Scribe schreef:
(...)
Wauw, seizoen vier al. Dan ben je iets verder. Haha. ach, je hebt nog tien maanden de tijd. Je had al 1,5k geschreven, begreep ik, dus als je vanaf nu 3850 woorden per maand schrijf, ga je het redden. ^^
Dat is opzicht ook wel waar, maar ik vermoed zelfs die 3850 woorden per maand niet te gaan redden :'D Ik moet eigenlijk nu al zoveel moeite doen en me in heel wat bochten wringen om wat schrijftijd vrij te maken in combinatie met het hebben van inspiratie, terwijl ik nog niet eens in een echt drukke periode zit
Maar zelfs als ik het niet gaat redden, het is gewoon leuk om hier actief te spammen en om gewoon al mee te doen
cherish schreef:
(...)
Wat voor jou logisch en aannemelijk is, is dat misschien niet voor anderen. Je zit meestal zelf zo in je verhaal dat je het anders gaat bekijken dan een 'buitenstaander'. :'D
Ik probeer altijd zo goed mogelijk het standpunt van een lezer in te nemen tijdens het schrijven, en met herlezen houdt ik in m'n achterhoofd om het zo goed mogelijk als een 'buitenstaander' te lezen, in plaats van als de persoon die het geschreven heeft en die eigenlijk al grotendeels het verhaal weet. (her)lezen met een zo blanco mogelijk hoofd. Al is dat natuurlijk niet altijd even gemakkelijk, maar ik tracht er dus zeker wel rekening mee te houden. Vandaar ook m'n opmerking, aangezien ik in dat opzicht dus al heel kritisch ben, en nog steeds wat m'n twijfels heb
Maar komt wel goed, ik heb besloten toch nog even te wachten met activeren... Vooral omdat ik nu in twijfel sta of ik niet een oud verhaal ga herschrijven, of nouja, ga gebruiken ter inspiratie voor een nieuw verhaal. Ook omdat ik tegen wat kleine nadelen begin op te hikken in verband met dat het een spin-off is van het manuscript waar ik mee bezig ben
Achja, ik zie wel wat ik ga doen, ik heb nog even de tijd
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”