Zeurende klanten op mijn werk waar ik sowieso al compleet klaar mee ben.
Ja, zo'n ding is €3,50. Nee je krijgt geen korting. Nee er is geen aanbieding. Je mag een plakje per persoon proeven en niet een hele grillworst. 'Ik heb geen kleingeld erbij' 'oh dan moet ik naar binnrn' 'oh ik heb toch nog wat' mensen die alle worsten willen aanraken. 'Ik snap niet waarom ze jou hiervoor hebben gezet. Jij verdient toch niets.'. Mensen die heel lang doen over het geld pakken terwijl er een hele rij achter ze staat. Mensen die het nodig vinden om hun hele levensverhaal te vertellen. Wat moet ik ermee dat de vis van je buurmans moeder is overleden? Mensen die geen Nederlands of Engels praten, maar toch lastige vragen wat eigenlijk nergens over gaat proberen te stellen. Ik spreek geen duits, frans, pools, russisch, italiaans, turks, marrokkaans of spaans dus een antwoord gaat lastig worden. Ik kan best simpele dingen duidelijk maken, maar wat voor ingredienten er exact inzitten, kan ik je niet vertellen in een vreemde taal. Het is überhaupt al een wonder als ik versta wat ze zeggen. 'Hallo verkoopt u ook vlees?' Hahahah die grap heb ik nog noooooit gehoord.
Dus eigenlijk: dat moment dat je na drie jaar nog steeds buiten de winkel in je eentje de hele dag hetzelfde moet doen voor iets minder dan minium loon en zwart. Zo heb ik toch ook niet de kans om me te bewijzen?
[ bericht aangepast op 10 okt 2015 - 18:32 ]
And don't forget, Elvendork! It's unisex!