• Welkom!

    Er kan nog meegedaan worden



    Laat ik mezelf voorstellen. Ik ben jullie host dit jaar 'Lady Death'. Ja ik weet het, niet echt een originele naam. Who cares?

    Informatie!

    Object kiezen
    Na het inschrijven zullen de deelnemers één voor één een kamer binnengeroepen worden waar allerlei objecten uitgestald zijn. Dit is niet zomaar doelloze prullaria, het is de belangrijkste keuze die jij in je gehele leven zult maken.
    Elk object op de tafel correspondeert met één van onze geliefde creaturen.
    Eenmaal gekozen is er geen weg meer terug, dan staan zowel jij als je object aan elkaar gekoppeld en kan het object ook niet meer gekozen worden.
    Het corresponderende wezen zal hetgene zijn wat jij moet zien te overleven in 'The Valley'. Je corresponderende wezen zal voor het grootste gedeelte ook alleen maar achter jouw aan zitten, tenzij hij echt niet om de andere aanwezigen heen kan en het zelfverdediging is. LET OP: Je mag elkaars creatuur niet vermoorden.


    Pakketten:

    Door middel van een loting zal een pakket aan elke deelnemer gekoppeld worden. Deze bepaald je start positie in 'The Death Games'.
    Dit kan het makkelijker voor je maken of moeilijker. Heb je een relatief simpel wezen maar pakket zwart, dan zou je nog moeite kunnen krijgen.
    Heb je pakket goud en een moeilijk wezen, dan zijn je kansen om te overleven al een stukje groter.


    Wat zit erin?

    Goud
    - Schuilplaats
    - Eten
    - Jachtmes
    - Kleine survivalkit
    - Pistool met 3 kogels
    - Aanvullend EHBO kistje
    - Plattegrond

    Groen
    - Schuilplaats
    - Jachtmes
    - Kleine survivalkit
    - Aanvullend EHBO kistje
    - Plattegrond

    Blauw
    - Jachtmes
    - EHBO kistje
    - Plattegrond

    Rood

    - Jachtmes
    - Plattegrond

    Zwart
    - Plattegrond


    In het kleine survivalpakket zit het volgende :
    -Touw
    - Vuurstarter
    - 5 waterzuiveringstabletten
    - Kompas
    - Onderkoelingsdeken
    - Druivensuiker strip van 10 tabletten
    - Desinfecterende doekjes

    EHBO Kistje
    - 3x rollen snelverband
    - 10x pleisters
    - 5x Hechtpleisters
    - 1x Hechtdraad 1 meter
    - 1x pincet
    - 1x Mitelladoek
    - 1x Strip met 10 pijnstil tabletten



    Zodra iedereen diens object en pakket heeft
    worden de deelnemers los van elkaar
    'The Valley' binnen gelaten en is het jouw taak
    om drie gehele dagen te overleven.
    De volle 72 uur.
    Elke creatuur heeft een zwakke plek.
    Lichamelijk, mentaal of een voorwerp.
    Dit gegeven is iets waar je ook achteraan kan jagen.
    Dit zal het creatuur van je af houden en
    mogelijk de kans geven om het te doden.
    Deze dingen zijn verspreid door 'The Valley' heen.

    De indeling:
    Goud :
    1. Cornelia Eloïse Aisling × Spiegel - Bloody Mary
    2. Lucy Jones × Opgezette Vleermuis - Aswang
    3. Seth ‘Sebastian’ Walker × Een houten fluitje - 3 Satyrs
    4. Jessy Nightwood × Pot met chocoladekoekjes - Krampus

    Groen :
    1. Severina Darija Pavlovic × Een glas rode wijn - Incubus
    2. Eren James Blackwood × Een lichtblauw dagboek - Zombiefamilie Tinbar
    3. Dean Charles Sawyer × Zilveren kam - Banshee
    4. Miya Miracle × Muziekdoosje - Sugar Plum Fairy
    5. Taylor Wilson Gray × Zonnebril - Gorgon

    Blauw :
    1. Een bosje koperkleurig haar - Manticore (Rol nog niet aangemaakt)
    2. Elliot Fleming × Oude Griekse vaas - Chimeara
    3. Emiel Elijah Rostville × Kandelaar met drie kaarsen - Spookhond / hellhound
    4. Rogier Brooks × Wiskundeboek × Sfinx

    Rood :
    1. Faervel Morgwen Cúthalion × Bokaal met water - Eenhoorn
    2. Keith Jackson Callen × Amulet - Weerwolf
    3. Een schelp - 2 Meermensen (Rol nog niet aangemaakt)
    4. Kadir 'Kay' Demin × Zijden Sjaal - Reuzen Tarantula
    5. Allyssia Mary Parker × Mondkapje - Kuchisake Onna

    Zwart :
    1. Srikalpana × Hertengewei - Cernunnos en de wilde jacht
    2. Keyon Duwane × Kroontjesveer - 3 Harpijen
    3. lloyd vaughn × Portretfoto van een victoriaans vrouwengroepje - 3 Heksen.
    4. Elisa Nightwood × Grote Dennenappel - Treant





    'The Death Games' is een glorieuze happening dat eens
    in de vijf jaar gehouden word.
    Het houdt in dat een tiental mensen zich inschrijven bij ons
    om zich vrijwillig over te leveren aan onze zorgen.
    Wees behoed, onze zorgen moet je niet al te hoog in het vaandel nemen,
    want het heet niet voor niets 'The Death Games'.
    Wij zullen er enkel voor zorgen dat jij je de komende drie opvolgende dagen
    zeker niet zult vervelen.



    - Plattegrond van 'The Valley' komt binnenkort-


    Een aantal regels:
    - Elkaar helpen is toegestaan.
    - Elkaar vermoorden is toegestaan.
    - Elkaars creatuur vermoorden is NIET toegestaan.
    - Delen in pakketten is NIET toegestaan.
    - Meerdere inschrijvingen uit dezelfde familie is toegestaan.
    - Vriendengroepen zijn toegestaan.
    - Dingen meenemen vanaf huis is NIET toegestaan.

    Dus nog even in het kort;
    STAP 1: Schrijf je in.
    STAP 2: Kies een object.
    STAP 3: Ontvang je pakket.
    STAP 4: Betreed 'The Valley'
    STAP 5: Probeer te overleven.
    STAP 6: Win.

    De prijzen zijn als volgt
    - Meedoen is gratis.
    - Bij overlijden : Niets.
    - Enkel overleven : 100.000 euro.
    - Overleven + Dood van het creatuur : 500.000 euro

    Regels van de RPG

    > 16+ is toegestaan
    > Grof taalgebruik is toegestaan, maar hou het netjes.
    > Stukjes niet korter dan 250 woorden.
    > Ga normaal met elkaar om en vermoord niet zomaar out of the blue andermans personages.
    > Gelieve alleen vanuit je eigen personage handelen, dus niet die van anderen 'overnemen'.
    > OOC tussen <> [] of {}, desnoods een andere kleur.
    > Graag de naam van het personage bovenaan elke post.
    > Max. 2 personages per persoon.
    > Geen METAGAMING.
    > Naamsveranderingen graag doorgeven.

    Deelnemers

    Mannen:

    × Dean Charles Sawyer × MaIfoys × Zilveren kam × Banshee
    × Eren James Blackwood × Inclination × Lichtblauw dagboek × Zombiefamilie Tinbar
    × Lloyd vaughn × Mignon × Portretfoto van Victoriaans vrouwengroepje × 2 heksen
    × Keith Jackson Callen × Dirtyd × Amulet × Weerwolf
    × Emiel Elijah Rostville[ × Florentina × Kandelaar met drie kaarsen × Spookhond / Hellhound
    × Rogier Brooks × Therizinosaurus × Wiskundeboek × Sfinx
    × Keyon Duwane × WizardnightM × Kroontjesveer × 3 Harpijen
    × Seth ‘Sebastian’ Walker × Robb216 × Houten Fluitje × 3 Satyr
    × Kadir 'Kay' Demin × ItsImpossible × Zijden Sjaal × Reuzen Tarantula
    × Taylor Wilson Gray × Guiltility[q] × Zonnebril × Gorgon


    Vrouwen:

    × Srikalpana × [q]Fictionalworld
    × Hertengewei × Cernunnos
    × Severina Darija Pavlovic × Vrataski × Glas rode wijn × Incubus
    × Gereserveerd voor Eavan × Schelp × Meermensen
    × Faervel Morgwen Cúthalion × Aleshanee × Bokaal met water × Eenhoorn
    × Gereserveerd voor RemusJohnLupin × Bosje koperkleurig haar × Manticore
    × Lucy Jones × Nightmarexx × Opgezette Vleermuis × Aswang
    × Elisa Nightwood × ItsImpossible × Grote Dennenappel × Treant
    × Jessy Nightwood × jippiejajeej × Pot met chocoladekoekjes × Krampus
    × Miya Miracle × Inktzwart × Muziekdoosje × Sugar Plum Fairy




    Dossier van Creaturen

    [ bericht aangepast op 27 maart 2016 - 20:41 ]


    Credendo Vides



    Cornelia Eloïse Aisling


    Mijn medewerkerpasje tikte tegen mijn been aan bij elke stap die ik zette door het ondergrondse gangenstelsel die de organisatie opgebouwd had door de jaren heen.
    De grijze muren leken naar me te glimlachen terwijl de voetstappen van mijn gehakte schoenen als enigste geluid weerklonken. Wel, naast het geluid van de draaiende ventilatie natuurlijk.
    Ik had meegekregen dat een aantal van mijn medekandidaten voor deze 'Death Games' zich al gemeld hadden bij de balie en dat sommigen daarvan zelfs al de weg naar beneden gevonden hadden. Creaturen waren al gekozen en oh, wat een zaligheid zou dat gaan worden.
    Het spel was nu al zo dichtbij dat ik de adrenaline bijna kon ruiken. Mijn tanden vonden diens weg naar mijn onderlip waar die zacht op beten. Misschien zat er deze keer ook wel weer lekker vlees tussen de deelnemers. Dat soort afleiding is goede afleiding.
    Het ritmische tikken veranderde in een speelse huppel, het rokje dat ik aanhad zorgde voor een koele bries bij mijn bovenbenen terwijl die op de nieuwe maat op en neer deinsde en al 'London bridge had fallen down' hummend vond ik mijn weg naar de plek waar ik me als deelnemend medewerker moest melden. "Ah Monroe." Ik begroette de man die bij de liftschacht stond. Waarschijnlijk om de groentjes op te vangen. Hij had de perfecte plek gevonden; de algemene kleedkamer met de kluisjes.
    "Al stiekem wat naaktheid mogen aanschouwen?" Met een knipoog bleef ik voor hem stilstaan.
    Hij keek me echter met een opgetrokken wenkbrauw aan, die voor mij genoeg zeiden. "Ach, je hebt mij toch, waarom zou je dan iemand anders nog willen?"
    Hij uitte een snuivend lachje en schudde zijn hoofd even. Iets wat ik bij hem was gaan leren als een verdrukking van emoties. Alsof ik me daar door zou laten remmen.
    "Uitkleden en klaarmaken dan maar."
    Speels draaide ik me om op mijn hakken voor ik ze uittrapte en een blik over mijn schouder zijn kant op wierp. "Weet je zeker dat je me niet wilt helpen? Laatst vond je het geen enkel probleem."Ik draaide me weer naar hem om,al bezig aan de bovenste knoopjes van mijn blouse. "Maar laat je vrouw het niet weten." Mijn lippen tuitte zich vanzelf terwijl een gedachte door mijn hoofd heen gleed. "Of misschien wel. Ik zie wel weer wat in een trio."
    "Cornelia..." Zijn diepe stem rolde door de ruimte heen.
    Ik zag zijn ogen veranderen, een dierlijke gloed gleed voor een seconde door zijn bruine kijkers heen.
    Maar hij bleef op zijn post.
    Mijn armen vielen langs mijn lichaam terwijl een zucht over mijn lippen ontsnapte. "Buzzkill..."


    Credendo Vides



    Elisa Nightwood


    Een meisje liep op mij af. 'Hey, ik ben Faervel Cúthalion,' Stelde ze zich voor. 'En is jou pakket een beetje gunstig of is die net zo leeg als de mijne?''Ik heb pakket rood, daar zit niet heel veel in, helaas. Maar het is tenminste wel een uitdaging extra' ratelde ze vrolijk verder, en ik moest lachen om haar geratel.
    'Ik ben Elisa Nightwood, aangenaam kennis te maken' Grijnsde ik. 'En om jouw vraag over de pakketten te beantwoorden, ik kan mijn pakket net zo goed hier laten, ik heb het zwarte pakket, dat is alleen een plattegrond, maar ach, ik zal er maar mee moeten leven, letterlijk' Grijnsde ik. 'Maar goed, waarom doe jij mee?' vroeg ze. 'Ik en mijn zusje' Ik wees op Jessy, die verderop stond. 'Vinden dat onze ouders wel wat meer geld verdienen, aangezien we niet zo rijk zijn. Toen kwam Jessy met het geweldige idee om ons twee op te geven voor The Death Games, en ik heb eerst nog nee gezegd, alleen Jessy is behoorlijk goed als het gaat om mensen overhalen' Zucht ik. 'Het enige probleem voor mij is, omdat we tweeling zijn, kunnen we niet fantastisch zonder elkaar, maar we worden apart van elkaar 'The Valley' ingegooid, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als we elkaar niet vinden, aangezien 7 uurtjes het langst is geweest dat we uit elkaar zijn gehaald' zucht ik. 'Maar goed, ik ben benieuwd naar jouw reden, en je voorwerp. Ik heb een dennenappel, maar nog geen enkel idee wat voor wezen daar bij hoort' grinnik ik.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    -

    [ bericht aangepast op 23 maart 2016 - 14:25 ]


    obsessive rage

    Inktzwart schreef:
    Miya Miracle



    Ik kijk om me heen en zie een aantal mensen weglopen met hun voorwerpen. Een meisje met een ongelooflijk grote dennenappel, en een ander meisje dat op haar lijkt met een pot chocoladekoekjes. Smakelijke keuze.
    Een jongen heeft een wiskundeboek - wat mij al meer angst aanjaagt dan mijn wezen, wat dat dan ook mag zijn - en dan zie ik iemand die me bekender lijkt.
    Ik grinnik bij haar veel te opvallende kledingkeuze, een knalroze jas met een stel All Stars. Typisch.
    Ze draagt een mondkapje mee, wat me wel laat afvragen wat voor wezen erbij hoort. Ieder jaar zitten er weer adders onder het gras, maar vaak is een pot chocoladekoekjes of mijn muziekdoosje veel gevaarlijker dan een minder onschuldig lijkend voorwerp.
    En ieder jaar maken mensen weer de fout het verkeerde voorwerp te kiezen.
    Hopelijk ziet het mijne er enger uit dan het werkelijk is.
    Ik sta even stil en wil Allyssia even groeten, als ik me bedenk. Dat doe ik zo wel. Eerst mijn pakket bekijken.
    Ik loop weer door, naar de computer waar alles op staat. Ik scan het beeld en lees alles even door - ik begin maar bij pakket zwart. Ik heb nu al medelijden met de mensen die dat hebben. Ik zit er gelukkig niet bij.
    Ook niet bij rood.
    Ook niet bij blauw.
    Maar dan zie ik mijn naam staan, Miya Miracle.
    Het is geen pakket goud.
    Maar wel groen.



    {Je kan niet van de anderen zien welk voorwerp ze gepakt hebben, dit gaat namelijk geheel individueel. Het gehele proces van kleding omwisselen, alles in het kluisje leggen en voorwerp uitzoeken is individueel, pas in de ruimte met de regels en pakketten ziet iedereen elkaar 'weer'.

    Nog een puntje; de pakketten staan niet op één beeldscherm, er zijn met tafels balies gemaakt waarboven een beeldscherm hangt met de kleur van het pakket en de namen.}

    [ bericht aangepast op 21 maart 2016 - 17:51 ]


