• Een tijdje geleden heb ik een topic geplaatst omdat alles mij even teveel werd en eigenlijk al een tijdje was. Ik liet daar in weten niet naar een psycholoog te kunnen gaan omdat mijn moeder vondt dat ik overdreef. Een paar weken geleden heeft ze echter toch ingezien dat het niet goed gaat met mij (nadat ik min of meer in was gestort) en vandaag was het dan eindelijk zo ver: Ik had een intake gesprek met een psycholoog.
    Er kwam een hoop oud zeer uit, ze stelde vragen en daar gaf ik natuurlijk antwoord op. Er bleek toch meer aan de hand te zijn dan iedereen eerst dacht, zelfs ikzelf. Er zitten gewoon bepaalde dingen nog best wel hoog bij mij, waar ik dacht (en hoopte) overheen te zijn. Ik moest bij bepaalde vragen huilen en dan zei ik maar sorry, want als ik thuis ga huilen wordt me altijd verteld dat ik me niet zo moet aanstellen... maar ik kreeg vandaag te horen dat het volkomen oké is om te huilen, en ik denk dat ik dat echt nodig had, want ik ben een vrij emotioneel persoon en thuis voel ik me altijd alsof dat iets slechts is.
    Later is mijn moeder ook de spreekkamer ingehaald. De psycholoog heeft haar (en mij) rustig uitgelegd wat er nu gaat gebeuren: Dat ik nog een gesprek moet voeren met een psychiater en dat ze dan een diagnose gaan stellen en eventueel gaan kijken of ik medicatie nodig heb, maar dat ze niet denkt dat het zo vlot zal lopen. Ze heeft wel aangegeven dat het wel degelijk minder goed gaat met mij en dat ze graag een aantal vervolg gesprekken wil. Door het uit de mond van een professioneel iemand te horen, scheen mijn moeder eindelijk te beseffen dat ik echt hulp nodig heb omdat ik me constant ongelukkig voel. Er is nu een vervolg afspraak gemaakt en ik moet eerlijk zeggen: Na vandaag een tijdje over mijn verleden gepraat te hebben, voel ik me best wel opgelucht. Nog lang niet zo opgelucht als ik zou willen, nog steeds alsof ik ieder moment door de grond kan zakken omdat ik zo veel weeg (qua hoe ik me voel, niet qua letterlijk gewicht), maar eindelijk weet ik dat er iets aan gedaan gaat worden. Eindelijk kan ik gaan werken aan me beter voelen, en dat is wel fijn.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ah, dat gevoel ken ik. Fijn dat er eindelijk dan iets gaat gebeuren. Hopelijk mag alles snel wat beter gaan!


    26 - 02 - '16

    Ik hoop van harte dat het gaat helpen! Fijn dat je moeder het ook in gaat zien... hoe stond je vader hier in eigenlijk?

    Ik ben echt blij om dat te horen. Nog heel veel sterkte, maar ik ben er zeker van dat het goed komt! (:


    What would Emma do?

    Wat fijn voor je! Ik hoop dat die gesprekken je wat gaan helpen (:


    It's never gonna happen, Guys.

    Ah, wat fijn! Heel veel sterkte en succes. (:


    The truth is out there.

    Ik ben blij dat je iemand gevonden hebt die je begrijpt! Er is niets mis met emoties, of te moeten huilen. Gelukkig heeft je moeder dat nu ook ingezien!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Cleiona schreef:
    Wat fijn voor je! Ik hoop dat die gesprekken je wat gaan helpen (:


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Histoire schreef:
    Ik ben blij dat je iemand gevonden hebt die je begrijpt! Er is niets mis met emoties, of te moeten huilen. Gelukkig heeft je moeder dat nu ook ingezien!


    I don't think you quite understand, honey

    Jorah schreef:
    Ik hoop van harte dat het gaat helpen! Fijn dat je moeder het ook in gaat zien... hoe stond je vader hier in eigenlijk?


    Mijn vader is niet in the picture.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Ik ben zo blij dat je eindelijk een zekere 'steun' gevonden hebt. Ik hoop dat je heel veel baat gaat hebben bij de gesprekken die je gaat voeren met de psycholoog, en natuurlijk hoop ik dat je je snel beter gaat voelen. (:


    I don't understand that reference. - Castiel

    The_End schreef:
    (...)

    Mijn vader is niet in the picture.


    Oh, dat spijt me (denk ik, ik weet niet wat jij van die situatie vind). Desalniettemin succes en sterkte!

    Feline schreef:
    Ah, dat gevoel ken ik. Fijn dat er eindelijk dan iets gaat gebeuren. Hopelijk mag alles snel wat beter gaan!


    Don't walk. Run, you sheep, run.