• Het Makeup Appreciation Topic


    Hier kun je al je gedachtes en ervaringen kwijt die met makeup te maken hebben. Zelf ben ik best wel into makeup en vond het daarom interessant om er achter te komen hoe dat met de rest van Quizlet zat.


    Heb je een nieuwe lippenstift gekocht? Post het hier.
    Heb je goede tips & tricks? Post het hier.


    Zelf ben ik altijd wel op zoek naar nieuwe producten om uit te proberen. Ik wil daarom ook een lijst met Q's Holy Grail Products maken - producten die jij anderen aan zou raden.

    Q's Holy Grail Products:
    Vanserra:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Mac Matte lipstick in Mehr
    × NYX HD Photogenic concealer
    × Real Techniques Miracle Complexion Sponge
    × NYX Epic Ink Liner (black)
    × Estée Lauder Double Wear Stay In Place concealer in Light Cool
    Caricia:
    × I Heart Makeup Blushing Hearts
    Okoye:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    stonec0ld:
    × Yves Rocher Ultra Volume Sexy Pulp mascara
    Fonolossa:
    × Maybelline Age Rewind concealer
    × Anastasia Beverly Hills Dip Brow pomade
    × L'Oreal Paris True Match foundation
    × L'Oreal Paris Infallible Mattefying Base
    × Beauty Blender
    Altomare:
    × Urban Decay All Nighter setting spray
    Stroud:
    × Etos & Essence matte lipsticks
    × Etos lipstick in Mauve-O-Holic
    Prim:
    × Maybelline SuperStay Matte Ink
    × Lush Shampoo Bar
    × Lush Lipscrub
    AdoreDelano:
    × NYX Liquid Suede Cream lipsticks
    EdensGate:
    × Rimmel Glameyes liquid liner
    Hale:
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × L.A. Girl PROconcealer (green corrector)
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × Sleek Matte Me Liquid Lipstick (birthday suit)
    × Makeup Revolution Conceal and Define Concealer (C1)
    Alleenvoorjou:
    × Yves Rocher Lipstick in Grand Rouge
    Cami:
    × Too Faced Chocolate Bar
    × Catrice Cosmetics liquid liner waterproof
    × NYX Wonder Pencil in light
    × Mac Pro-longwear concealer
    × Mac Mineralize Blush in Warm Soul
    × Becca highlighters
    Weggooiwashand:
    × Giorgio Armani Luminous Silk Foundation
    × Laura Mercier Loose Setting Powder in Translucent
    × L.A. Girl concealers
    × Lancome Hypnose Drama mascara
    × Ciate Wonderwand mascara
    × Charlotte Tilbury Stoned Rose lipstick
    × Gerard Cosmetics Wildberry Tarte Supreme Lip Creme
    × Kylie Jenner lipliner in Posie K
    × Smashbox Photo Finish Foundation Primer
    × Kat von D Tattoo liner in Trooper
    × Chloe Morello x Ciate Pretty Fun Fearless palettes
    × Kylie Cosmetics Naughty & Nice palettes
    Pixielisje:
    × Catrice glossy jumbo pencils
    Illyrians:
    × NYX Total Control Drop Foundation in Alabaster
    × NYX Strictly Vinyl lipglosses

    Bijgewerkt tot topic 1, pagina 16


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Nog een lipstick van Bronx gekocht en die zijn nu met korting van 50% dus ik was goedkoper uit dan ik dacht te zijn. Bij de Kruidvat en dat zijn de lipsticks waarbij je aan de bovenkant moet drukken om hem aan de onderkant eruit te halen.

    Nu voor maar 3,75!


    Physics is awesome

    Mt.


    The truth is out there.

    Ik zag de mermaid collectie van Revolution bij Kruidvat en de lipsticks zijn mooi. Maar bij de Kruidvat stonden er geen prijzen bij dus ben ik gaan kijken bij Boozyshop en daar zijn ze nu €2,95. Nu sta ik dus in dubio want ze hebben mooie kleuren waarvan ik denk dat ze me mooi staan, maar ik zou eigenlijk geen lipsticks meer kopen.


    Physics is awesome

    MT.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    CarIyIe schreef:
    Ik zag de mermaid collectie van Revolution bij Kruidvat en de lipsticks zijn mooi. Maar bij de Kruidvat stonden er geen prijzen bij dus ben ik gaan kijken bij Boozyshop en daar zijn ze nu €2,95. Nu sta ik dus in dubio want ze hebben mooie kleuren waarvan ik denk dat ze me mooi staan, maar ik zou eigenlijk geen lipsticks meer kopen.

    Story of my life lol

    [ bericht aangepast op 21 juli 2018 - 16:46 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)
    Story of my life lol


    Ja, maar dan zie je weer een mooie en dan denk ik, die kan er ook wel bij. Wordt langzaam aan een collectie hier.

    Sommigen van de dragons dare collectie zou ik ook wel willen hebben. Ik zit inmiddels een review te kijken om te zien hoe ze staan ongeveer.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2018 - 17:04 ]


    Physics is awesome

    Hey iedereen,

    Ik ben
    kinda een nieuweling in dit topic. Ik ben nooit echt into make-up geweest, maar ik wil me voortaan wat meer vrouwelijk gaan voelen en ik denk dat make-up daarbij kan helpen.