    Credendo Vides

    Faervel Cúthalion

    Na mijn vragenvuur, lachte ze. Het was een mooi meisje, dat zag je zo.
    Ik bestudeerde haar gezicht, ik probeerde te zien, wat ze dacht. Helaas kon dat natuurlijk niet en wachtte ik rustig op een antwoord.
    'Ik ben Elisa Nightwood, aangenaam kennis te maken' zei ze en grijnsde. 'Leuke naam,' zei ik weer op mijn beurt.
    Ze klonk aardig, het was misschien wat cliché, maar ik hoopte dat geen van ons zouden sterven. Dat was wel iets, wat in mijn hoofd bleef rondspoken.
    Opnieuw antwoordde Elisa. 'En om jouw vraag over de pakketten te beantwoorden, ik kan mijn pakket net zo goed hier laten, ik heb het zwarte pakket, dat is alleen een plattegrond, maar ach, ik zal er maar mee moeten leven, letterlijk' grijnsde ze. Het zwarte pakket, een kaart kon ook handig zijn.
    'Een kaart van de omgeving waar je, je bevind, kan op zijn tijd handig zijn,' zei ik. 'Ik en mijn zusje' antwoordde ze verder op de vraag die ik haar stelde, over waarom ze meedeed. En ze wees op een meisje die verderop stond.
    Haar zusje? Je kon wel stellen dat het zussen waren, ze leken veel op elkaar. 'Wauw jullie lijken veel op elkaar,' zei ik en merkte dat ik nieuwsgierig begon te worden. Elisa ging verder, met het beantwoorden van de vraag.
    'Vinden dat onze ouders wel wat meer geld verdienen, aangezien we niet zo rijk zijn. Toen kwam Jessy met het geweldige idee om ons twee op te geven voor The Death Games, en ik heb eerst nog nee gezegd, alleen Jessy is behoorlijk goed als het gaat om mensen overhalen' zuchtte ze. Dat is echt lief, waarom kom ik nooit op dat soort ideeën? Misschien kwam dat ook wel, doordat ik de meeste tijd van mijn dagelijks leven, alleen doorbracht. Niet dat ik het zou willen ruilen, maar stel ik zou zoveel geld winnen, dan gaf ik het ook wel aan iemand die het harder nodig had, dan ik. Want wat moet je met zoveel geld, als je in het bos woont? 'Wauw, dat is echt super lief van jullie, ik wauw dat ik dat bedacht had, misschien geef ik het geld ook wel weg, stel dat ik zou winnen,' zei ik en glimlachte even. 'Het enige probleem voor mij is, omdat we tweeling zijn, kunnen we niet fantastisch zonder elkaar, maar we worden apart van elkaar 'The Valley' ingegooid, dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan als we elkaar niet vinden, aangezien 7 uurtjes het langst is geweest dat we uit elkaar zijn gehaald' zuchtte ze.
    Dat is wel erg ja, jammer dat ze niet met z'n tweeën mogen mee spelen, gewoon samen.
    'Dat is inderdaad een lastige situatie, maar misschien zal dit jullie band wel alleen maar sterker maken,' antwoordde ik. Meer kon ik ook niet zeggen, het waren nou eenmaal de regels.
    'Maar goed, ik ben benieuwd naar jouw reden, en je voorwerp. Ik heb een dennenappel, maar nog geen enkel idee wat voor wezen daar bij hoort' grinnikte ze.
    Ik lachte met haar mee. 'Een dennenappel, zelf heb een bokaal met water, geen idee waarom ik die koos, maar het leek me een wijze keuze,' grapte ik.
    'En de reden van meedoen, ik heb sinds dat ik achttien werd, in het bos gewoond, dat deed ik hiervoor ook en ik heb al veel doorstaan en ik wil me zelf graag testen, kijken tot hoever en hoe goed ik kan overleven, snap je?' ratelde ik aan een stuk door. Dat klonk wat vaag, maar ik wist het op geen andere manier uit te leggen. 'Misschien wat vaag, het komt er op neer dat ik mezelf gewoon wil bewijzen, ik hou ook van avontuur weet je en ik vond dit echt iets voor mij,' vertelde ik verder. Ik grijnsde licht. 'Mocht ik winnen of niet, het überhaupt overleven of dood gaan, het maakt me niets uit,' zei ik en glimlachte.
    'Vaag of niet, dit is wel waar het op neer komt, waarom ik mee doe,' grijnsde ik.


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    DreamerN schreef:
    (...)


    {Je kan niet van de anderen zien welk voorwerp ze gepakt hebben, dit gaat namelijk geheel individueel. Het gehele proces van kleding omwisselen, alles in het kluisje leggen en voorwerp uitzoeken is individueel, pas in de ruimte met de regels en pakketten ziet iedereen elkaar 'weer'.

    Nog een puntje; de pakketten staan niet op één beeldscherm, er zijn met tafels balies gemaakt waarboven een beeldscherm hangt met de kleur van het pakket en de namen.}


    Whoops slimheid ;D Ik zal het binnenkort aanpassen, ik heb nu alleen even net niet genoeg tijd, zo meteen moet ik de klas in


    obsessive rage

    Kadir 'Kay' Demin




    Ik had nu al voor mijn doen te lang op het bankje gezeten. Ik keek om mij heen, of ik misschien - Met mijn fantastische sociale vaardigheden, kuch kuch- een gesprek kon aanknopen met iemand. Ik scande alle deelnemers, zelfs medewerkers, of er iemand tussen zat met wie ik een gesprek kan aanknopen. Mijn ook viel op een van de twee zusjes, die met een ander meisje stond te praten. Ik liep onopvallend wat dichter in de buurt, en ving woorden op zoals 'Zwart' 'Rood' 'Voorwerp' en nog wel meer van dat soort dingen. 'Hallo' zei ik, te zacht naar mijn zin. Het meisje met wie het zusje praatte draaide zich een kwartslag naar mij toe, en zei vrolijk een begroeting terug. 'Mag ik mee komen kletsen?' vroeg ik, terwijl ik stotterde. Ik voelde een blos opkomen. 'Natuurlijk' antwoordde het zusje vrolijk. 'Ik ben Elisa, en dit is Faervel' ging ze verder. 'Kadir, maar noem mij maar Kay' antwoordde ik al wat meer ontspannen terug. 'We hadden het net over onze pakketten, ons voorwerp en waarom we meedoen' zei Elisa weer. 'Ah, nou ik heb pakket rood, en een zijden sjaal' antwoordde ik. 'En de reden dat je meedoet?' 'Ik ben met een...euhm...vriend mishandeld, we zijn gestoken met messen, en mijn vader wou ons niet meer in huis. Mijn moeder kon het niet meer aan dat ik buiten sliep, is naar een huisje aan de andere kant van het dorp waar ik woon verhuist, en daar woont ze nu met alle kinderen, en ik en die vriend wonen daar ook' stotter ik. 'Hoezo zijn jullie mishandeld dan?' vraagt een van de twee meiden. 'Ik ben Jordaans, en waar ik vandaan kom, is het een misdaad om...euhm...te zijn zoals mij en mijn vriend' antwoord ik, terwijl ik naar de zolen van mijn schoenen kijk. 'Hoezo dan?' vraagt Fay. 'Ik...euhm...Ik ben homo' antwoord ik. Zo. Het hoge woord is eruit.


