• "Al die softies in Den Haag moeten eens luisteren naar het volk, en iets doen aan al die immigranten. Eigen volk eerst!"
    "Blijf van onze pieten af, eigen volk eerst!"
    "Al dat geld naar het buitenland, terwijl hier mensen het geld hard nodig hebben, eigen volk eerst!"

    Eigen volk eerst... Eigen volk eerst..

    "Dat je hier geboren bent, betekent niet dat je het verdient om hier te blijven."
    Dat geldt dan ook voor jou, jij fantastische, 'hard werkende', generatieslang in Nederland wonende, Oerhollandse, intolerante, populistisch leider achterna hollende, discriminerende Nederlander ^^

    Soms heb ik de neiging om inderdaad 'eigen volk eerst' aan te prijzen. En daarmee bedoel ik dan om het eigen volk eerst uit te zetten. Als we al die intolerante Hollanders wegbonjouren naar Verweggistan, is er genoeg ruimte voor respectvolle, prima functionerende mensen die heel toevallig niet hiervandaan komen tongue-emoticon Wie weet blijft er dan nog genoeg geld, empathie en tolerantie over om de Nederlanders in Verweggistan te helpen! De Verweggistaans-Nederlanders die op dat moment met gevouwen handen hopen dat wij hun motto 'eigen volk moet eerst' niet aanhouden ^^
    Zou dat geen interessant experiment zijn?

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 15:13 ]


    When the why is clear, the how is easy.

    Zo eenvoudig is het helaas niet. Er is lang niet genoeg plaats voor alle vluchtelingen en het is moeilijk om na te gaan of al die mensen wel echt naar hier komen omdat het oorlog in hun land is of omdat ze hier gewoon meer geld willen verdienen. Feit is daarbij ook dat het gros van de vluchtelingen mannen zonder vrouw of kinderen zijn, wat kan betekenen dat ze die gewoon in hun land achterlaten en naar hier trekken omdat ze denken dat ze hier meer voordelen hebben dan in hun thuisland. Ik ben absoluut niet extreemrechts (ik heb eigenlijk de politieke kennis van een pinda, dus neem me niet kwalijk als wat ik zeg niet klopt, want dit is enkel wat ik hoor van andere mensen) en ik vind ook dat ieder land zijn best moet doen om mensen die uit landen zijn gevlucht waar het oorlog is zo goed mogelijk op te vangen, maar feit is gewoon dat er niet genoeg plaats is en dat al die vluchtelingen gecontroleerd moeten worden en flink wat geld aan de regering kosten. Wat absoluut niet wil zeggen dat mensen zomaar racistische uitspraken mogen doen of mensen mogen beoordelen op hun huidskleur of exotische naam.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 15:32 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Het verschil is dat Nederlanders in die landen niet geholpen zullen worden, waarschijnlijk ontvoerd of onthoofd.
    Het punt is vooral dat mensen hier komen en hun eigen cultuur als belangrijker zien dan de Nederlandse. Ze willen hulp, ok, maar ik vind het belachelijk hoe ondankbaar ze zijn.

    Misschien is het een tip voor jou om objectief het nieuws te volgen, dan krijg je begrip voor beide partijen.
    Ik ben voor hulp aan mensen die hulp nodig hebben en dankbaar zijn. De mensen wie ondankbaar zijn en onze vrouwen en kinderen benadelen, mogen van mij direct weer oprotten.

    Ik ben op dit moment bij mijn ouders aan de Duitse grens, ik heb verschillende groepjes jonge mannen zien lopen door weilanden en bossen. Ik zou vrouwen hier nu niet alleen laten reizen, zeker in de avond niet. En dat is toch een gedachte die je niet zou moeten hebben bij het geven van "hulp"


    Sarah = ongewoon sexy

    Die economische vluchtelingen die alle mogelijke hulp (bijvoorbeeld in de vorm van lunchpakketjes e.d.) behalve geld, weigeren mogen voor mijn part heel snel opdonderen. Het is naar mijn mening van de zotte dat er mensen uit noodwoningen weg moeten, die zitten daar al met een reden, om plaats te maken voor azielzoekers.

    Mijn mening is vast niet de meest populaire, maar er moet screening plaatsvinden voordat we die vluchtelingen binnen laten of niet.


    26 - 02 - '16

    Giraffe schreef:
    Zo eenvoudig is het helaas niet. Er is lang niet genoeg plaats voor alle vluchtelingen en het is moeilijk om na te gaan of al die mensen wel echt naar hier komen omdat het oorlog in hun land is of omdat ze hier gewoon meer geld willen verdienen. Feit is daarbij ook dat het gros van de vluchtelingen mannen zonder vrouw of kinderen zijn, wat kan betekenen dat ze die gewoon in hun land achterlaten en naar hier trekken omdat ze denken dat ze hier meer voordelen hebben dan in hun thuisland. Ik ben absoluut niet extreemrechts (ik heb eigenlijk de politieke kennis van een pinda, dus neem me niet kwalijk als wat ik zeg niet klopt, want dit is enkel wat ik hoor van andere mensen) en ik vind ook dat ieder land zijn best moet doen om mensen die uit landen zijn gevlucht waar het oorlog is zo goed mogelijk op te vangen, maar feit is gewoon dat er niet genoeg plaats is en dat al die vluchtelingen gecontroleerd moeten worden en flink wat geld aan de regering kosten. Wat absoluut niet wil zeggen dat mensen zomaar racistische uitspraken mogen doen of mensen mogen beoordelen op hun huidskleur of exotische naam.


    'Niet genoeg plaats', 'niet genoeg geld', zo moe van die uitspraken. Nederlanders/Belgen klagen altijd over de oneindige nadelen die ze ondervinden aan het opvangen van vluchtelingen, terwijl ik durf te wedden dat het merendeel nog nooit een vluchteling op straat is tegengekomen. Sneu, die paar centen die we moeten missen dankzij deze 'gelukszoekers'. Het is een behoorlijk ongefundeerde aanname dat die mensen hier komen om economische in plaats van politieke redenen, maar zelfs als deze waar is, wat dan nog? Kan er met mijn hoofd niet bij waarom wij het hen zouden kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar een beter leven. Dat is niet egoïstisch, dat is een dappere, weloverwogen beslissing. Ieder van ons zou hetzelfde willen als we in zo'n kansloos land als Syrië waren geboren. Misschien dat als wij eens onder dezelfde politieke en economische omstandigheden zouden leven, dat wij ook eens onze ogen zouden openen. En onze grenzen.


    i put the fun in funeral

    Misfire schreef:
    (...)

    'Niet genoeg plaats', 'niet genoeg geld', zo moe van die uitspraken. Nederlanders/Belgen klagen altijd over de oneindige nadelen die ze ondervinden aan het opvangen van vluchtelingen, terwijl ik durf te wedden dat het merendeel nog nooit een vluchteling op straat is tegengekomen. Sneu, die paar centen die we moeten missen dankzij deze 'gelukszoekers'. Het is een behoorlijk ongefundeerde aanname dat die mensen hier komen om economische in plaats van politieke redenen, maar zelfs als deze waar is, wat dan nog? Kan er met mijn hoofd niet bij waarom wij het hen zouden kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar een beter leven. Dat is niet egoïstisch, dat is een dappere, weloverwogen beslissing. Ieder van ons zou hetzelfde willen als we in zo'n kansloos land als Syrië waren geboren. Misschien dat als wij eens onder dezelfde politieke en economische omstandigheden zouden leven, dat wij ook eens onze ogen zouden openen. En onze grenzen.


    In de jaren 40/50 zei koningin Juliana al dat Nederland vol was, overvol. En als je eens goed kijkt zijn het niet mensen uit Syrie maar een klein deel! De meeste komen uit Afrika! Afghanistan etc!

    Dwyer schreef:
    (...)

    In de jaren 40/50 zei koningin Juliana al dat Nederland vol was, overvol. En als je eens goed kijkt zijn het niet mensen uit Syrie maar een klein deel! De meeste komen uit Afrika! Afghanistan etc!


    *kijkt om zich heen*
    *ziet lege weilanden en bos*
    Ik word er bijna benauwd van.
    Afghanistan ligt niet in Afrika en ik hoop dat je snapt dat dat ook niet bepaald luilekkerland is.


    i put the fun in funeral

    Misfire schreef:
    (...)

    'Niet genoeg plaats', 'niet genoeg geld', zo moe van die uitspraken. Nederlanders/Belgen klagen altijd over de oneindige nadelen die ze ondervinden aan het opvangen van vluchtelingen, terwijl ik durf te wedden dat het merendeel nog nooit een vluchteling op straat is tegengekomen. Sneu, die paar centen die we moeten missen dankzij deze 'gelukszoekers'. Het is een behoorlijk ongefundeerde aanname dat die mensen hier komen om economische in plaats van politieke redenen, maar zelfs als deze waar is, wat dan nog? Kan er met mijn hoofd niet bij waarom wij het hen zouden kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar een beter leven. Dat is niet egoïstisch, dat is een dappere, weloverwogen beslissing. Ieder van ons zou hetzelfde willen als we in zo'n kansloos land als Syrië waren geboren. Misschien dat als wij eens onder dezelfde politieke en economische omstandigheden zouden leven, dat wij ook eens onze ogen zouden openen. En onze grenzen.



    Elke persoon kost ca. 20-25.000 aan uitkeringen e.d.

    Er is geen werk. De eerste generatie Marokkanen/Turken kwamen hier omdat wij de vieze klusjes niet wilden doen. Daar is nu geen sprake van.
    Blijven ze langer, en moeten we de kosten blijven dragen, dan heeft het effect op ons pensioen.

    Daarnaast ben ik als veiligheidskundige niet echt gelukkig met de kloof tussen de westerse cultuur en de cultuur van de vluchtelingen. Er zullen natuurlijk negatieve situaties uitgelicht gaan worden, want het gaat vast net zo mis als in Duitsland. Lees; Mannen urineren over vrouwen, zien ze als prostituees, verkrachten en plegen geweld. Onder de bevolking gaat dit veel onrust veroorzaken als Nederlandse vrouwen slachtoffer gaan worden.

    Noodopvang vind ik dus prima, maar ze moeten op den duur gewoon echt weer terug.


    Edit:
    Ik zal van de eerst volgende groep wel eens een foto maken. Want hier lopen ze wel volop ;)

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 15:53 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Misfire schreef:
    (...)

    *kijkt om zich heen*
    *ziet lege weilanden en bos*
    Ik word er bijna benauwd van.
    Afghanistan ligt niet in Afrika en ik hoop dat je snapt dat dat ook niet bepaald luilekkerland is.


    Luister of lees je wel? Ze komen uit Afghanistan EN Afrika! Ze hebben alleen allemaal Syrische paspoorten.

    Dwyer schreef:
    (...)

    Luister of lees je wel? Ze komen uit Afghanistan EN Afrika! Ze hebben alleen allemaal Syrische paspoorten.


    Inderdaad. Harald Doornbos, verslaggever in die gebieden, heeft zelfs nog een syrisch paspoort laten maken voor Mark Rutte. Al die persen en lege ID's zijn in handen van IS/andere rebellen.


