• Ik heb mezelf in de nesten gewerkt, hahah. Ik heb hulp nodig met een rekensommetje die ik zelf gemaakt heb, maar er niet meer uit kom.

Ik ben een nieuw verhaal begonnen, voor mezelf (misschien dat hij later nog online zal komen), maar goed, ik zit dus vast.
    Het gaat over een ruimstestation waar 356 mensen wonen. 29 delinquenten, 22 beveiligers, 1 kanselier, 304 gewone burgers, 174 vrouwelijk, 182 mannelijk = ? kinderen.

Wat nu dus mijn probleem is, is het feit hoeveel kinderen er op het ruimtestation zullen leven. Ieder koppel, ga er van uit dat iedere vrouw een kind heeft gehad die boven de 18 is, mag één kind hebben. Hier is dus mijn probleem. Aangezien er dus 174 vrouwelijk zijn, waaronder ook kinderen en 182 mannelijk, met kinderen meegeteld, kom ik er dus niet uit D:

Ieder heeft dus 1 kind. Laat dat even duidelijk zijn en die zit dus al onderverdeeld in de mannen/vrouwen groep.

Iemand die mij kan helpen? :c

[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 13:24 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Uhmmm.. Kinderen tellen pas mee als ze 18+ zijn? Is dst wat?

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Laleah schreef:
    Uhmmm.. Kinderen tellen pas mee als ze 18+ zijn? Is dst wat?

Huh? Wat bedoel je?
    Kinderen tellen alleen als ze onder de 18 zijn. Ze zitten al onderverdeeld onder de geslachtsgroepen, maar ik kom er dus niet uit aangezien ik de hoeveelheid burgers al uitgeteld heb. Ik wil dus weten hoeveel kinderen er zijn.

Ich liebe dich 27.12.23

Of moet ik zowel de mannen als de vrouwen allebei door 2 delen?

Ich liebe dich 27.12.23

Triskele schreef:
    (...)

Huh? Wat bedoel je?
    Kinderen tellen alleen als ze onder de 18 zijn. Ze zitten al onderverdeeld onder de geslachtsgroepen, maar ik kom er dus niet uit aangezien ik de hoeveelheid burgers al uitgeteld heb. Ik wil dus weten hoeveel kinderen er zijn.

Ohhhh hahaha sory ik begreep de vraag niet. Dit is echt lastig.. Als elke vrouw boven 18+ is en elke van het koppel 1 kind heft, dan heb je dus 174 kinderen, neem ik aan, toch?

Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

Laleah schreef:
    (...)

Ohhhh hahaha sory ik begreep de vraag niet. Dit is echt lastig.. Als elke vrouw boven 18+ is en elke van het koppel 1 kind heft, dan heb je dus 174 kinderen, neem ik aan, toch?

Nee, want die 174 en 182 is de volledige populatie. Dat is samen 356.

Ich liebe dich 27.12.23

....
    Ik snap er echt de ballen van, sorry. Ben namelijk eens gaan rekenen en je zegt dat er 356 mensen wonen, maar als ik die 22+29+1+174+182= 408
    Duuus... Kun je het misschien iets nader verklaren?

Deep inside, I've never felt alive

Loebas schreef:
    ....
    Ik snap er echt de ballen van, sorry. Ben namelijk eens gaan rekenen en je zegt dat er 356 mensen wonen, maar als ik die 22+29+1+174+182= 408
    Duuus... Kun je het misschien iets nader verklaren?

Je komt onder geen beding op 408 uit. Wat dik gedrukt is, is de som. Want die andere dingen zijn hoeveel mensen die beroepen doen of gevangen zitten. Dat heeft niets te maken met het feit dat het mannen of vrouwen zijn. Het gaat om de mannen en vrouwen en daar moeten dus nog kinderen van komen. Van de 356 zijn er dus een aantal kind. Dus je hebt nog 304 gewone burgers over. Ga ervan uit dat de delinquenten, beveiligers en de kanselier sowieso al volwassen zijn.

[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 13:36 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Wacht even, je hebt het hierboven al uitgelegd... momentje, ik ga eventoestel proberen.

Ik heb het! Je aantal kids is 1/3 deel van de bevolking! Want 1/3 is volwassen vrouw getrouwd met 1/3 deel volwassen man en die hebben allemaal één kind.
    Ik weet niet of je dit snapt, maar ik geloof wel dat dit klopt x'D

Loebas schreef:
    Ik heb het! Je aantal kids is 1/3 deel van de bevolking! Want 1/3 is volwassen vrouw getrouwd met 1/3 deel volwassen man en die hebben allemaal één kind.
    Ik weet niet of je dit snapt, maar ik geloof wel dat dit klopt x'D

Dus, hoeveel kinderen zijn er dan? ;')

Ich liebe dich 27.12.23

Triskele schreef:
    (...)

118,66667. :')

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

Triskele schreef:
    (...)

Ik weet niet welk getal ik moet pakken. Alleen is het sowieso niet mogelijk. Bij 356 zou het 118 2/3 zijn en bij 304 is het 101 1/3. Of je zegt bij 356 dat er 118 volwassen vrouwen, 118 volwassen mannen, 118 kids en 2 singles zijn
    Bij 304 wordt 't 101 vrouwen, 101 mannen, 101 kids en één single.

Loebas schreef:
    (...)
    Ik weet niet welk getal ik moet pakken. Alleen is het sowieso niet mogelijk. Bij 356 zou het 118 2/3 zijn en bij 304 is het 101 1/3. Of je zegt bij 356 dat er 118 volwassen vrouwen, 118 volwassen mannen, 118 kids en 2 singles zijn
    Bij 304 wordt 't 101 vrouwen, 101 mannen, 101 kids en één single.

Wow, oké. Uhm, dan ga ik voor de 118 kids en dan verdeel ik die nog even onder mannelijk en vrouwelijk ;')

[ bericht aangepast op 4 april 2016 - 14:01 ]

Ich liebe dich 27.12.23

Maar is het realistisch dat álle mannen en álle vrouwen getrouwd zijn en een kind hebben? Dus nauwelijks single mensen, iedereen heeft een partner gevonden binnen het ruimtestation, én al een kind gekregen?

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Als oplossing kunnen er een paar veouwen onvruchtbaar zijn? Als je teveel kinderen overhoudt...

Three words, large enough to tip the world. I remember you.