    I'm not a princess, I don't need saving. I'm a queen, I've got this shit handled.

    { Sorry dat ik nu misschien weer zeurderig overkom, maar ik heb nu al bij een aantal gezien dat ze gezegde zinnen en handelingen voor andere personages bepalen die niet van hen zijn. Zelf kan ik daar tegenwoordig niet zo goed meer tegen aangezien dat mij ook eens heel erg is overkomen bij een RPG en mijn personage zo bestuurd werd door anderen waardoor het gewoon niet meer aanvoelde als MIJN personage.

    Sorry, maar ik wilde jullie hier even op wijzen, het staat ook in het rijtje met regels. }


    Credendo Vides

    Keyon Duwane

    Ik vroeg mij af wat mijn objectkeuze als resultaat had in the Death Games. Het object was mooi genoeg geweest. Een blauw-zwarte, egale kroontjesveer, waar het zilveren handvat naar de vlijmscherpe punt vormde. Vlak onder de veer leek een zilveren vogelsoort, een soort havik, gegraveerd te zijn. Ik liet de veer tussen mijn vingers rollen, voordat ik verder naar een ruimte liep waar de andere deelnemers waarschijnlijk ook verzameld waren. Eerst wilde ik mijn pakket graag weten. Kregen wij hier niet ook alle regels te horen? Ik keek om mij heen en dacht eraan om het detail in mijn brief te checken, toen ik ineens kleine balies zag staan, ieder voorzien van een kleur. Dat moeten de pakketten zijn! dacht ik bij mezelf, terwijl ik mij inlas in de informatie. Nu, welke kleur had ik gekregen? Goud verwachtte ik niet, waar het spel blijkbaar met mij eens was: mijn naam stond er niet bij. Ook niet bij rood of bij groen; had ik over de blauwe deelnemerslijst heen gekeken? Of...Een kreun van emotionele pijn ontsnapte uit mijn mond. Ik had mijn naam gevonden. Als het lot straks geheel bepaalde of ik alles zou overleven, was ik vast de eerste die het zou begeven. Mijn pakket was namelijk helemaal niet blauw; het was zwart.


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    Taylor Wilson Gray

    Het lijkt op de wandeling zoals ik die elke ochtend maak, maar in plaats van dat mijn eindbestemming weer terug naar huis is, is het deze keer naar een heel andere plek. Aan het hele bos kan je merken dat het nog vroeg is. De verschillende soorten vogels zingen hun verschillende soorten liederen en de meeste dag dieren komen uit hun schuilplaats gekropen. Op een gegeven moment blijf ik stil staan. Ik frons. 'Hier zou toch de hut moeten staan?'. Ik kijk om me heen.'Ik kan me zelf wel voor mijn kop slaan aangezien ik weer eens iets vergeten ben, de brief met de kaart 'Damn goed bezig Taylor' Mopper ik op me zelf. 'Hopelijk heb de ik brief niet nodig om binnen te komen'. Ik krijg de neiging om tegen een boom aan te trappen tot dat ik een raar gezoem hoor, een heel onnatuurlijk geluid wat hier niet in het bos thuis hoort. Ik loop rustig richting het rare geluid om uiteindelijk bij een hutje met een groot hek er om heen uit te komen. Het hek staat onder stroom wat het gezoemd verklaart. Ik zie nog net 2 andere deelnemers de hut binnen gaan, op een drafje loop ik de zelfde richting op. Zodra ik binnen stap valt het me al op dat ik niet een van de eerste ben die zijn weg naar het hutje gevonden heeft. Er staat een lange rij met verschillende mensen voor een balie, een vrouw met een ijzeren blik keurt bij iedereen zijn ID. Verder is er alleen nog een lift in de hoek. Zodra ik een blik richting de lift werp zie ik nog net hoe een rood harig meisje me terug staart voor dat de deuren van de lift zich sluiten. De naam Jessy popped in mijn hoofd op, een ex van uit de onderbouw, zo he dat waren nog eens tijden. Jessy en ik deden de gekste dingen en waren dan ook smoorverliefd wat achteraf gewoon kalverliefde bleek te zijn. Hoewel de relatie na een jaartje afgelopen was vind ik het nog steeds jammer dat het zo gelopen was. Maarja dat is allemaal al verleden tijd.

    Ik sluit rustig achteraan in de rij en begin op mijn gemak alle andere deelnemers te bekijken, aangezien het nog wel een tijdje kan duren tot ik aan de beurt ben. De sfeer was best gezellig, een aantal meiden stonden met elkaar te smoezen en geduldig te wachten tot ze aan de beurt waren terwijl een aantal andere deelnemers een voor een hun ID lieten zien om vervolgend ook weer een voor een via de lift naar benden te gaan. Toen ik eindelijk aan de beurt was liet ik mijn ID zien zonder een enkel woord te zeggen, de vrouw keurde dan ook op haar beurt mijn ID goed zonder een woord uit te brengen. Na dat ik mijn ID weer had opgeborgen en rustig richting de lift liep viel het me pas op dat ik werd begeleid door een grote kale kerel. Hoewel hij best dreigend over komt staar ik hem nuchter terug en lied mijn gedachten weer terug richting Jessy gaan. 'Zou ze veel verandert zijn? Of zou ze nog steeds zo gek en gedurfd als vroeger zijn, wel toevallig dat we na al die jaren elkaar op zo'n plek als dit tegen komen'. Al voordat ik een antwoord kan bedenken stond de lift weer stil en werden de deuren geopend. Een ruime kamer met verschillende kleding rekken komt te voorschijn. Als snel heb ik door dat ik niet mijn eigen kleding en spullen bij me mag houden, dus trek ik rustig mijn kleding uit om vervolgens een bijna dezelfde kleding weer aan te trekken, dat houd in; een shirt, een comfortabele broek en een vast met een capuchon die ik meteen op zet zoals ik dat bij elke capuchon doe. Nadat ik een paar goede stappers gevonden heb zie ik nog net hoe de kale man mijn spullen in een kluisje doet.

    De volgende kamer ziet er al een stuk gezelliger uit, er staan verschillende tafels versierd met verschillende spullen. Zoals in de brief verteld werd was het de bedoeling om een voorwerp uit te kiezen wat zal bepalen wat voor creatuur je hebt. Rustig loop ik om de tafeltjes heen om te merken dat er al vele voorwerpen gepakt zijn. Ik kijk ongeïnteresseerd alle voorwerpen langs om uiteindelijk bij een zonnebril uit te komen. Het is een dood gewone zonnebril, geen versterkte maar wel donkere glazen. Na een paar secondes twijfelen pakte ik toch de zonnebril op. Er zou vast iets van een vampier als creatuur bij horen wat eigenlijk te voorspelbaar zou zijn. Niet dat ik het erg zou vinden als het uiteindelijk toch een vampier blijkt te zijn aangezien ik zelf ook wel wat weg heb van een vampier.

    Ik stap de laatste kamer in met alle regels en de verdeling van de pakketten. Als ik rustig richting de lijsten met verdelingen loop zie Jessy al druk bezig met het terug pakken van haar zus, ik laat een kleine glimlach ontsnappen als ze op haar zus duikt die daarna om genade smeekt. In een oogopslag zie ik al dat mijn naam in in de rij van de groene pakketten staat, tevreden loop ik naar de dichtsbijzijnste muur om vervolgens er tegen aan te leunen kijkend hoe iedereen zich vermaakt. Het is zo raar, de meeste deelnemers praten en lachen met elkaar, wat waarschijnlijk hun de laatste keer is.

    [Alles is met Jippiejajeej besproken]

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 11:01 ]


    Get lost so you can find your self

    Cornelia Eloïse Aisling





    Al fluitend liep ik in mijn ondergoed tussen de kluisjes door. Mijn vingers gleden over het harde metaal en ik moest de neiging onderdrukken om er niet een paar open te maken om te kijken wat voor objecten ze gekozen hadden.
    Ik voelde de ogen van Monroe nog op mijn rug branden, maar ik besteedde er geen aandacht aan. Hij had me geweigerd dus ging ik ook niet meer toegeven aan zijn lustvolle blikken.
    Normaal draait hij zich wel om. Ugh. Zodra je iemand kent is dat schijnbaar weer anders.
    Ik was bij mijn kluisje aangekomen en gooide daar het stapeltje kleren in, deed mijn kettinkje af en legde die onder de stapel.
    Ik wierp even een blik achterom naar Monroe. Ach, plagen kan geen kwaad.
    Mijn rug vond al snel de koude ondergrond van de kluisjes aan terwijl ik langzaam mijn handen over mijn lichaam lieten glijden tot ze bij mijn enkels waren, waar ik de gehakte schoenen van mijn voeten afschoof. Dit proces herhaalde ik met mijn andere schoen. Helemaal van boven naar beneden.
    Nu maakten ook mijn voeten contact met een koude ondergrond en ik moest even giechelen.
    Een gedachte schoot door mijn hoofd om ook mijn BH en slip uit te trekken, maar ik wist dat er geen ondergoed op het uit te kiezen kledingrek hing dus ik staakte mijn actie daarbij.
    Flink de tijd nemend liep ik naar het rek toe en bestudeerde het goed. Eens kijken of de outfit die ik vorig jaar en het jaar daarvoor droeg nog bij elkaar te sprokkelen was.
    Een nauwsluitend zwart topje waarvan ik wist dat het gevoerd was met thermostechnologie.
    Een donkergrijze evenals nauwsluitende broek, met riem. Al gebruikte ik die vaak voor andere dingen, handig voor het vastbinden van mensen als je geen touw ter beschikking hebt. Een leren jack met twee zakken en één zak aan de binnenkant. Handschoenen waarvan de vingertoppen afgeknipt waren voor grip en als laatste een stel zwarte bergschoenen met klimgrip. Flexibel maar toch stevig met een zo goed als ondoordringbare zool.
    Ik schoot in de kleding en bekeek me even in de wazige vieze spiegel die naast het rek hing. Ik voelde me altijd een superheld wanneer ik deze outfit aan had. Misschien droeg dat ook wel bij aan het feit dat ik nu al meerdere jaren levend uit 'The Valley' ben gekomen. Al vroeg ik me ook af of ik überhaupt superheld materiaal ben. Chaotic Neutral past het best bij me.
    Een paar moorden op mijn geweten hebben is nooit erg.
    Ik voelde hoe iemand achter me naderde. Dat kon alleen maar Monroe zijn.
    "Cornelia..."
    "Ik weet het... Ik weet het...Ga daarin en zoek een object uit, bla, bla, bla."
    Ook al kon ik wel raden dat hij iets anders had willen zeggen, ik had geen tijd en of zin om daarnaar te luisteren.
    De deur naar de objectruimte kraakte hevig en ik rolde even met mijn ogen.
    Serieus? Ik had ze nog zo gezegd om deze ruimte goed te onderhouden, maar nee hoor.
    Ik zag dat er al genoeg tafeltjes waren waarvan het object miste en mijn lippen krulden zich even om in een glimlach. Oh, er waren al leuke creaturen gekozen.
    Een aantal van vorig jaar lagen er nog, maar er waren er ook al een paar gekozen.
    Ergens vond ik het wel jammer dat ik als medewerker weet welk wezen achter welk object schuilt, maar toch probeerde ik om het zo nonchalant mogelijk te kiezen, blind desnoods.
    Mijn vingers gleden over de zilveren kam, de Banshee. Mijn eerste jaar.
    Al snel gleden mijn ogen over het glas met rode wijn. Automatisch beet ik op mijn lip. Dat was die van vorig jaar. Wat had ik genoten. Het was zowel een genoegen om het bed met hem te delen als om hem te vermoorden, wel... Vermoorden was ook weer een groot woord. Als hij gekozen werd vraag ik me wel af of hij nog wrok jegens me koestert of dat we weer verder kunnen gaan van waar we gebleven waren.
    Het andere object van mijn tweede jaar was de perkamenten scroll geweest. Wat was dat saai zeg. De Mummie die me zo nodig moest achtervolgen was sloom en makkelijk tot stof te reduceren.
    Mijn voeten bleven even haken bij een tafeltje met daarop een rijk versierd handspiegeltje.
    Kijk, deze is interessant. Bloody Mary. Ik heb haar nog niet echt al te vaak meegemaakt in 'The Valley'. Het voorwerp voelde koud aan in mijn handen terwijl ik het er even in ronddraaide.
    Dit was het,mijn voorwerp.
    Ik wilde me alweer omdraaien, maar toen schoot een nog leukere gedachte door mijn hoofd.
    Een gedachte die deze editie van 'The Death Games' even flink zal opschudden. Mijn bijnaam is niets voor niets Lady Death.
    Met snelle passen liep ik langs nog een aantal andere tafeltjes.
    Een bol wol, een aantal mikado stokjes, Vlindervleugeltjes en het rood met witte zuurstokje.
    Minotaurus, Vampiers, Trollen en een evil kid.
    Met al deze voorwerpen snelde ik de objectenzaal uit, deed de spiegel in mijn eigen kluisje en legde de overigen in een kluisje zonder naam.
    Waarom zouden we ons alleen maar bezig moeten houden met ons eigen creatuur? Het zou toch veel leuker zijn om ons met z'n allen tegen nog een aantal meer te richten?
    Opgewekt over mijn keuze huppelde ik naar de lift die me weer naar boven zou brengen. Het was tijd dat ik mijn pakket ophaalde en de andere deelnemers voor dit jaar aanschouw.


    {Mwhahaha, ik zei toch dat ze met een belangrijke plottwist zou komen? (;
    Bij het stukje dat Cornelia haar pakket ophaalt zal zij de 'Death Games' officieel openen en iedereen één voor één 'The Valley' insturen.}


    Credendo Vides

    Faervel

    Achter me hoorde ik plotseling een mannelijke stem die; 'Hallo' zei. Ik draaide me verbaasd om en bekeek de jongen man die voor me stond.
    'Hoi' antwoordde ik snugger terug. 'Mag ik meekomen kletsen?' vroeg de voor mij onbekende jongen.
    'Natuurlijk,' antwoordde Elisa. Ik vond het ook wel prima, meer vrienden maken kon geen kwaad. 'Ik ben Elisa en dit is Faervel' stelde Elisa ons netjes voor.
    Ik glimlachte vriendelijk naar de jonge, hij was wel knap, zijn haar zat in een kuif opgestoken. 'Kadir, maar noem mij maar Kay' stelde de jongen op zijn beurt voor.
    Kay he, geen verkeerde naam. Makkelijk te onthouden ook. 'We hadden het net over onze pakketten, ons voorwerp en waarom we meedoen' zei Elisa weer.
    'Ah, nou ik heb pakket rood, en een zijden sjaal' antwoordde Kay 'En de reden dat je meedoet?' vroeg Elisa opnieuw 'Ik ben met een...euhm...vriend mishandeld, we zijn gestoken met messen, en mijn vader wou ons niet meer in huis. Mijn moeder kon het niet meer aan dat ik buiten sliep, is naar een huisje aan de andere kant van het dorp waar ik woon verhuist, en daar woont ze nu met alle kinderen, en ik en die vriend wonen daar ook stotterde Kay. Wauw heftig, ik mag echt van geluk spreken dat ik een goed leventje had. Hij daarin tegen, had een heel andere en vreselijke jeugd.
    'Hoezo zijn jullie mishandeld dan?' vroeg ik.
    'Ik ben Jordaans, en waar ik vandaan kom, is het een misdaad om...euhm...te zijn zoals mij en mijn vriend' antwoord Kay, terwijl hij naar de zolen van zijn schoenen kijkt 'Hoe bedoel je?' vroeg ik niet begrijpend. Wat wilde hij aankaarten? 'Ik...euhm...Ik ben homo' antwoord Kay.
    Ik trok een wenkbrauw op, homo? Ik had alles verwacht van de jongen voor me, maar dat hij op jongens viel? Nee.
    Maar ik had er geen problemen mee, zolang iemand maar niets crimineel's deed, accepteerde ik alles.
    'Een misdaad? Die mensen zijn dan niet goed snik, ze zouden gewoon iedereen moeten accepteren voor wie hij of zij is,' zei ik.
    Niemand zou zo behandelt moeten worden.
    'Liefde betekent duidelijk niets voor zulke mensen, die niet kunnen inzien of het uberhaupt accepteren dat een mede mens anders is en of zich anders voelt' zei ik wijs. Ja, als het wat betekende zouden ze elke vorm van liefde accepteren, dat doen ze dus niet. Dus liefde is niks waard, voor zulke mensen.


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Mijn topics :3


    It's scary what a smile can hide.

    Lloyd Vaughn


    Met argusogen keek hij rond, terwijl de stoïcijnse medewerkster achter de balie zijn identiteitsbewijs aan een grondige controle onderwierp. De eerlijkheid gebood te zeggen dat hij nooit verwacht had dat het er zo uit zou zien. Hoe hij het wel verwacht had, wist hij niet precies, maar in ieder geval stukken massaler. Massaler dan een klein, onschuldig ogend blokhutje waar de grote boze wolf elk moment grootmoeder kon op komen zoeken, althans. Een kort kuchje tegenover hem gaf hem te weten dat zijn identiteitsbewijs goed was gekeurd. Ietwat ongeduldig legde de vrouw hem uit wat nu precies de bedoeling was, maar de zenuwen in zijn onderbuik speelden inmiddels al zo op dat hij de helft niet meekreeg. De moed om haar te vragen voor de tweede maal haar zegje te doen, kon hij echter niet vinden. Dus mompelde hij een bedankje en liep hij de richting op waarvan hij dacht dat het wel zou kloppen.
          Op het moment dat hij tegen een lift aanliep, werden zijn handen ietwat klam. Hij was verdorie nog geen minuut binnen, maar zijn angsten werden nu al hevig op de proef gesteld. Een gammele lift was wel het laatste waar hij nu trek in had. Uiteindelijk wist hij zichzelf echter te overtuigen om er toch maar in te stappen en de opluchting was groot doen hij in een wat ruimere kamer terecht kwam vol met kleding. Op goed gevoel trok hij er een stel dingen uit: lang, kort, dik, dun - er zou vast wel iets goeds tussen zitten. Hij borg zijn eigen spullen op, trok de andere kleren aan en wachtte braaf totdat hij in de kamer vol met objecten in mocht.
          Letterlijk vol. Grote en kleine dingen, het een nog merkwaardiger dan het ander, maar ze hadden stuk voor stuk één ding gemeen: het was zo willekeurig als het maar kon zijn en het was waarschijnlijk allemaal al even dodelijk. Besluiteloos liep hij wat in het rond, onwetend waar hij precies naar zocht. Moest hij überhaupt ergens zijn keuze door laten bepalen, of moest hij maar gewoon iets pakken en zien wat er van zou komen? Juist toen hij op het punt stond om dit laatste te doen, viel zijn blik op een portret met een aantal goedlachse dames. Specifieker: op de blondine die in het midden stond, want haar lach deed hem aan slechts één persoon denken. Zijn lieve Brynn, zijn mooie Brynn, zijn perfecte Brynn. Zijn mond was gortdroog toen zijn brein er venijnig zijn dode Brynn aan toevoegde. Het moment waarop haar kleren keurig netjes geretourneerd waren op het moment dat zijn favoriete blondine haar laatste adem in de vallei uit had geblazen, stond nog als vers op zijn netvlies gebrand. In feite dacht hij er nog dagelijks aan hoe zijn grote liefde nog altijd naast hem had kunnen staan als ze niet zo op geld belust was geweest. Of als hij maar voldoende ballen had gehad om haar tegen te houden, verdomme. In frustratie kneep hij zijn ogen dicht, alsof dit hem zou helpen om Brynn van zijn netvlies te laten verdwijnen. Hij moest wel gek zijn om hetzelfde pad te bewandelen als wat zij had gedaan, maar de enige manier om van al zijn nachtmerries af te komen leek toch echt hetgeen te zijn waar hij nu mee bezig was: het werd tijd om zijn grootste angst onder ogen te zien.
          Nog eenmaal woog hij het portret in zijn ene hand. Met zijn duim veegde hij wat stofresten weg; nog eenmaal zocht zijn blik zoekend in het rond, alvorens hij het opgaf. Elk object in deze kamer was waarschijnlijk al even dodelijk als het ander, dus kon hij het maar beter bij deze knappe Victoriaanse dames houden. Wie weet zou het hem in de nabije toekomst nog wel eens geluk kunnen brengen.


    She's imperfect but she tries

    Lucy Jones

    Dwalend loop ik door het bos. De brief met de informatie hou ik strak vast. Ik was dichtbij, dat wist ik zeker. Dat is het enigste wat ik nog zeker wist om eerlijk te zijn. Emiel en ik zijn hier allebei apart heen gekomen. Uiteindelijk ben ik aangekomen. Door de spanning van het hek gaan mijn nekharen overeind staan, ook al raak ik het niet eens aan. Ik ga naar binnen.
    “ID alstublieft” zegt een monotone stem. Ik laat het zien en ze geven me een medewerker mee. Ik volg hem in alle stilte naar iets wat volgens mij de liftschacht is. Nu is er geen weg meer terug. De lift gaat naar beneden en de medewerker vraagt me om mezelf uit te kleden. Kort knik ik om te laten zien dat ik het gehoord heb en doe daarna mijn sweater en sweatpants uit. Ik leg ze in een kluis samen met mijn ketting die ik al sinds mijn geboorte om heb. De vloer is best koud, nu zeker met blote voeten.
    “Goed. Volgt u mij verder.” Zegt de medewerker. Ik volg hem naar een andere kamer. Er hangen verschillende soorten kleren.
    “Kies wijs” Ik knik. Een zwart topje met daarover een zwarte sweater. Topje voor als het koud is, sweater erover als het te warm zou worden. Als broek kies ik een comfortabel zittende broek, ook zwart, die niet te nauw is. Als mijn oog op een riem valt twijfel ik geen seconde en neem hem. Daarna kies ik ook nog twee sokken en handschoenen. Ook beide zwart. Als ik eenmaal aangekleed ben leidt de medewerker me naar een kamer vol met tafeltjes, allen met een voorwerp.
    “Kies een voorwerp”
    Rustig benader ik de voorwerpen, alsof ze me zouden kunnen bijten of zoiets. Eén bepaald voorwerp spreekt me zeer erg aan. Een opgezette vleermuis. Zijn vleugels zijn in een sierlijke boog gezet, alsof hij klaar staat om weg te gaan. Zijn oogjes glinsteren, ook al zijn het vast gewoon parels. Ik vindt het prachtig. Kalm pak ik het op om het verder te bewonderen. Dit is het, dit is mijn voorwerp. Terug naar de kluis dan maar. Ik stop het in de kluis, naast mijn ketting. Daarna ga ik, zoals de medewerker zei, terug naar de lift.


    It's scary what a smile can hide.