Mwah, ik vind dat de regel dat het de hele dag mag worden afgestoken (va 10 uur 's ochtends) wel weer terug mag naar na 6 uur, je ziet overdag toch amper wat en het wordt alleen maar mistig van die rotjes 's ochtends waardoor je 's nachts niks meer ziet. Siervuurwerk in buitenwijken waar het rustig is moet kunnen, hoewel ik toch zou willen dat er een betere manier was om te voorspellen hoe volwassen men is met vuurwerk dan leeftijd. Vuurwerkvrije zones rond dierenasiels (en te drukke plaatsen) lijken mij een goed idee, maar om te zeggen; alleen vuurwerkshows in grote steden vind ik te. Wat moeten de mensen in dorpen dan? Mensen die ver van de Randstad wonen?
Dat vuurwerk veel kost is niet echt een goed tegenargument, natuur & gezondheid wel, vind ik. Ook zou er meer aandacht op scholen worden besteed om er fatsoenlijk mee om te gaan, want ik heb 10x zo vaak les gehad over illegale drugs als over vuurwerk (waar mensen van 16 al aan mogen komen).
Mijn argumenten voor zijn vooral nostalgisch, denk ik. Siervuurwerk is gewoon te mooi om voor altijd te missen en het heeft ook wel wat om dingen zelf af te steken. En ik houd niet van mensenmassa's, dus het liefst zou ik gewoon door willen gaan met een paar dingen afsteken in the middle of nowhere, met wat vrienden, en dan ergens in een schuurtje oliebollen eten en kaartspellen spelen
wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder