• Dus, even een vraagje namens mijn zusje. Ikzelf vind het absurd en geloof niet dat dat gewoon toegestaan is, maar ik kan ernaast zitten. Zij gaat vier dagen in de week naar school en heeft dan iedere vrijdag stage. Haar begeleidster komt binnenkort langs om te kijken hoe het gaat, maar dat moet op een dinsdag. Mijn zusje moet daarvoor dus op haar werk zijn, dat is verplicht. Het probleem is dat ze dan school mist en ze daar gewoon op afgerekend wordt. Haar 100% aanwezigheid gaat hierdoor omlaag en ze mist lessen wat 'haar verantwoordelijkheid is'. Hier baalt ze flink van. Mag dat zomaar? Ik vind het maar vreemd.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Kan ze dat niet beter op school vragen? Ik denk dat haar mentor/studieleider of decaan hier meer van weten.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Als de stage/het werk in verbinding staat met de school, dan kan dit volgens mij wel ja.... (lessen missen enz.)
    Hoewel het wel vreemd is, dan dat de school haar dan op bestraft.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2015 - 19:11 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Sarafina schreef:
    Kan ze dat niet beter op school vragen? Ik denk dat haar mentor/studieleider of decaan hier meer van weten.


    Had ze gedaan, samen met een aantal klasgenoten. Ze kregen het antwoord 'dat is jammer, maar zo werkt het nou eenmaal'. Met andere woorden, pech hebben.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Volgens mij is dat wel heel vreemd, lol. Als ik haar was, zou ik naar mijn mentor oid toestappen erover.


    Your make-up is terrible

    @ Histoire: Echt? Dus ze moet verplicht naar stage voor school en vervolgens is ze op school ongeoorloofd afwezig.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2015 - 19:11 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Kharjo schreef:
    @ Histoire: Echt? Dus ze moet verplicht naar stage voor school en vervolgens is ze op school ongeoorloofd afwezig.


    Dat zou gewoon echt niet moeten kunnen.


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    (...)

    Dat zou gewoon echt niet moeten kunnen.


    Vind ik dus ook. En ik kan me zo voorstellen dat het helemaal niet mág. Maar dat werd dus wel op de ouderavond verteld. Is toch bizar.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Kharjo schreef:
    (...)

    Vind ik dus ook. En ik kan me zo voorstellen dat het helemaal niet mág. Maar dat werd dus wel op de ouderavond verteld. Is toch bizar.


    Als ze nog geen 18 is, mag het volgens mij ook helemaal niet vanwege de leerplichtwet.


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    (...)

    Als ze nog geen 18 is, mag het volgens mij ook helemaal niet vanwege de leerplichtwet.


    Volgens mij ook niet, maar online kan ik het echt nergens vinden.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dat moet gewoon mogen. Tenminste, bij mij op school is dat geen probleem. Stage moet verplicht via school, dus dan moet je zusje ook gewoon naar die afspraak kunnen gaan.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Kharjo schreef:
    (...)

    Vind ik dus ook. En ik kan me zo voorstellen dat het helemaal niet mág. Maar dat werd dus wel op de ouderavond verteld. Is toch bizar.


    Waarschijnlijk gewoon een communicatieprobleem binnen de leraren en de school? Of weten ze zelf niet goed hoe de regels daaromtrent ineen zitten?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Needles schreef:
    (...)

    Als ze nog geen 18 is, mag het volgens mij ook helemaal niet vanwege de leerplichtwet.


    Ligt eraan of ze nog op de middelbare zit, als je eenmaal een diploma van mavo/havo/vwo hebt, heb je geen leerplicht meer, onafhankelijk van je leeftijd. Kon niet duidelijk uit t verhaal opmaken wat voor school ze zit.

    OT; heeft ze haar begeleidster al een mailtje gestuurd?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Outsiders schreef:
    Dat moet gewoon mogen. Tenminste, bij mij op school is dat geen probleem. Stage moet verplicht via school, dus dan moet je zusje ook gewoon naar die afspraak kunnen gaan.


    Eens, maar dan vind ik het wel lullig dat je vervolgens op ongeoorloofd afwezig word gezet.

    @ Nee, ze zit in de 1e van het MBO. En ze heeft rechtstreeks met haar begeleider op school gesproken die dus eigenlijk vind dat ze gewoon pech heeft dat ze nu wat uren mist.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2015 - 21:31 ]


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Spotgaai schreef:
    (...)

    Ligt eraan of ze nog op de middelbare zit, als je eenmaal een diploma van mavo/havo/vwo hebt, heb je geen leerplicht meer, onafhankelijk van je leeftijd. Kon niet duidelijk uit t verhaal opmaken wat voor school ze zit.

    OT; heeft ze haar begeleidster al een mailtje gestuurd?


    Met een vmbo diploma heb je wel leerplicht tot je 18de.


    Your make-up is terrible

    Needles schreef:
    (...)

    Met een vmbo diploma heb je wel leerplicht tot je 18de.


    Oeps, volgens mij heb ik deze fout al eerder gemaakt -.- Sorry!


    If a writer falls in love with you, you can never die