• Kheb dus heel veel wondjes op mijn hoofdhuid..
    Soms krab ik ze per ongeluk open door bv jeuk op mijn hoofd.
    Wat kan ik hier aan doen?

    Ik zou even langs de huisarts. Die kan je binnen vijf minuten vertellen wat het precies is en wat je eraan kunt doen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Edit:
    Ik heb Andrelon shampoo gekocht voor mijn haartype.
    Ik hoop dat het werkt.

    Er zitten nu btw korstjes op de wondjes. c:

    Ga naar de huisarts.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou toch aanraden om naar de huisarts te gaan. Verder proberen er zo veel mogelijk van af te blijven, en natuurlijke shampoo te proberen.


    The truth is out there.

    Wanheda schreef:
    (...)

    Ja, ga je dood aan.

    Nee, het is een auto-immuunziekte(= je lichaam ziet zichzelf als vreemd), waardoor je een versnelde deling van je huid hebt. Dit zorgt voor "wondjes" die witte schilfers loslaten. Let daar maar eens op, want als je dat ziet, dan zou ik het aangeven bij de dokter. Zelf begon het bij mij namelijk in mijn gezicht en kwam het uiteindelijk op mijn hoofd te zitten, wat ook begon met kleine, jeukende wondjes. Als ik die openmaakte ging het ook kort bloedden, maar al snel was het weer dicht en ging het schilferen. Echter zit het wel meer bij de haargrens. Het kan in het begin ook erg op roos lijken.


    Foto:
    Niet schrikken of dergelijke. Het is ook niets engs, maar alleen even een foto zodat je ziet hoe het eruit ziet c:



    Overigens, als het langer aanhoudt, ga dan naar de huisarts, deze kan je doorverwijzen naar de dermatoloog en als het dit is, kun je er middeltjes tegen krijgen waardoor het verminderd.



    Holy shit, dit ziet er best herkenbaar uit.

    Ik heb de laatste tijd vaak vanuit het niets wondjes op m'n hoofd, en als ik krabde, kwam er een soort van roos vanaf. Nooit wat achter gezocht omdat ik altijd al last van roos had, maar dat ging altijd wel weg met antiroos shampoo. De laatste maanden niet, maar het boeide me niet zoveel, het was alleen heel irritant. Maar nu zie ik dit. Hmmm

    [ bericht aangepast op 4 maart 2016 - 16:52 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    De wondjes zijn rood van kleur en het zijn er niet veel. (:

    Wij zijn geen dokters. Als je wil weten wat je hebt, ga dan even langs de huisarts.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik denk dat je misschien last hebt van roos. Ik heb daar ook heel erg last van gehad (jeuk, snel vet haar, korsten) Roos kan erfelijk zijn, heeft iemand in de familie het? Of het kan komen door stress.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Het magische woord: huisarts


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb deze shampoo gekocht:



    Zo is mijn haar een beetje.

    Dit klinkt heel herkenbaar! heb zelf van jongs af aan ook last van snel geïrriteerde en jeukende hoofdhuid en vet haar. Mijn moeder is toen met mij naar de huisarts geweest omdat ik zo veel krabte dat ik ook wondjes kreeg. Ik heb toen een speciale shampoo gekregen dat ik moet gebruiken naast normale shampoo. Voor mij werkte dit. Later gebruikte ik altijd anti roos shampoo van head & shoulders en toen had ik nergens last meer van en hield ik de speciale shampoo achterwege. Jaren nergens last van gehad en sinds vorig jaar ofzo hebben ze de samenstelling van die anti roos shampoo veranderd en nu heb ik weer last van jeuk en gebruik ik de speciale shampoo weer. De dokter dacht dat het door een schimmel kwam die de hoofdhuid aanmaakt maar ik denk zelf dat het komt door stoffen die in shampoo zitten, aangezien ik ook overal jeuk kring wanneer ik mijn lichaam was met douchegel en slecht tegen geparfumeerde producten kan. Ik zou je aanraden om naar de huisarts te gaan, die kan je iets geven om het te verhelpen/verminderen.


    No guts no glory.

    Ik gebruik nu trouwens palmolive anti roos en af en toe de speciale shampoo wanneer ik jeuk begin te krijgen


    No guts no glory.