    In de vakantie gebruik ik regelmatig geen make-up, maar op de universiteit wel. Ik gebruik dan foundation van Essence evenals mascara (geen idee welk merk). Soms gebruik ik ook zwarte eyeliner.

    Ik weet dat
    less is more dus ik wil het niet over de top doen. Maar ik wil wel graag lipstick (of iets wat erop lijkt, ik weet niet eens het verschil tussen dat en lipgloss/lippenstift).

    Hebben jullie tips over hoe ik in het algemeen mijn make-up wat spannender kan maken, lipstick incluis? Ik hecht trouwens niet echt waarde aan bepaalde merken; zolang de kosten niet de pan uit rijzen vind ik het goed.

    Resplendence schreef:
    Hey iedereen,

    Ik ben
    kinda een nieuweling in dit topic. Ik ben nooit echt into make-up geweest, maar ik wil me voortaan wat meer vrouwelijk gaan voelen en ik denk dat make-up daarbij kan helpen.

    In de vakantie gebruik ik regelmatig geen make-up, maar op de universiteit wel. Ik gebruik dan foundation van Essence evenals mascara (geen idee welk merk). Soms gebruik ik ook zwarte eyeliner.

    Ik weet dat
    less is more dus ik wil het niet over de top doen. Maar ik wil wel graag lipstick (of iets wat erop lijkt, ik weet niet eens het verschil tussen dat en lipgloss/lippenstift).

    Hebben jullie tips over hoe ik in het algemeen mijn make-up wat spannender kan maken, lipstick incluis? Ik hecht trouwens niet echt waarde aan bepaalde merken; zolang de kosten niet de pan uit rijzen vind ik het goed.


    Lippenstift en lipstick zijn hetzelfde product, alleen is lippenstift de Nederlandse benaming en lipstick de Engelse benaming. Lippenstift is meer een soort creme achtig en lipgloss is meer water achtig, tenminste voor zover ik het heb ervaren. Lipgloss heeft meestal meer glans dan lippenstift. Hoewel je ook lippenstiften hebt met glitters. Er zijn nog veel meer lipproducten naast lipgloss en lippenstift. Dus je kan je zelf het beste af vragen, wil je echt kleur of meer een glans op je lippen? Voor glans ga je op zoek naar lipgloss en voor kleur ga je op zoek naar een lippenstift die bij je past. Bij lippenstiften hebben ze ook hele neutrale kleuren zodat je wel kleur hebt op je lippen, maar je lippen niet direct paars/rood/oranje zijn.

    Essence & Etos hebben goede lippenstift die ook betaalbaar zijn, minder dan €5 per lippenstift. Etos heeft veel verschillende kleuren dus mocht je ooit besluiten om een blauwe lippenstift uit te proberen, dan heeft Etos lippenstiften voor jou.

    Oogschaduw is misschien ook iets voor je? Maar daar worstel ik zelf ook nog mee. Op youtube zijn er tutorials van hoe je oogschaduw kan aanbrengen en noemen ze ook de producten die ze gebruiken of de producten die ze gebruiken staan in de beschrijving onder de video.


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Lippenstift en lipstick zijn hetzelfde product, alleen is lippenstift de Nederlandse benaming en lipstick de Engelse benaming. Lippenstift is meer een soort creme achtig en lipgloss is meer water achtig, tenminste voor zover ik het heb ervaren. Lipgloss heeft meestal meer glans dan lippenstift. Hoewel je ook lippenstiften hebt met glitters. Er zijn nog veel meer lipproducten naast lipgloss en lippenstift. Dus je kan je zelf het beste af vragen, wil je echt kleur of meer een glans op je lippen? Voor glans ga je op zoek naar lipgloss en voor kleur ga je op zoek naar een lippenstift die bij je past. Bij lippenstiften hebben ze ook hele neutrale kleuren zodat je wel kleur hebt op je lippen, maar je lippen niet direct paars/rood/oranje zijn.

    Essence & Etos hebben goede lippenstift die ook betaalbaar zijn, minder dan €5 per lippenstift. Etos heeft veel verschillende kleuren dus mocht je ooit besluiten om een blauwe lippenstift uit te proberen, dan heeft Etos lippenstiften voor jou.

    Oogschaduw is misschien ook iets voor je? Maar daar worstel ik zelf ook nog mee. Op youtube zijn er tutorials van hoe je oogschaduw kan aanbrengen en noemen ze ook de producten die ze gebruiken of de producten die ze gebruiken staan in de beschrijving onder de video.


    Dank je wel! Ik ben inderdaad meer op zoek naar een lippenstift die 'kleurt', niet naar een glinstertje. Dus dan zou ik inderdaad een echte lippenstift moeten zoeken (wel met een neutraal kleurtje zoals jij zegt, ik ben niet op zoek naar een pats-boem-kleurtje).

    Tutorials zijn inderdaad ook een goed idee, dat ga ik zeker eens proberen. Weet je toevallig kanalen/video's die je aanraadt?

    Resplendence schreef:
    (...)

    Dank je wel! Ik ben inderdaad meer op zoek naar een lippenstift die 'kleurt', niet naar een glinstertje. Dus dan zou ik inderdaad een echte lippenstift moeten zoeken (wel met een neutraal kleurtje zoals jij zegt, ik ben niet op zoek naar een pats-boem-kleurtje).

    Tutorials zijn inderdaad ook een goed idee, dat ga ik zeker eens proberen. Weet je toevallig kanalen/video's die je aanraadt?


    Je hebt ook lippenstiften die glanzen als ze op je lippen zitten, lippenstiften met een subtielere glans en lippenstiften die mat zijn. Ik wil het allemaal goed uitleggen, maar zonder dat het ingewikkeld word.

    Beautygloss, Veracamilla & Livelifegorgeous. De dames van Livelifegoreous zijn inmiddels een ander kanaal gestart dat zich meer richt op lifestyle dus hun video's zijn al ouder. Ook hebben ze allemaal video's over hun dagelijkse routine qua make-up. Meestal een wat rustigere look voor elke dag dus. Soms gaan ze alleen wel wat snel, omdat zij dus vaker make-up gebruiken. Dus ik raad aan dat als het te snel gaat, dan de video stil te zetten totdat jij ook klaar bent met de stap of even terugspoelen.



    Physics is awesome

    Iemand nog goede aanraders van Boozyshop qua lipsticks? Want ik wilde voor €30 bestellen vanwege de gratis verzending, maar ik ben misschien iets te enthousiast geweest. Dus ik kan wel wat advies gebruiken en ik besef mij nu pas dat ik al bijna aan €30 in mijn winkelmandje heb zitten. Er zit trouwens ook een oogschaduw palette bij dus aanraders daarvoor zijn ook welkom.

    Edit: Ik heb toch maar niet voor €30 besteld en "maar" vijf lipsticks besteld. Twee van de mermaid collectie, twee van de dragon collectie en een andere lipstick die ik tegen kwam.

    [ bericht aangepast op 21 juli 2018 - 21:59 ]


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    Iemand nog goede aanraders van Boozyshop qua lipsticks? Want ik wilde voor €30 bestellen vanwege de gratis verzending, maar ik ben misschien iets te enthousiast geweest. Dus ik kan wel wat advies gebruiken en ik besef mij nu pas dat ik al bijna aan €30 in mijn winkelmandje heb zitten. Er zit trouwens ook een oogschaduw palette bij dus aanraders daarvoor zijn ook welkom.

    Edit: Ik heb toch maar niet voor €30 besteld en "maar" vijf lipsticks besteld. Twee van de mermaid collectie, twee van de dragon collectie en een andere lipstick die ik tegen kwam.

    Ik vind de liquid lips van ofra wel nice, maar dan moet je daar wel into zijn natuurlijk. Ik heb de shade miami fever. Dit weekend hadden ze allemaal 50% off geloof ik?

    @Respendlence, als je nooit echt lippenstift draagt zou ik voor een iets 'donkerder' roze gaan. Het is nog wel nude-achtig, maar het valt wel wat meer op. Zelf heb ik mehr en stylist, maar die zijn wel van mac & smashbox dus wel aan de dure kant (het wel waard in mijn ogen). Van catrice heb ik deze, ook heel mooi en brengt heel fijn aan omdat de 'punt' niet zo groot is als bij een normale lipstick. Dit zijn wel allemaal matte lipsticks (zonder glans dus), dus daar moet je maar net van houden.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)
    Ik vind de liquid lips van ofra wel nice, maar dan moet je daar wel into zijn natuurlijk. Ik heb de shade miami fever. Dit weekend hadden ze allemaal 50% off geloof ik?

    @Respendlence, als je nooit echt lippenstift draagt zou ik voor een iets 'donkerder' roze gaan. Het is nog wel nude-achtig, maar het valt wel wat meer op. Zelf heb ik mehr en stylist, maar die zijn wel van mac & smashbox dus wel aan de dure kant (het wel waard in mijn ogen). Van catrice heb ik deze, ook heel mooi en brengt heel fijn aan omdat de 'punt' niet zo groot is als bij een normale lipstick. Dit zijn wel allemaal matte lipsticks (zonder glans dus), dus daar moet je maar net van houden.


    Bedankt voor de tip! Die van Revolution (Mystical Mermaid, Dragons Dare & Unique Unicorn) waren voor in de aanbieding van €4,49 nu voor €2,95. Ik heb er uiteindelijk 5 van Revolution besteld.


    Physics is awesome

    Hoe lang doen jullie meestal op je everyday make-up? En wat gebruik je dan allemaal?

    Resplendence schreef:
    Hoe lang doen jullie meestal op je everyday make-up? En wat gebruik je dan allemaal?


    - primer
    - green colour corrector
    - concealer
    - foundation
    - wenkbrauwen
    - poeder
    - eyeliner
    - highlighter
    - mascara

    Soms ook nog bronzer, blush en lips, maar het lijstje hierboven is mijn go to make-up. Ik kan hier al met 30 min. over doen, maar ook ruim een uur haha.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO