Robind19 schreef:
(...)
1 als je het opruimt valt het reuze veel mee. En er is jaarlijks meer aan dingen dat mensne op straat gooien. Dan aan 1 dag vuurwerk.
2 je kan elk dier als pup of kitten trainen om niet bang er volr te zijn
3 het is 1 dag in het jaar. En van af 6 uur pas. Wat is daar erg aan.
4 dat ligt erAn hoe mensen er mee om gaat
5 kijk 4
1. Ik vind dat een slechte beredenering :') Het hele jaar gooien mensen dingen op straat (364 dagen per jaar) en dat is meer dan 1 dag vuurwerkrotzooi, dus moeten we dat maar gewoon laten gebeuren? Er wordt een deel opgeruimd, maar mensen zijn van nature lui en een groot deel blijft gewoon liggen. En dat is echt wel slecht voor het milieu.
2. Dat is niet waar, je kunt ze er hoogstens een beetje mee leren omgaan maar als een dier bang is, is het bang.
3. Hier kan ik me wel in vinden, overlast vind ik ook niet het beste argument omdat het niet lang duurt
.
4&5. Dat is het probleem juist. Een groot deel van de mensen kan er goed mee omgaan, maar ook een veel te groot deel kan dat niet. En je kunt wel zeggen: 'dat ligt eraan hoe mensen ermee omgaan.' Maar als je een beetje het nieuws bijhoudt rond de jaarwisseling is het duidelijk dat er altijd veel te veel mensen die te veel risico's nemen en dus NIET met vuurwerk om kunnen gaan, waardoor mensen vingers moeten missen, mensen blind worden en het sommige mensen zelfs fataal wordt. Dus het hangt er inderdaad van af hoe mensen er mee om gaan, maar het is duidelijk dat mensen er niet goed mee omgaan. En schade aan spullen, dat gebeurt ook elk jaar weer.
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain