Needles schreef:
Voor mij is de drempel ook erg hoog om zomaar iemand ermee lastig te vallen. In een ideale situatie zouden ze gewoon steeds aan mij vragen of ik iets wil vertellen, haha. 8D Maar dat is ook lastig.
Ik vind trouwens ook dat de bemiddelaars daarvoor dienen, maar als 50 users ineens besluiten om er gebruik van te maken, is dat toch wel een beetje veel. Daarom blijf ik bij het idee van een onofficiële lijst. Mensen kunnen zelf aangeven of ze advies willen, of een luisterend oor.
Ik heb even gauw alles doorgelezen, en met dit ben ik het toch het meeste eens. Zelf vind ik het enorm moeilijk om mensen aan te spreken als er iets is, en zelfs als er een lijst met vrijwilligers is, zou die drempel er nog steeds zijn. Ik denk gewoon niet echt dat het haalbaar is om daar een concrete oplossing op Q voor te vinden, al begrijp ik wel de keuze van een lijst. Net als alle anderen zag ik de bemiddelaars ook wel meer als letterlijk 'bemiddelaars' tussen meerdere personen op Q, en minder bij persoonlijke problemen.
Ik weet verder niet goed hoe ik me hierover moet uitdrukken, maar voor mij is de drempel om iemand aan te spreken als ik problemen heb ook wat kleiner (niet helemaal weg) als ik de persoon in kwestie ken, en die ongeveer al weet wat er 'voorafgaat' aan het probleem in kwestie.
Verder ben ik het het meest met Nikki eens, dat het gewoon ideaal is dat mensen aan mij komen vragen als er iets is :')
-mede daarom dat ik het liefst gewoon ga zeuren in LJH, en dan hoop dat er iemand gewoon om geeft om te helpen. Ik merk van mezelf dat ik zoiets wel geregeld al eens durf doen, mensen gewoon aanspreken als ze iets posten in LJH, en in mijn ogen is dat ook een beetje de functie van dat topic? Idk.
But I still have this faith in the truth of my dreams.