• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar!

Rest in Peace, Son of Gondor

Morgen eindelijk weer tijd om te schrijven. Maar goed ook, want ik ben door mijn voorraad hoofdstukjes heen. (:

Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

Scribe schreef:
    Morgen eindelijk weer tijd om te schrijven. Maar goed ook, want ik ben door mijn voorraad hoofdstukjes heen. (:

Ik dacht al dat je een voorraadje had hihi Je hoofdstukjes kwamen zo regelmatig haha

Schrijf je altijd een hele hoop en deel je dat dan op in hoofdstukjes of schrijf je bewust hoofdstuk per hoofdstuk? (:

The soul needs autumn.

cherish schreef:
    (...)
    Ik dacht al dat je een voorraadje had hihi Je hoofdstukjes kwamen zo regelmatig haha

Schrijf je altijd een hele hoop en deel je dat dan op in hoofdstukjes of schrijf je bewust hoofdstuk per hoofdstuk? (:

Ik schrijf altijd hoofdstuk per hoofdstuk, omdat dat vaak beter uitkomt. Soms ook wel een hoop tegelijk, maar dat vind ik lang niet altijd prettig werken. En jij?

Scribe schreef:
    (...)

Ik schrijf altijd hoofdstuk per hoofdstuk, omdat dat vaak beter uitkomt. Soms ook wel een hoop tegelijk, maar dat vind ik lang niet altijd prettig werken. En jij?

Ik schrijf in een Word-document. Meestal werk ik gewoon een stukje in mijn hoofd uit en dat schrijf ik dan op en is ook meestal hetgene dat ik op Quizlet plaats. (:

The soul needs autumn.

cherish schreef:
    (...)

Ik schrijf in een Word-document. Meestal werk ik gewoon een stukje in mijn hoofd uit en dat schrijf ik dan op en is ook meestal hetgene dat ik op Quizlet plaats. (:

Ik schrijf ook in een Word-Document hoor. Dat vind ik fijner schrijven/typen. (:

Ik ben aan het twijfelen om van verhaal te veranderen. Het is niet dat ik geen inspiratie heb, maar er is gewoon een deel waar ik écht vastzit :/

The soul needs autumn.

cherish schreef:
    Ik ben aan het twijfelen om van verhaal te veranderen. Het is niet dat ik geen inspiratie heb, maar er is gewoon een deel waar ik écht vastzit :/

Waar zit je vast? Misschien kunnen wij helpen? (:

Scribe schreef:
    (...)

Waar zit je vast? Misschien kunnen wij helpen? (:

Wel: mijn personage is dus een soort van shapeshifter en ze is in een dier veranderd. De bedoeling is nu dat ze een mens naar haar eigen wereld brengt, maar vanuit het oogpunt van een paard schrijven is gewoon vreemd.
    Ik dacht eerst om misschien even vanuit het oogpunt van de mens die ontvoerd wordt de schrijven, maar misschien is dat dan weer wat raar. :/

The soul needs autumn.

cherish schreef:
    (...)
    Wel: mijn personage is dus een soort van shapeshifter en ze is in een dier veranderd. De bedoeling is nu dat ze een mens naar haar eigen wereld brengt, maar vanuit het oogpunt van een paard schrijven is gewoon vreemd.
    Ik dacht eerst om misschien even vanuit het oogpunt van de mens die ontvoerd wordt de schrijven, maar misschien is dat dan weer wat raar. :/

Vreemd is toch niet meteen slecht? Misschien moet je gewoon voor de uitdaging gaan en werkt het beter uit dan verwacht^^ Vanuit het paard schrijven lijkt me eigenlijk het makkelijkste (al heb je jezelf daar wel een moeilijk dier genomen om mee te werken, denk ik XD). Als je vanuit een mens schrijft, kun je wel een heel deel overslaan (je schrijft bijvoorbeeld hoe het paard hem/haar helemaal knock-out slaat en in het volgende hoofdstuk kun je weer vanuit je eigen personage schrijven). Geen idee of je hier iets aan hebt :')

If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

Kay schreef:
    (...)
    Vreemd is toch niet meteen slecht? Misschien moet je gewoon voor de uitdaging gaan en werkt het beter uit dan verwacht^^ Vanuit het paard schrijven lijkt me eigenlijk het makkelijkste (al heb je jezelf daar wel een moeilijk dier genomen om mee te werken, denk ik XD). Als je vanuit een mens schrijft, kun je wel een heel deel overslaan (je schrijft bijvoorbeeld hoe het paard hem/haar helemaal knock-out slaat en in het volgende hoofdstuk kun je weer vanuit je eigen personage schrijven). Geen idee of je hier iets aan hebt :')

Ik ben enorm goed in het mezelf moeilijk maken (;

Ik heb opzich al een deel vanuit het paard geschreven, maar het probleem is dat als paard je niet veel kan doen. Ze kunnen niet praten, dingen vastnemen, mensen overtuigen om op hun rug te klimmen... Maar ja ik denk inderdaad dat vanuit het paard misschien het beste is, dan blijf ik tenminste consequent bij één POV (:

The soul needs autumn.

Scribe schreef:
    (...)

Een toekomst is altijd belangrijk! (: ik ben erg nieuwsgierignaar je SOTY verhaal, dus ik hoop dat je hem snel online gooit! Voor mij helpt het persoonlijk altijd wel, omdat je dan lezers hebt die aan het wachten zijn. ^^
    Oeh en nog een Grimm kijker! Ik ben net begonnen, maar nu al hooked! Waar ben jij met kijken? (:

Wij volgen Grimm op 2BE, en zijn dus inmiddels bij seizoen 4 ^_^ Ik lief de serie onwijs!
    Ik vind het fijn om te horen dat er toch een aantal mensen nieuwsgierig zijn naar m'n SOTY :3

En zo heb je telkens plannen om te schrijven, en zo valt het continue in de soep... ik heb dus voor mezelf besloten gewoon m'n verhaal te schrijven en ik zie wel hoever ik geraak, want ik heb echt het vermoeden dat ik nooit de minimum van 40.000 woorden ga halen tegen eind November. Gewoon puur tijdgebrek, maar goed, ik blijf gewoon mee doen en zie wel hoever ik geraak ^_^

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Hmm, ik wil m'n SOTY online gaan zetten om te vieren dat ik vandaag de 1,5K bereikt heb, maar ik begin nu toch wat aan m'n samenvatting te twijfelen XD
    Niet dat het slecht geschreven is ofzo, maar voor mij is het allemaal gewoon zo logisch en aannemelijk.
    En wat ik nog best goed vind, wilt nog niet zeggen dat dat ook geldt voor anderen. Achja, straks gewoon op de 'activeer' knop drukken en er niet meer over piekeren :'D

“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

Valkyries schreef:
    (...)
    Wij volgen Grimm op 2BE, en zijn dus inmiddels bij seizoen 4 ^_^ Ik lief de serie onwijs!
    Ik vind het fijn om te horen dat er toch een aantal mensen nieuwsgierig zijn naar m'n SOTY :3

En zo heb je telkens plannen om te schrijven, en zo valt het continue in de soep... ik heb dus voor mezelf besloten gewoon m'n verhaal te schrijven en ik zie wel hoever ik geraak, want ik heb echt het vermoeden dat ik nooit de minimum van 40.000 woorden ga halen tegen eind November. Gewoon puur tijdgebrek, maar goed, ik blijf gewoon mee doen en zie wel hoever ik geraak ^_^

Wauw, seizoen vier al. Dan ben je iets verder. Haha. ach, je hebt nog tien maanden de tijd. Je had al 1,5k geschreven, begreep ik, dus als je vanaf nu 3850 woorden per maand schrijf, ga je het redden. ^^

Valkyries schreef:
    Hmm, ik wil m'n SOTY online gaan zetten om te vieren dat ik vandaag de 1,5K bereikt heb, maar ik begin nu toch wat aan m'n samenvatting te twijfelen XD
    Niet dat het slecht geschreven is ofzo, maar voor mij is het allemaal gewoon zo logisch en aannemelijk.
    En wat ik nog best goed vind, wilt nog niet zeggen dat dat ook geldt voor anderen. Achja, straks gewoon op de 'activeer' knop drukken en er niet meer over piekeren :'D

Wat voor jou logisch en aannemelijk is, is dat misschien niet voor anderen. Je zit meestal zelf zo in je verhaal dat je het anders gaat bekijken dan een 'buitenstaander'. :'D

The soul needs autumn.

Ik ben erin geslaagd om in een verhaal over de Schotse legende van de Kelpie piraten te verwerken. (cool)

The soul needs autumn.