Wiarda schreef:
(...)
Maar nu vraag ik me vooral af waarom wij, zelfstandig denkende eenentwintigste-eeuwers, nog steeds ons leven laten sturen door een dode vent met een kaknaam en een naamvalfetish, want ??? ik vind dat het tijd wordt om ons los te maken van de duistere kanten in ons verleden en hun/hen boycotten.
Eens, op zich, maar dan zijn er stiekem wel meer taalregels die we overboord zouden mogen gooien. Ik vind eigenlijk dat de volgende editie van het Groene Boekje zou moeten worden herzien door een groep nineties kids, in plaats van weer een of andere verzameling Gerda's en Jans. Een beetje frisse wind om al dat stof te doen opwaaien.
Gandhi schreef:
(...)
Dan krijg je wel zinnen in de trant van "Hun hebben hun strijd tegen de Hunnen gewonnen." en wie wil dat nu?
We kunnen heel veilig het verschil tussen hun en hen laten varen, want zij en hun/hen zouden wel nog steeds verschillende dingen zijn. Zij hebben hun strijd tegen de Hunnen gewonnen vind ik een heel leuke, bemoedigende zin. Gefeliciteerd, anonieme Hunnenstrijders.
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan