Patholoog schreef:
(...)
Oke, maar hypothetisch gezien, wat als die vrouw hem erdoor heen helpt op een of andere manier? Op een bepaald punt laat Lily hem "vallen" om het zo maar te noemen en daar is hij nooit overheen gekomen, maar wat als iemand hem ermee helpt?
Mensen zijn in staat om meerdere keren verliefd te worden, maar de meesten hebben ook iemand over wie ze nooit helemaal heen zijn gekomen. Voor Severus is dat denk ik Lily. Hij zal nooit niet verliefd op haar zijn.
Ik heb bijv. die story geschreven omdat ik ook dacht het zou moeten kunnen, maar dat weten we niet omdat Rowling daar volgens mij nooit iets over heeft gezegd.
Dat is het lastige eraan denk ik, de bedenker van de personages is de enige die het echt weet. Daarom zei ik ook in "werkelijkheid" zou het misschien niet kunnen.
Mijn theorie is dat hij het wel kan, maar altijd Lily in gedachten zou blijven houden. Hij hield gewoon te veel van haar. Damn, hij offert zo ongeveer zijn hele leven na haar dood voor haar en haar zoon op ondanks dat dat ook het kind is van iemand waar hij een hekel aan had.
"Do you believe monsters are born or made?"