• In dit topic kunnen alle kandidaten elkaar motiveren, tips geven, of gewoon lekker over hun verhaal kletsen. *O* Hier heb je dus ook de gelegenheid om eventueel word wars te organiseren, leuke zinnen te posten van je verhaal, of grappige dingen te plaatsen die je bent tegengekomen bij je research, bijvoorbeeld.

    Er zijn wel een paar regels:
    • Het promoten van niet deelnemende stories is niet toegestaan
    • Kraak iemands werk niet af
    • Post geen uitdagende of negatieve posts

    Dit is geen topic dat actief wordt bijgehouden door de SOTY-crew, dus als je een dringende vraag of een probleem hebt, stuur ons dan alsjeblieft een berichtje of post je vraag/probleem in het officiële topic. ^^

    Veel succes! Hopelijk komen er een hoop geweldige verhalen, dit jaar! *O*

    Aangezien ik vier (en binnenkort zes) verschillende projecten tegelijk doe, verdeel ik mijn tijd heel erg en heb ik alleen de proloog en hoofdstuk één van mijn SOTY geschreven haha. Dat is samen zo'n 2K. Dat is toch opzich wel wat, maar best weinig voor mijn doen haha.

    Welke idioot werkt dan ook aan zes verschillende schrijfprojecten als ze weet dat plannen niet haar sterkste ding is? Ik dus.


    That is a perfect copy of reality.

    Sycia schreef:
    Aangezien ik vier (en binnenkort zes) verschillende projecten tegelijk doe, verdeel ik mijn tijd heel erg en heb ik alleen de proloog en hoofdstuk één van mijn SOTY geschreven haha. Dat is samen zo'n 2K. Dat is toch opzich wel wat, maar best weinig voor mijn doen haha.

    Welke idioot werkt dan ook aan zes verschillende schrijfprojecten als ze weet dat plannen niet haar sterkste ding is? Ik dus.

    Ik heb al moeite met 2 schrijfprojecten, aangezien ik door SOTY m'n manuscript behoorlijk aan het verwaarlozen ben, dus ik heb geen idee hoe je zoveel projecten kan hebben, en kan bijhouden :'D
    Ik vind het in ieder geval knap!

    En ik heb dan toch nog 300 woorden geschreven vanavond, en ik ga dus ook met een tevreden gevoel ermee stoppen voor vandaag :3


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik heb al moeite met 2 schrijfprojecten, aangezien ik door SOTY m'n manuscript behoorlijk aan het verwaarlozen ben, dus ik heb geen idee hoe je zoveel projecten kan hebben, en kan bijhouden :'D
    Ik vind het in ieder geval knap!

    En ik heb dan toch nog 300 woorden geschreven vanavond, en ik ga dus ook met een tevreden gevoel ermee stoppen voor vandaag :3


    Ik weet ook niet hoe ik het doe, hahaha. Ik heb vandaag even zien 34 woorden in totaal geschreven. :'D

    Ik denk dat ik nog steeds niet helemaal uitgerust ben + verkouden als hell ook haha.

    Ik ben er zojuist achtergekomen dat het binnenkort niet zes maar zeven projecten zijn hahahahaah. Gelukkig is het een short. Mijn god, wat doe ik mezelf aan :pp

    [ bericht aangepast op 27 jan 2016 - 22:40 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Tralalalalalalalala hoofdstuk 2 is bijna klaar!


    all because i liked a girl

    Ik heb nu eigenlijk zoveel geschreven, dat ik voor 2 maanden uploaden wel goed zou zitten (zonder er nog iets bij te hoeven schrijven). Maar ik weet gewoon dat als ik nu iets online gooi, ik weer iets zal lezen wat mij niet bevalt en dan wil ik het weer aanpassen. :'D

    De struggles. Ik denk dat ik anders echt gewoon 1 februari ga aanhouden... Moet het toch een keer online zetten.

    You know what? Fudge it. Ik activeer de story gewoon vast. En het proloog zal ik er ook wel bij zetten. Heb lang genoeg gewacht dus ik vind het al knap dat het nu pas gebeurd haha.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 12:25 ]

    KyloRen schreef:
    Ik heb nu eigenlijk zoveel geschreven, dat ik voor 2 maanden uploaden wel goed zou zitten (zonder er nog iets bij te hoeven schrijven). Maar ik weet gewoon dat als ik nu iets online gooi, ik weer iets zal lezen wat mij niet bevalt en dan wil ik het weer aanpassen. :'D

    De struggles. Ik denk dat ik anders echt gewoon 1 februari ga aanhouden... Moet het toch een keer online zetten.

    You know what? Fudge it. Ik activeer de story gewoon vast. En het proloog zal ik er ook wel bij zetten. Heb lang genoeg gewacht dus ik vind het al knap dat het nu pas gebeurd haha.

    Herkenbaar dit, haha. Ik ben benieuwd naar je story :')


    • Hardship often prepares an ordinary person for an extraordinary destiny •

    KyloRen schreef:
    Ik heb nu eigenlijk zoveel geschreven, dat ik voor 2 maanden uploaden wel goed zou zitten (zonder er nog iets bij te hoeven schrijven). Maar ik weet gewoon dat als ik nu iets online gooi, ik weer iets zal lezen wat mij niet bevalt en dan wil ik het weer aanpassen. :'D

    De struggles. Ik denk dat ik anders echt gewoon 1 februari ga aanhouden... Moet het toch een keer online zetten.

    You know what? Fudge it. Ik activeer de story gewoon vast. En het proloog zal ik er ook wel bij zetten. Heb lang genoeg gewacht dus ik vind het al knap dat het nu pas gebeurd haha.


    *heeft abo genomen*


    For those I love, I will sacrifice

    Ik heb nu 16 woorden geschreven van hoofdstuk twee en ik loop nu al vast, oh god haha.

    [ bericht aangepast op 28 jan 2016 - 16:40 ]


    That is a perfect copy of reality.

    KyloRen schreef:
    Ik heb nu eigenlijk zoveel geschreven, dat ik voor 2 maanden uploaden wel goed zou zitten (zonder er nog iets bij te hoeven schrijven). Maar ik weet gewoon dat als ik nu iets online gooi, ik weer iets zal lezen wat mij niet bevalt en dan wil ik het weer aanpassen. :'D

    De struggles. Ik denk dat ik anders echt gewoon 1 februari ga aanhouden... Moet het toch een keer online zetten.

    You know what? Fudge it. Ik activeer de story gewoon vast. En het proloog zal ik er ook wel bij zetten. Heb lang genoeg gewacht dus ik vind het al knap dat het nu pas gebeurd haha.

    Natuurlijk heb ik meteen een abo genomen en je proloog gelezen!

    En nu ben ik helemaal jaloers, want ik wil ook echt doodgraag m'n verhaal online smijten, maar ik weet dat ik er gewoon echt beter aan doe nog even te wachten, anders leg ik een veel te grote tijdsdruk bij mezelf weg, waardoor de kans bestaat dat ik het gewoon opgeef door faalangst en mensen teleur te stellen XD


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Meiiore schreef:
    (...)

    *heeft abo genomen*

    WOohoo *O*

    Valkyries schreef:
    (...)
    Natuurlijk heb ik meteen een abo genomen en je proloog gelezen!

    En nu ben ik helemaal jaloers, want ik wil ook echt doodgraag m'n verhaal online smijten, maar ik weet dat ik er gewoon echt beter aan doe nog even te wachten, anders leg ik een veel te grote tijdsdruk bij mezelf weg, waardoor de kans bestaat dat ik het gewoon opgeef door faalangst en mensen teleur te stellen XD

    Ik ben heel erg benieuwd wat je ervan gaat vinden! En dankjewel voor je reactie ^^

    Ach, voor je het weet heb je jouw verhaal ook online staan! Je kan beter wat langer doorschrijven en wachten dan dat je inderdaad vast komt te zitten straks.

    Uchh ik vind mijn idee nu al niet meer interessant :') hoewel ik eigenlijk van plan was het wel uit te werken, ga ik denk ik toch voor een ander idee. Dit zal nooit af komen.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Uchh ik vind mijn idee nu al niet meer interessant :') hoewel ik eigenlijk van plan was het wel uit te werken, ga ik denk ik toch voor een ander idee. Dit zal nooit af komen.

    Ik heb dat ook wel, al komt dat bij mij echt door de vele goeie verhalen die inmiddels meedoen aan SOTY. Wat maakt dat ikzelf dus wel iets onzekerder ben over m'n eigen ideeën, maar goed, ik probeer me er echt zo min mogelijk iets van aan te trekken en gewoon te schrijven en vast te houden aan hetgeen ik begonnen ben.

    Wat is bij jou de oorzaak dat je je idee niet meer interessant vind?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Valkyries schreef:
    (...)
    Ik heb dat ook wel, al komt dat bij mij echt door de vele goeie verhalen die inmiddels meedoen aan SOTY. Wat maakt dat ikzelf dus wel iets onzekerder ben over m'n eigen ideeën, maar goed, ik probeer me er echt zo min mogelijk iets van aan te trekken en gewoon te schrijven en vast te houden aan hetgeen ik begonnen ben.

    Wat is bij jou de oorzaak dat je je idee niet meer interessant vind?


    Om die reden ben ik de ingezonden verhalen ook nog niet aan het lezen. Ik raak dan sowieso gedemotiveerd.

    Er gebeurt weinig in het verhaal bij mij. Er zijn wel een paar scenes die ik graag wilde schrijven, maar alles ertussen krijg ik echt niet op papier en wat ik wel typ, vind zelfs ik slecht. Ik probeer me er constant toe te zetten om iets te schrijven, maar het lukt gewoon niet.


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    (...)

    Om die reden ben ik de ingezonden verhalen ook nog niet aan het lezen. Ik raak dan sowieso gedemotiveerd.

    Er gebeurt weinig in het verhaal bij mij. Er zijn wel een paar scenes die ik graag wilde schrijven, maar alles ertussen krijg ik echt niet op papier en wat ik wel typ, vind zelfs ik slecht. Ik probeer me er constant toe te zetten om iets te schrijven, maar het lukt gewoon niet.

    Dat ken ik dus wel, al weet ik dat gevoel nog best goed aan de kant te schuiven. Maar ik begrijp het dus helemaal.

    Dat maakt het al lastiger ja... Echt direct tips heb ik ook niet... maar ik kan je opzicht wel 'mijn manier' vertellen...
    Zelf werk ik zonder planning (natuurlijk, ik heb een rode draad waar ik uiteindelijk naartoe wil werken met m'n verhaal) maar al de rest van gebeurtenissen en scenes verzin ik ter plekke tijdens het schrijven en bij mij schrijft het verhaal daardoor meer zichzelf. Ik werk dus ook gewoon chronologisch. Het voorkomt dat ik dus vastloop tussen scenes, want ik haat dat geploeter en gezweet en getob op stukken ertussen, ook vooral om de reden die jij geeft, ik vind het dan ook vaak gewoon slecht.
    Maar goed, dit is natuurlijk mijn manier, wat voor mij het beste werkt...
    Soms heb ik al wel scenes in m'n hoofd, en die schrijf ik dan (vooral beknopt) uit en dan zie ik wel schrijvende weg waar en wanneer ik het kan gebruiken, en anders beland het in de vuilbak, want soms past het achteraf gezien toch niet zoals ik aanvankelijk gedacht/gehoopt had. Maar goed, ik heb toch altijd een overload aan ideeën, dus als het ene niet werkt, werkt iets anders er wel voor in de plaats binnen het verhaal :'D
    En tja, ik vind het zelf dan ook niet zo erg om stukken tekst of zelfs hele scenes te verwijderen als ik niet tevreden erover ben. Ander en beter, uiteindelijk.

    En betreft het stukje dat er nog weinig gebeurd... het is het begin van een verhaal, en zelf vind ik dat een begin niet altijd spectaculair en vol actie moet zitten. Het moet uiteraard wel nieuwsgierig maken, maar dat kan op zoveel verschillende manieren... Mijn begin is ook vooral een schets van de huidige situatie waarin Eyrdis zich bevindt en om de lezer vooral kennis te laten maken met m'n wereld en zijn gewoonten (binnen dit verhaal dan toch vooral de gewoonten van Thurat en zijn draken) en wie Eyrdis is en waar ze zo'n beetje staat in het leven. Wat haar relatie is met betrekking tot haar broer en vader, wat haar positie is als drakenrijdster en dochter van een Drakenheer en over het conflict tussen Thurat en Forsythe.... dus feitelijk vooral info dump, wat ik op een hopelijk ietwat boeiende manier krijg gebracht zodat het niet te saai wordt en het de lezer dus wel nieuwsgierig maakt :'D


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    En nu ben ik mijn motivatie voor mijn SOTY story helemaal kwijt. Terwijl mijn andere stories prima gaan. Ik heb gewoon geen zin meer.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Rest in Peace, Son of Gondor