen voor mijn part naar Pluto gekieperd worden. Aan de andere kant zijn er ook een heleboel mensen die het wél goed voor hebben met anderen, met de natuur en respect hebben voor het eerdergenoemde. helemaal niet fuck hen, als je het mij vraagt. (:
    @Ad: hahahaha, yes indeed. :Y)


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    ik houd het gewoon simpel. de mens is tegenwoordig net een snoepje maar dan 2 eeuwen over de datum. van buiten ziet het er perfect en plastic uit maar het is zo verrot vanbinnen.

    panda's are the only solution


    Heaven is a place that we all have

    Goede column, heel interessant. Ik heb zelf ook ooit dat debat moeten voeren en ik had dezelfde ervaring als jij. Het is een heel ingewikkeld conflict...


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Debbaut schreef:
    Ik zeg gewoon "fuck de mensheid".

    Zonder mens geen religie, extreemrechts, terreur, milieuvervuiling, oorlog, moet ik nog even doorgaan?

    Ohh, en wat het eerste in mijn rijtje betreft, religie is niet slecht, maar de mens maakt het wel slecht, of gebruikt het alleszins om slechte daden goed te praten. Daarom hoort het in dat rijtje thuis.


    Vergeet links extremisme niet


    Clever as the Devil and twice as pretty

    MashaV schreef:
    (...)

    Vergeet links extremisme niet


    Dat was ik ook nog vergeten.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    MashaV schreef:
    (...)

    Vergeet links extremisme niet


    Gewoon al het extremisme. Extremisme is nooit goed.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    SonOfGondor schreef:
    Goede column, heel interessant. Ik heb zelf ook ooit dat debat moeten voeren en ik had dezelfde ervaring als jij. Het is een heel ingewikkeld conflict...


    Mijn excuses, ik zag net dat ik nog niet gereageerd had op jou! Heel erg bedankt! (: Het is inderdaad een zeer ingewikkeld conflict, gezien je niemand echt kan beschuldigen en tegelijk allebei ... :/


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Debbaut schreef:
    Ik zeg gewoon "fuck de mensheid".

    Puur dit.


    ars moriendi

    Debbaut schreef:
    Ik zeg gewoon "fuck de mensheid".

    Zonder mens geen religie, extreemrechts, terreur, milieuvervuiling, oorlog, moet ik nog even doorgaan?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Fuck de mensheid, inderdaad.


    26 - 02 - '16

    Debbaut schreef:
    Ik zeg gewoon "fuck de mensheid".

    Zonder mens geen religie, extreemrechts, terreur, milieuvervuiling, oorlog, moet ik nog even doorgaan?

    Ohh, en wat het eerste in mijn rijtje betreft, religie is niet slecht, maar de mens maakt het wel slecht, of gebruikt het alleszins om slechte daden goed te praten. Daarom hoort het in dat rijtje thuis.

    Maar is dat niet heel negatief? Mensen doen ook goede dingen. Tuurlijk, mensen hebben ook voor heel veel slechte dingen gezorgd, maar nu zeg je ook "fuck alle mensen die het beste met elkaar voor hebben", snap je wat ik bedoel? Ik kan het alleen niet zo goed onder woorden brengen haha. Ik heb het gewoon niet zo op dat hele "fuck de wereld, de mensheid is verrot", omdat er ook nog goede dingen gebeuren.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik vind de titel om eerlijk te zijn beledigend. Ik snap waarom je deze hebt gekozen, maar hoewel deze tussen aanhalingstekens staat is deze toch niet consistent met de boodschap die je wilt uitdragen.

    Verder snap ik je punt wel. We moeten gewoon niet een heel land over 1 kam scheren, je kunt niet zeggen als 1 iemand een misdrijf pleegt, de hele samenleving van dat land vol met criminelen zit.

    Ik denk dat het probleem is dat mensen te makkelijk hun mond open trekken voordat ze een probleem goed hebben geanalyseerd. Zelfs als mensen niet precies weten waar iets over gaat, lijkt men hier in Nederland nog een mening te hebben, uiteraard vertekend door de media die ook maar een beperkt beeld van de hele situatie naar buiten brengt.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2016 - 12:30 ]


    Aan niets denken is ook denken.