• "Al die softies in Den Haag moeten eens luisteren naar het volk, en iets doen aan al die immigranten. Eigen volk eerst!"
    "Blijf van onze pieten af, eigen volk eerst!"
    "Al dat geld naar het buitenland, terwijl hier mensen het geld hard nodig hebben, eigen volk eerst!"

    Eigen volk eerst... Eigen volk eerst..

    "Dat je hier geboren bent, betekent niet dat je het verdient om hier te blijven."
    Dat geldt dan ook voor jou, jij fantastische, 'hard werkende', generatieslang in Nederland wonende, Oerhollandse, intolerante, populistisch leider achterna hollende, discriminerende Nederlander ^^

    Soms heb ik de neiging om inderdaad 'eigen volk eerst' aan te prijzen. En daarmee bedoel ik dan om het eigen volk eerst uit te zetten. Als we al die intolerante Hollanders wegbonjouren naar Verweggistan, is er genoeg ruimte voor respectvolle, prima functionerende mensen die heel toevallig niet hiervandaan komen tongue-emoticon Wie weet blijft er dan nog genoeg geld, empathie en tolerantie over om de Nederlanders in Verweggistan te helpen! De Verweggistaans-Nederlanders die op dat moment met gevouwen handen hopen dat wij hun motto 'eigen volk moet eerst' niet aanhouden ^^
    Zou dat geen interessant experiment zijn?

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 15:13 ]


    When the why is clear, the how is easy.

    Misfire schreef:
    (...)
    Tuurlijk heeft het effect op onze portemonnee. Is dat nou echt een reden om hier de slachtofferrol in te nemen als welgestelde Nederlander? Vergeten we dan niet een beetje wat we aan het vergelijken zijn? Een mensenleven tegenover een paar centen. Jij noemt me een moraalridder, ik noem het een gezonde morele verantwoordelijkheid.
    De culturele problemen die de opvang van vluchtelingen met zich meebrengen vind ik inderdaad niet te bagatelliseren. Wie niet bereid is om zich aan te passen aan de westerse cultuur heeft een verdraaid beeld van wat asiel zoeken inhoudt. Maar ik denk dat je je heel goed realiseert wat de gevaren van media framing zijn. Wat wij lezen en zien in de krant, op tv en op het internet is geen betrouwbare weergave van de werkelijkheid.
    Nooit gezegd dat vluchtelingen naderhand niet terug gestuurd mogen worden overigens.


    Ik noemde mensen wie het te eenzijdig bekijken moraalridders, niet perse jou, dus aangesproken voelen is maar beperkt nodig want je hebt in dit bericht gedeeltelijk wel een punt, zeker op cultuur gebied. Een morele verantwoordelijkheid zou je het kunnen noemen, alleen is het ook de morele verantwoordelijkheid om niet teveel hooi op je vork te nemen als er al armoede is in je land (Voedselbanken zijn volgens mij zelden zo populair geweest).

    Ik klaag persoonlijk niet, ik word er zelf tot dusver niet slechter van, ik heb alles wat ik wil en ik neem aan dat ze mijn bankrekening niet gaan plunderen. Alleen ben ik heel benieuwd wat er bezuinigd moet gaan worden zodat we dit allemaal kunnen redden. Want Nederland doet het nog steeds niet echt goed financieel, en als land staan we al erg onder druk qua belastingen. Ik vind daarnaast dat omliggende landen (van Syrie) een grotere rol in mogen nemen, die landen nemen totaal geen verantwoordelijkheid.
    Mediaframing vindt ook plaats aan beide kanten. Dus hoewel er iets voor te zeggen is, ontkracht het zichzelf ook weer enigszins.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 16:23 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Ik vind het jammer dat Nederland bekend staat om zijn tolerantie, terwijl ik om me heen steeds meer intolerante reacties hoor van Nederlanders. Ze zijn bang voor het onbekende, bang voor aanslagen en bovendien willen ze Nederland beschermen. Ik ben van mening dat we het erg goed hebben hier in Nederland, en dit moeten delen. Integratie is hierbij wel erg belangrijk, en ik hoop dat vluchtelingen beseffen als ze naar Nederland komen dat er hier een totaal andere cultuur is. Vluchtelingen zijn welkom, maar moeten zich wel gaan aanpassen aan de Nederlandse cultuur.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Misschien is het wel 'intolerant' als mensen zeggen; 'Ons eigen land eerst' Maar ik ben het daarmee eens. Niet omdat ik het niet erg vind wat er met de vluchtelingen gebeurd, integendeel zelfs. Toch hebben wij in Nederland alles niet zo stabiel. Met alle respect; maar de groep mensen die er op Quizlet zitten zijn jong en nogal onbevonden. Als je oud word dan pas begint de ellende, wanneer je 23 bereikt heb en nergens meer een baan krijgt omdat alles zo goedkoop mogelijk moet. (dit is maar een enkel voorbeeld op de duizenden.)

    Ik heb liever dat Nederland zichzelf opknapt voordat we in de knoppen liggen en er een derde wereldoorlog uitbreekt. Vind je dit te ver gaan? Dat kan ik begrijpen, maar per slot van rekening kwam de tweede wereldoorlog ook tot stand door armoede en een valse hoop die een man hen gaf..


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Philip schreef:
    Met alle respect; maar de groep mensen die er op Quizlet zitten zijn jong en nogal onbevonden.


    Dit is ook wel waar.
    Denk dat 90% van Quizlet nog geen belastingen moet betalen zoals ik ze betaal over inkomen, gemeente, waterschap, auto en brandstof :d. Dat laat je heel anders naar dit soort dingen kijken. Als we al die mensen moeten gaan verzorgen die niets opleveren op dit moment, dan zal iemand dat op moeten hoesten, en dat zullen de werkenden wel weer zijn (A)


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Dit is ook wel waar.
    Denk dat 90% van Quizlet nog geen belastingen moet betalen zoals ik ze betaal over inkomen, gemeente, waterschap, auto en brandstof :d. Dat laat je heel anders naar dit soort dingen kijken. Als we al die mensen moeten gaan verzorgen die niets opleveren op dit moment, dan zal iemand dat op moeten hoesten, en dat zullen de werkenden wel weer zijn (A)


    Ze is negentien


    i put the fun in funeral

    Misfire schreef:
    (...)

    Ze is negentien


    Don't judge a book by it's cover.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Philip schreef:
    (...)

    Don't judge a book by it's cover.


    Dat is precies wat jij doet door te zeggen dat Quizletters jong en 'onbevonden' zijn.


    i put the fun in funeral

    Misfire schreef:
    (...)

    Dat is precies wat jij doet door te zeggen dat Quizletters jong en 'onbevonden' zijn.


    Nee jij bent lekker dan. Ik post mijn mening en jij moet dan een opmerking maken met ' Ze is maar negentien.' Je kent me geen eens en het is vrijheids van meningsuiting, dus je kan ook zo wijs zijn om niet overal tegen in te gaan in deze topic, gezien je dat bij iedereen doet. Dat noemen we ook nog wel eens op een agressieve manier je mening over brengen op andere.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Dit is ook wel waar.
    Denk dat 90% van Quizlet nog geen belastingen moet betalen zoals ik ze betaal over inkomen, gemeente, waterschap, auto en brandstof :d. Dat laat je heel anders naar dit soort dingen kijken. Als we al die mensen moeten gaan verzorgen die niets opleveren op dit moment, dan zal iemand dat op moeten hoesten, en dat zullen de werkenden wel weer zijn (A)


    Enigzins kortzichtig. Alleen de werkenden mogen hier dus iets over zeggen? Ook typisch om meteen een slachtofferrol aan te wijzen 'dat zullen de werkenden wel weer zijn'.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Philip schreef:
    (...)

    Nee jij bent lekker dan. Ik post mijn mening en jij moet dan een opmerking maken met ' Ze is maar negentien.' Je kent me geen eens en het is vrijheids van meningsuiting, dus je kan ook zo wijs zijn om niet overal tegen in te gaan in deze topic, gezien je dat bij iedereen doet. Dat noemen we ook nog wel eens op een agressieve manier je mening over brengen op andere.


    Laten we even een schets van de situatie maken. Je doet de meningen van de quizletters in dit topic af als irrelevant door te zeggen dat ze nog maar jong en onbevonden zijn, dus ik merk op dat je zelf nog maar negentien bent en dit dus best wel een vreemde uitspraak is. Kan je wel boos op mij worden, maar ik ben niet degene die stelt dat jonge mensen geen zinnige opmerkingen over dit onderwerp kunnen maken, dat ben je zelf.


    i put the fun in funeral

    Misfire schreef:
    (...)

    Ze is negentien


    Ik praatte slechts over mezelf, mevrouw Sarah. En ik ben oud.


    Sarah = ongewoon sexy

    Chandler schreef:
    (...)

    Enigzins kortzichtig. Alleen de werkenden mogen hier dus iets over zeggen? Ook typisch om meteen een slachtofferrol aan te wijzen 'dat zullen de werkenden wel weer zijn'.


    Mwaaaa. Nee, iedereen mag er wat over zeggen. Maar het is makkelijker om dingen te zeggen als het geen invloed op je heeft. Ik wil er zelf niet slechter op worden eigenlijk, dat gaat tegen mijn egoïstische gedrag in


    Sarah = ongewoon sexy

    Even terzijde van een groot deel van de discussie, wil ik erop wijzen dat het logisch is en waarschijnlijk beter ook dat er zoveel mannen komen. Want a) ze betalen veel geld om een levensgevaarlijk tocht te maken en ze weten dat Nederland aan snelle gezinshereniging doet, zodat vrouw en kinderen niet ook met een bootjr de zee over moeten, of in ongeventileerde vrachtwagens europa door en b) nadat de asielzoeker hier gescreend is, want ja in azc's moet je verantwoordden waarom je hier bent en nee, ze nemen niet iedereen zomaar op, wordt de familie pas ingevlogen.

    Verder ben ik het met Sarah eens.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Of de overheid koopt ff spookdorpen op in Spanje bijvoorbeeld en knapt ff die huizen en dergelijke een beetje op. Ta-dah, prima opvang voor een deel vluchtelingen, lijkt mij.

    CrookedMinds schreef:
    Of de overheid koopt ff spookdorpen op in Spanje bijvoorbeeld en knapt ff die huizen en dergelijke een beetje op. Ta-dah, prima opvang voor een deel vluchtelingen, lijkt mij.


    Misschien kunnen wij dan Schiermonnikoog opofferen ofzo?

    JK


    Sarah = ongewoon sexy