• Hello.

    Ik wil graag een verhaal schrijven. Eerst schrijf ik alles op word, dan pas op Q, maar ik wil graag - voor de vorm - een titel hebben.

    Het verhaal gaat ongeveer als volgt;

    Jij [ik weet nog niet of ik het in de jij-vorm ga schrijven, of in de ik-vorm] bent een fotograaf die een stel komt fotograferen in de namiddag na de bruiloft. Echter gebeuren er in het huis, waar alles plaats moet vinden, vreemde dingen. Je kan echter geen kant op door een storm die opsteekt en bent genoodzaakt langer te blijven. Terwijl je daar bent, blijkt dat het zusje van de bruid is vermoord en jij moet het uitzoeken. Er is namelijk geen stroom door de storm, dus ook geen telefoon om de politie mee te bellen. Jij besluit de zaak wel even op te lossen, maar dan blijkt dat er heel wat meer aan de hand is dan een misdadiger die iemand heeft vermoord. Er gaan verhalen rond over een vloek die over het huis rust, maar is dit waar?


    Ik dacht er aan om het verhaal een beetje in de jaren 80 te laten afspelen.


    26 - 02 - '16

    The cluedo curse
    The cursed wedding.
    Cursed
    Vows of blood/blood Vows.
    The accidental pictures of a unpredicted death.


    Maar ik zou het sowieso graag lezen als je het online gooit :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Een verhaal dat in de jij-vorm is geschreven zie je niet vaak (ik kan er zelfs geen enkel opnoemen). Ik ben benieuwd hoe je dat gaat schrijven en vooral hoe het op de lezer overkomt. (:

    Als titel (ik neem aan dat je verhaal in het Nederlands is, dus vandaar een Nederlandstalige titel):
    Moordhuis
    Vervloekte Opdracht
    Of, aangezien het hoofdpersonage een fotografe is, een titel dat moord/mysterie en foto's combineert.


    The soul needs autumn.

    Blood vows klinkt wel gaaf.

    Hmm.. Ik vind 't moeilijk om een Engelse of Nederlandse titel te kiezen... Bedankt voor 't meedenken!


    26 - 02 - '16

    Bebloede geloften is het in het Nederlands. Persoonlijk klinkt dit ook wel gaaf.

    Foto's van gruwelen
    Fragmenten van de dood
    De dood in huis
    Gedwongen mysterie

    Oh en denk goed na over het schrijven in de tweede persoon. Aangezien veel mensen dit niet gebruikelijk vinden, kunnen ze dat als apart en vreemd bestempelen, wat vaak niet heel positief is voor het lezen en de sfeer eromheen.

    Ik weet ook een boek waarin dit wordt gebruikt (afwisselend) en hierbij spreekt iemand zichzelf als het ware aan.

    Ik denk dat je er even goed over moet denken, aangezien het een beetje gek wordt als je gevoelens aan het personage gaat geven, en hem aanspreekt met 'jij'. De lezer en de gevoelens/gedachten kunnen dan botsen, want "dat denk ik helemaal niet! "

    Iets om goed over na te denken en dan ook goed uit te werken!

    Ik vind 'Cluedo' best een awesome titel :3


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Deze user is inactief. Misschien wel fijn om te weten voordat jullie heel hard helpen brainstormen.


    Every villain is a hero in his own mind.