• Kheb dus heel veel wondjes op mijn hoofdhuid..
    Soms krab ik ze per ongeluk open door bv jeuk op mijn hoofd.
    Wat kan ik hier aan doen?

    Even langs de huisarts gaan. Zo begon het bij mij ook en toen bleek ik psoriasis te hebben. Wondjes krijg je niet zomaar op je hoofd, dus ik zou lekker even naar de huisarts gaan c:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wanheda schreef:
    Even langs de huisarts gaan. Zo begon het bij mij ook en toen bleek ik psoriasis te hebben. Wondjes krijg je niet zomaar op je hoofd, dus ik zou lekker even naar de huisarts gaan c:


    Mijn haar is ook snel erg vet, dus misschien komt het daar door.

    Naar de huisarts. Zomaar heel veel wondjes op je hoofd hebben is abnormaal. Ik zou even contact opnemen met je huisarts!


    Seasons will change, but I shall remain

    Coatlicue schreef:
    (...)

    Mijn haar is ook snel erg vet, dus misschien komt het daar door.


    Je haar is snel vet, omdat je op je hoofd loopt te krabben. Ook al doe je het onbewust.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wanheda schreef:
    (...)

    Je haar is snel vet, omdat je op je hoofd loopt te krabben. Ook al doe je het onbewust.


    Ook toen die wondjes er nog niet waren, was dat al zo.
    Is prosiaris ofzo een erge ziekte?

    Het kan ook zijn dat je roos hebt. Roos kan ook wel eens flinke jeuk geven, waardoor je veel krabt.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Mijn oma denkt dat het komt doordat ik mijn haar niet goed uitspoel of te veel shampoo gebruik.

    Coatlicue schreef:
    (...)

    Ook toen die wondjes er nog niet waren, was dat al zo.
    Is prosiaris ofzo een erge ziekte?


    Ja, ga je dood aan.

    Nee, het is een auto-immuunziekte(= je lichaam ziet zichzelf als vreemd), waardoor je een versnelde deling van je huid hebt. Dit zorgt voor "wondjes" die witte schilfers loslaten. Let daar maar eens op, want als je dat ziet, dan zou ik het aangeven bij de dokter. Zelf begon het bij mij namelijk in mijn gezicht en kwam het uiteindelijk op mijn hoofd te zitten, wat ook begon met kleine, jeukende wondjes. Als ik die openmaakte ging het ook kort bloedden, maar al snel was het weer dicht en ging het schilferen. Echter zit het wel meer bij de haargrens. Het kan in het begin ook erg op roos lijken.


    Foto:
    Niet schrikken of dergelijke. Het is ook niets engs, maar alleen even een foto zodat je ziet hoe het eruit ziet c:



    Overigens, als het langer aanhoudt, ga dan naar de huisarts, deze kan je doorverwijzen naar de dermatoloog en als het dit is, kun je er middeltjes tegen krijgen waardoor het verminderd.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2016 - 15:26 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Coatlicue schreef:
    Mijn oma denkt dat het komt doordat ik mijn haar niet goed uitspoel of te veel shampoo gebruik.


    Klopt. Het kan ook zijn dat je haar niet over de shampoo kan. Bij de tuinen heb je natuurlijke shampoo. Mijn zus had hier ook last van en sinds ze dat gebruikt is het over.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wanheda schreef:
    (...)

    Ja, ga je dood aan.

    Nee, het is een auto-immuunziekte(= je lichaam ziet zichzelf als vreemd), waardoor je een versnelde deling van je huid hebt. Dit zorgt voor "wondjes" die witte schilfers loslaten. Let daar maar eens op, want als je dat ziet, dan zou ik het aangeven bij de dokter. Zelf begon het bij mij namelijk in mijn gezicht en kwam het uiteindelijk op mijn hoofd te zitten, wat ook begon met kleine, jeukende wondjes. Als ik die openmaakte ging het ook kort bloedden, maar al snel was het weer dicht en ging het schilferen. Echter zit het wel meer bij de haargrens. Het kan in het begin ook erg op roos lijken.


    Foto:
    Niet schrikken of dergelijke. Het is ook niets engs, maar alleen even een foto zodat je ziet hoe het eruit ziet c:



    Overigens, als het langer aanhoudt, ga dan naar de huisarts, deze kan je doorverwijzen naar de dermatoloog en als het dit is, kun je er middeltjes tegen krijgen waardoor het verminderd.


    Wat er op die foto staat heb ik niet, volgens mij. (:
    Ik heb haar wat erg dik is en erg snel vet word.
    Ik denk dat het aan de shampoo ligt, maar ik weet het niet zeker.

    Coatlicue schreef:
    (...)

    Wat er op die foto staat heb ik niet, volgens mij. (:
    Ik heb haar wat erg dik is en erg snel vet word.
    Ik denk dat het aan de shampoo ligt, maar ik weet het niet zeker.


    Probeer het eens te wassen met een natuurlijke shampoo, waarbij je probeert om er niet te veel van in te doen en goed uit te spoelen. Je hebt echt geen psoriasis, ik heb ditzelfde probleem vroeger ook gehad. Je haar wordt ook vet omdat je blijft krabben.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Malfiore schreef:
    (...)

    Probeer het eens te wassen met een natuurlijke shampoo, waarbij je probeert om er niet te veel van in te doen en goed uit te spoelen. Je hebt echt geen psoriasis, ik heb ditzelfde probleem vroeger ook gehad. Je haar wordt ook vet omdat je blijft krabben.


    Did I tell her she has it?

    Ik zou voor de natuurlijk puur lijn van Andrelon gaan, die gebruik ik ook tho.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wanheda schreef:
    (...)

    Did I tell her she has it?

    Ik zou voor de natuurlijk puur lijn van Andrelon gaan, die gebruik ik ook tho.


    Ik heb uiteraard nooit geclaimed dat je hebt gezegd dat ze psoriasis heeft, maar het was gewoon een geruststelling. Overigens is die lijn van Andrelon inderdaad heel chill.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik heb wondjes op mijn hoofd en er zitten wel stukjes in mijn haar.
    Mijn haar is erg dik en word erg snel vet. Ik heb al best lang last van bultjes op
    mijn hoofd.

    Nog iemand die weet wat het is/ ook heeft?