De afgelopen tijd zit ik met een hoop verschillende ideeën in mijn hoofd. Dat betekent dus ook dat ik een hoop namen zal moeten bedenken, anders wordt het allemaal een erg verwarrend rommeltje. Ik betrapte mezelf er gisteren op dat ik bij een verhaal waar ik het plot van aan het uitwerken ben, iets beschreef als "het lintje van de kamervrouw van de nicht van de prinses", terwijl die kamervrouw van de nicht van de prinses eigenlijk best wel een centraal figuur is.
Anderzijds vind ik het erg lastig om namen vroeg in de planfase al vast te leggen, want wisselen doe ik niet graag en het is moeilijk om iets te kiezen als ik nog niet echt weet waar ik heen wil met het personage. Ik vroeg me dus af hoe andere mensen dat doen. Ik ben niet zozeer benieuwd naar hóé je namen kiest, al mag je dat ook best toelichten als je dat wilt, maar meer naar wannéér. Wat is jouw middenweg tussen ongepast vroeg en verwarrend laat?
Als je een eigen personage maakt voor een verhaal, wanneer kies je dan de naam?
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan