• Het is een meespeelverhaal over leerlingen op een middelbare school. We doen expres weinig informatie, zodat alles zich in het verhaal kan vormen. De leerlingen zitten in hun vierde leerjaar van de Havo. Ze wonen in Purmerend.

    Regels:
    - Er wordt in één tijd geschreven, derde persoon en verleden tijd, zoals de meest gebruikelijke manier is in een boek.
    - Er is geen minimaal woordenlimiet.
    - Stukken tekst hoeven niet letterlijk herhaald te worden als je op een ander reageert. Het is ook niet nodig om een ander te quoten.

    Personages:
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser - Jeffrey
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Ian van Dijck - Kelly
    Isa de Vries - Marjanne
    Jessica "Jess" Slager
    Jiang Chen - Rosanne
    Joris Franksen - Marjanne
    Kate Teresa Vergeest - Marieke
    Jelle van Dijck - Kelly
    Layla Caspers - Natas
    Maya van Leemhuizen - Alicia
    Mia den Hertogh - Natas
    Petronella "Petra" D'Auxy - Marjanne
    Phoebe van Longen - Rosanne
    Ramon Scheepsma - Natas
    Thomas van Hof - Anouk
    Qaasim Braam - Alicia

    Andere personages:
    Jordana "Jordy" Visser - Natas
    Taco Boersma - Alicia

    Speeltopics: 1, 2, 3, 4
    Praattopics: 1
    Rollentopic


    Indeling groepjes sportweek
    Groep 1
    Maya van Leemhuizen – Alicia
    Henk van Es - Rosanne
    Thomas van Hof – Anouk
    Kyra van Bakkum – Lisa
    Ramon Scheepsma - Natas
    Isa de Vries – Marjanne

    Groep 2
    Jiang Chen – Rosanne
    Bram de Haas - Rosanne
    Darius Visser – Jeffrey
    Joris Franksen - Marjanne
    Mia den Hertogh - Natas
    Jelle van Dijck - Kelly
    Elin van Haspengouw Hesbaye - Alicia

    Groep 3
    Tyler Michigan – Lisa
    Qaasim Braam – Alicia
    Ian van Dijck - Kelly
    Petronella "Petra" D'Auxy – Marjanne
    Layla Caspers – Natas
    Phoebe van Longen – Rosanne
    Kate Teresa Vergeest – Marieke

    [ bericht aangepast op 2 sep 2016 - 11:39 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ramon kreeg het warm toen hij haar blozende wangen zag. Voelde ze zich opgelaten? Kwam dat door het gespreksonderwerp of door hem? Het waren wel erg romantische suggesties die ze deed. Niet iets wat hij op een eerste date zou doen - en ook niet met Isa. 'Hmm.' Hij wist niet wat hij er verder op moest zeggen. 'Het klinkt best... lief als je echt op iemand verliefd bent of zo. Maar niet voor een simpele truth or dare date.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Nee, misschien niet nee. Dan zou ik gewoon een hapje gaan eten? Altijd gezellig toch.' Als ze zichzelf maar niet verraadde.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Mia gniffelde toen ze het melodietje horen. 'Wat vreselijk.' Ze beet op de binnenkant van haar wang toen ze zichzelf hoorde. Kwetste ze hem nu niet? 'Sorry.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Ja... laat ik dat maar doen. Misschien is er ergens een restaurant wat iets anders is dan normaal.' Ramon pakte de kan koffie van tafel en schonk een plastic bekertje vol.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ian lachte toen hij Mia's reactie hoorde.
    "Sorry waarvoor? Het is vreselijk, maar ik ben gewoon te lui om een ander lied erop te zetten," glimlachte hij en hij stopte zijn mobiel weg.

    [ bericht aangepast op 25 maart 2016 - 18:39 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Kate schudde glimlachend haar hoofd. 'De meeste mobieltjes hebben toch wel een standaard ringtone? Wat voor toestel is het wel niet?'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    .Ian knikte.
    "Ja, maar eentje," grinnikte hij. "Maar die was erg vervelend," legde hij toen uit.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    'Vervelender dan deze?' grinnikte Kate. 'Het lijkt mij al vervelend genoeg als mensen steeds vragen waarom je deze ringtone hebt.'


    ''Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever'' - Walt Disney

    "Jullie zijn eigenlijk de eerste die het horen, naast Jelle, omdat ik mijn mobiel altijd op trillen heb en mijn wekker eigenlijk alleen afgaat bij mij in de kamer," zei Ian schouderophalend. Hij glimlachte weer even.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Isa was als een van de laatste meiden uit de tent gekropen en had daardoor rustig de tijd genomen om zich om te kleden, de uitgelopen mascara van de vorige dag eraf te halen en haar haren te borstelen. Daarna ging ze naar buiten, waar al verschillende groepjes aan het ontbijt zaten. Ze voorzag zichzelf ook van eten en keek toen om zich heen waar ze het beste kon gaan zitten. Ze zag Mia bij de tweeling zitten en twijfelde even om erbij te gaan zitten, maar besloot het toen niet te doen. Het leek erop dat Mia zich enigszins op haar gemak voelde en dat was een goed teken, dus zou ze later wel weer naar haar vriendin gaan.
    De andere optie, die ze ook koos, was bij Ramon en Phoebe te gaan zitten. Ze leken niet in een erg diep gesprek te zijn verwikkeld en het zag er enigszins ongemakkelijk uit, dus vonden ze het vast niet erg dat ze erbij kwam.
    'Goedemorgen,' glimlachte ze. 'Mag ik erbij komen zitten?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mia glimlachte waterig. 'Nou, ik voel me vereerd.'
    Ze zag dat Isa ook aan tafel was gaan zitten en voelde een vreemd gevoel van teleurstelling op zich neerdalen omdat ze bij Ramon en Phoebe ging zitten.


    'Ja, tuurlijk!' Ramon schoof opzij, maar wel naar Phoebe toe zodat hij naast haar kon blijven zitten. Zijn bovenbeen duwde tegen die van haar omdat het zo krap werd en hij had het gevoel dat hij tot aan zijn nek rood werd. Stiekem hoopte hij dat ze haar been niet opzij schoof. 'Beetje zin in vandaag?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Dat bepaal ik als ik het programma heb gehoord,' grinnikte Isa. 'Weten jullie al meer?' Ze nam een hap van haar croissantje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Phoebe kreeg het overal warm en ademde onopvallend even diep in en uit.
    'Nee, geen idee,' zei Phoebe met een klein stemmetje. 'Het belooft een warme dag te worden, dat wel.' Haar wangen begonnen te gloeien bij het idee van Ramon zonder shirt.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ramon wilde net antwoorden dat hij dat niet wist toen hij iemand anders hoorde zeggen wat ze gingen doen.
    'Zeskamp, sportwedstrijden en 's avonds een bonte avond en een barbecue,' herhaalde hij de woorden van een ander.


    Every villain is a hero in his own mind.

    "Wees dat maar," zei Ian op een vriendelijke manier en hij pakte een plakje kaas. Hij lustte geen brood zonder boter en hij had geen zin om de boter te vragen, dus at hij maar een plakje kaas.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2016 - 22:57 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.