Daar ben ik namelijk even benieuwd naar. (In dit topic focus ik vooral op het Christendom, maar over andere religies hoor ik net zo graag.) Volgens mij ga ik door een spirituele fase of zo.
Zelf ben ik wel gedoopt en heb ik mijn communie gedaan, maar verder doe ik niets met mijn geloof. Mijn ouders hebben me daar ook niet echt mee opgevoed aangezien ook zij niet gelovig zijn. Als ik soms op tv zie hoe gelukkig mensen zijn die geloven, dan ben ik af en toe best jaloers. Nu zie ik het stiekem niet zitten om elke zondag naar de kerk te gaan en ik heb het idee dat de manier van geloven hier niet hetzelfde is als in Amerika, maar het lijkt me wel fijn om ergens je hoop en houvast uit te putten. Dat vind ik dus ook altijd mooi om te zien bij mensen die er wel mee zijn opgevoed, vooral zoals dat in Amerika veel gaat.
De laatste tijd, of eigenlijk sinds een paar maanden, denk ik er veel over na. Op dit moment lees de Bijbel via een app en in het Engels. Lekker modern en in het "oud-Engels" klinkt het zo mooi. Nu weet ik natuurlijk dat ik niet van de één op andere dag gelovig zal worden en dat ben ik ook helemaal niet van plan, maar ik heb er wel een flinke interesse in. Bovendien zijn er echt prachtige christelijke liedjes (voorbeeld + aanrader). Ik kom er potverdorie steeds naderhand pas achter dat het over God gaat.
[ bericht aangepast op 21 sep 2015 - 22:26 ]
everything, in time