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)

    Inderdaad. Harald Doornbos, verslaggever in die gebieden, heeft zelfs nog een syrisch paspoort laten maken voor Mark Rutte. Al die persen en lege ID's zijn in handen van IS/andere rebellen.
    Ja daarom, ik snap dat je de situatie niet leuk vind voor de vluchtelingen en het is maar een 0,02% van wat wij in NL hebben en 0,027 in heel Europa maar onthoud wel dat die kloof gewoon te ver kan gaan, en nee ik voorspeel geen doomsdingen maar kijk al naar de gevechten tussen Turken en Koerden dat kan ook een keer uit de klauwen lopen. Ik snap dat je voor iedereen een plek wil democratie kan niet altijd op bepaalde plekken. Kijk daar maar in Syrie soms hebben ze wel een harde hand nodig.

    Misfire schreef:
    (...)

    'Niet genoeg plaats', 'niet genoeg geld', zo moe van die uitspraken. Nederlanders/Belgen klagen altijd over de oneindige nadelen die ze ondervinden aan het opvangen van vluchtelingen, terwijl ik durf te wedden dat het merendeel nog nooit een vluchteling op straat is tegengekomen. Sneu, die paar centen die we moeten missen dankzij deze 'gelukszoekers'. Het is een behoorlijk ongefundeerde aanname dat die mensen hier komen om economische in plaats van politieke redenen, maar zelfs als deze waar is, wat dan nog? Kan er met mijn hoofd niet bij waarom wij het hen zouden kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar een beter leven. Dat is niet egoïstisch, dat is een dappere, weloverwogen beslissing. Ieder van ons zou hetzelfde willen als we in zo'n kansloos land als Syrië waren geboren. Misschien dat als wij eens onder dezelfde politieke en economische omstandigheden zouden leven, dat wij ook eens onze ogen zouden openen. En onze grenzen.

    Ik herhaal hierbij even dat ik weinig tot geen verstand heb van politiek en dat mijn mening erg beïnvloed wordt door mijn heel erg conservatieve familie (hoewel ik mezelf absoluut niet zo zou noemen en dit niets over mij zegt), dus eigenlijk kan ik hier niet echt over meepraten. Ik wilde alleen even zeggen dat het niet zo eenvoudig is als dat en dat ik mij kan voorstellen dat sommige mensen hier heel anders over denken.

    [ bericht aangepast op 27 sep 2015 - 16:01 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it





    Dit zijn Europeanen die tijdens de tweede wereldoorlog naar Zuid-Afrika probeerden te komen. Wij hebben in precies dezelfde situatie gezeten en toch willen we niet helpen als anderen ook in die situatie komen te zitten. Daarbij hebben we al eens zoveel vluchtelingen opgevangen, vooral Joegoslaven toen daar een oorlog was. Het was alleen niet overal te horen, omdat het nieuws nog beperkt was en niks door Social Media overgebracht werd.


    Your make-up is terrible

    Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat een discussie als dit een winnaar kan hebben. Er zijn teveel dingen aan verbonden en het is totaal niet zwart/wit. We kunnen niet vol overtuiging helpen, en we kunnen niet iedereen afstoten. Dus we moeten een passende oplossing vinden, en daarom wordt er bijvoorbeeld nu een spreidingsplan opgesteld voor de EU.

    Misschien dus niet zo'n geweldig topic, aangezien er laatst ook al een stellingtopic was met een soortgelijk onderwerp.


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)


    Elke persoon kost ca. 20-25.000 aan uitkeringen e.d.

    Er is geen werk. De eerste generatie Marokkanen/Turken kwamen hier omdat wij de vieze klusjes niet wilden doen. Daar is nu geen sprake van.
    Blijven ze langer, en moeten we de kosten blijven dragen, dan heeft het effect op ons pensioen.

    Daarnaast ben ik als veiligheidskundige niet echt gelukkig met de kloof tussen de westerse cultuur en de cultuur van de vluchtelingen. Er zullen natuurlijk negatieve situaties uitgelicht gaan worden, want het gaat vast net zo mis als in Duitsland. Lees; Mannen urineren over vrouwen, zien ze als prostituees, verkrachten en plegen geweld. Onder de bevolking gaat dit veel onrust veroorzaken als Nederlandse vrouwen slachtoffer gaan worden.

    Noodopvang vind ik dus prima, maar ze moeten op den duur gewoon echt weer terug.


    Edit:
    Ik zal van de eerst volgende groep wel eens een foto maken. Want hier lopen ze wel volop ;)


    Tuurlijk heeft het effect op onze portemonnee. Is dat nou echt een reden om hier de slachtofferrol in te nemen als welgestelde Nederlander? Vergeten we dan niet een beetje wat we aan het vergelijken zijn? Een mensenleven tegenover een paar centen. Jij noemt me een moraalridder, ik noem het een gezonde morele verantwoordelijkheid.
    De culturele problemen die de opvang van vluchtelingen met zich meebrengen vind ik inderdaad niet te bagatelliseren. Wie niet bereid is om zich aan te passen aan de westerse cultuur heeft een verdraaid beeld van wat asiel zoeken inhoudt. Maar ik denk dat je je heel goed realiseert wat de gevaren van media framing zijn. Wat wij lezen en zien in de krant, op tv en op het internet is geen betrouwbare weergave van de werkelijkheid.
    Nooit gezegd dat vluchtelingen naderhand niet terug gestuurd mogen worden overigens.

    Dwyer schreef:
    (...)

    Luister of lees je wel? Ze komen uit Afghanistan EN Afrika! Ze hebben alleen allemaal Syrische paspoorten.


    Ja dan moet je ook 'en' neerzetten in plaats van 'et cetera'.


    i put the fun in funeral

    Giraffe schreef:
    Zo eenvoudig is het helaas niet. Er is lang niet genoeg plaats voor alle vluchtelingen en het is moeilijk om na te gaan of al die mensen wel echt naar hier komen omdat het oorlog in hun land is of omdat ze hier gewoon meer geld willen verdienen. Feit is daarbij ook dat het gros van de vluchtelingen mannen zonder vrouw of kinderen zijn, wat kan betekenen dat ze die gewoon in hun land achterlaten en naar hier trekken omdat ze denken dat ze hier meer voordelen hebben dan in hun thuisland. Ik ben absoluut niet extreemrechts (ik heb eigenlijk de politieke kennis van een pinda, dus neem me niet kwalijk als wat ik zeg niet klopt, want dit is enkel wat ik hoor van andere mensen) en ik vind ook dat ieder land zijn best moet doen om mensen die uit landen zijn gevlucht waar het oorlog is zo goed mogelijk op te vangen, maar feit is gewoon dat er niet genoeg plaats is en dat al die vluchtelingen gecontroleerd moeten worden en flink wat geld aan de regering kosten. Wat absoluut niet wil zeggen dat mensen zomaar racistische uitspraken mogen doen of mensen mogen beoordelen op hun huidskleur of exotische naam.


    'Niet genoeg plaats' klopt niet helemaal, om niet te zeggen niet. Syrië heeft 22,85 miljoen inwoners. Europa heeft 51 landen. Dit betekent, met een ruwe schatting, 500.000 vluchtelingen per land. We weten allemaal dat dat veel is en dat je ook rekening moet houden met de grootte van een land, de inwoners enzoverder enzovoort, maar dan gaan we er ook al van uit dat iedere Syrische inwoner vlucht, which is never, ever, gonna happen. Ik weet niet hoeveel er nu al gevlucht zijn, maar Europa heeft zeker plaats genoeg voor hen, mochten ze gewoon eens beginnen met ze te verdelen in plaats van hen allemaal naar het westen te laten komen. Agree, het is hier beter dan in een Roemenië, maar in Roemenië is het ook totaal niet slecht vergeleken met waar ze vandaan komen. Daarbij, mocht Amerika eens helpen met opvangen, zou ons dat ook helpen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried