Tabai schreef:
Ik ben al blij als er eens geen jonge mensen de hoofdrol hebben. Meestal zit de leeftijd tussen de 15 en 25. En 9 van de 10 keer zit daar een gecompliceerd liefdesverhaal in verwikkeld.
Dit. Eigelijk zou ik best eens iets willen lezen over een oude man op zoek naar avontuur, een gefrustreerde huisvrouw met 5 kinderen of een zakeman (die niet denkt de hoofdrol te spelen in 50 shades of gray) en een écht zakenleven leid. Ik denk dat je van iets heel simpels toch ook iets heel leuks kunt maken.
Nu geef ik eerlijk toe dat ik vaak ook tussen de leeftijd van 15/25 lig met mijn personages, maar op een moment werd ik me hier ook bewust van. Iemand op Q vroeg eens de andere leden om personages zodat zij er wat over kon schrijven. Ik zag alleen maar jonge knappe meisjes voorbij komen rond de 16/18 jaar, dus om eens origineel te zijn stelde ik een oude man voor, kreeg ik te horen dat ze daar niets mee kon. Raar, want ze had al 10 dezelfde types aangeboden gekregen. Je zou denken dat ze eens blij was met iets wat uit de boot viel. Dat was wel even bewustmakend.
"Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov