• -

    [ bericht aangepast op 2 juni 2016 - 14:39 ]

    Nu dit topic weer omhoog is wil ik toch even iets kwijt.
    ISIS, zogenaamd de "Islamitische Staat". Denken jullie er ook zo over de Islam? Dat Islam terrorisme is? Dat Moslims terroristen zijn? Je mag eerlijk antwoorden hoor. Ik wou even kwijt dat ISIS helemaal NIKS met de Islam heeft te maken. Alleen een paar doorgedraaide mensen die zich zelf "Moslim" noemen en mensen vermoorden met de Islam als excuus. Ja ik ben Moslim, en nee ik ben geen terrorist. Mijn vader heeft een lekker volle baard en bid 5 keer per dag. Loopt rond als een echte moslim, en heeft geen vlieg kwaad gedaan. Want HIJ acteert wel als een ECHTE Moslim. Mijn vader is eigenlijk iemand om mee te knuffelen. Wij haten ISIS en op de manier van hoe ze denken. Want ze maken ons geloof zwart en vies. Maar eigenlijk is Islam vrede.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 15:44 ]

    Niet bang zijn, ik heb dit ook in het begin van het jaar gehad met de aanslag in Parijs, maar dit komt ervan als je nieuws kijkt het blijft hangen en daarom moet je dit ook niet doen, want je kan ook niet meer genieten van het leven. Maar laat me je dit vertellen zodra ze een NAVO lid aanvallen met een leger dan gaat de hele NAVO boots on de ground tegen IS, de reden waarom ze de EU niet binnen vallen is omdat ze daar geen sterk genoeg leger voor hebben, Angst dat is wat het allemaal nu doet ze willen juist dat je bang bent. En ja ik weet het het is eng maar onthoud ook dat ze daar al in een minderheid zijn van ongeveer 15.000 ja het lijkt veel maar in Nederland hebben we al alleen 16 miljoen mensen. Ik snap je angst heus wel het is ook eng maar onthoud ook gewoon dat ze steeds terrein verliezen in Syrië wat de media niet laat zien.

    DualShock schreef:
    Nu dit topic weer omhoog is wil ik toch even iets kwijt.
    ISIS, zogenaamd de "Islamitische Staat". Denken jullie er ook zo over de Islam? Dat Islam terrorisme is? Dat Moslims terroristen zijn? Je mag eerlijk antwoorden hoor. Ik wou even kwijt dat ISIS helemaal NIKS met de Islam heeft te maken. Alleen een paar doorgedraaide mensen die zich zelf "Moslim" noemen en mensen vermoorden met de Islam als excuus. Ja ik ben Moslim, en nee ik ben geen terrorist. Mijn vader heeft een lekker volle baard en bid 5 keer per dag. Loopt rond als een echte moslim, en heeft geen vlieg kwaad gedaan. Want HIJ acteert wel als een ECHTE Moslim. Mijn vader is eigenlijk iemand om mee te knuffelen. Wij haten ISIS en op de manier van hoe ze denken. Want ze maken ons geloof zwart en vies. Maar eigenlijk is Islam vrede.

    De ISIS is zo bezig en laat mij slecht over hen denken. Dit betekend niet dat ik dan dat hele geloof of afkomst afschilder als vies en slecht. Als men van de ISIS zo bezig is, vind ik dat hele boeltje slecht; niet iemand van hetzelfde afkomst die helemaal niks verkeerd gedaan heeft. Het ligt aan de mensen die fout bezig zijn, ik kijk niet op afkomst. Ik moet wel zeggen, and pardon me, dat het me opvalt dat het best gevoelig bij je ligt. Probeer er niet al te veel aandacht aan te besteden, want anders heb je alleen jezelf ermee.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 16:32 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    De ISIS is zo bezig en laat mij slecht over hen denken. Dit betekend niet dat ik dan dat hele geloof of afkomst afschilder als vies en slecht. Als men van de ISIS zo bezig is, vind ik dat hele boeltje slecht; niet iemand van hetzelfde afkomst die helemaal niks verkeerd gedaan heeft. Het ligt aan de mensen die fout bezig zijn, ik kijk niet op afkomst. Ik moet wel zeggen, and pardon me, dat het me opvalt dat het best gevoelig bij je ligt. Probeer er niet al te veel aandacht aan te besteden, want anders heb je alleen jezelf ermee.


    Nee snap ik dat je zo denkt. Het is ook waar want het is ook echt niet prettig als mensen je eigen papa als terrorist zien. Begrijpelijk toch? Veel mensen denken zo over de Islam en ik voel me soms zo aangevallen. Als iedereen net als jij denkt, is er geen probleem eigenlijk. Maar sommige mensen die betrekken Islam en alle Moslims er zo bij de ISIS. Ik heb zoveel opmerkingen gekregen. Zelfs mensen die Allah (God) of onze Profeet beledigden.

    DualShock schreef:
    Nu dit topic weer omhoog is wil ik toch even iets kwijt.
    ISIS, zogenaamd de "Islamitische Staat". Denken jullie er ook zo over de Islam? Dat Islam terrorisme is? Dat Moslims terroristen zijn? Je mag eerlijk antwoorden hoor. Ik wou even kwijt dat ISIS helemaal NIKS met de Islam heeft te maken. Alleen een paar doorgedraaide mensen die zich zelf "Moslim" noemen en mensen vermoorden met de Islam als excuus. Ja ik ben Moslim, en nee ik ben geen terrorist. Mijn vader heeft een lekker volle baard en bid 5 keer per dag. Loopt rond als een echte moslim, en heeft geen vlieg kwaad gedaan. Want HIJ acteert wel als een ECHTE Moslim. Mijn vader is eigenlijk iemand om mee te knuffelen. Wij haten ISIS en op de manier van hoe ze denken. Want ze maken ons geloof zwart en vies. Maar eigenlijk is Islam vrede.


    Nee, over het algemeen denk ik niet dat moslims terroristen zijn. Er zullen altijd dingen van de Islam waar ik het niet mee eens ben, maar dat heb ik met elk geloof.
    Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die jullie allemaal als hetzelfde zien maar daar moet je je niks van aantrekken. Zolang jij niemand kwaad doet met jouw geloof, manier van doen en bewegingsredenen vind ik het allemaal best.

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 16:42 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    DualShock schreef:
    Nu dit topic weer omhoog is wil ik toch even iets kwijt.
    ISIS, zogenaamd de "Islamitische Staat". Denken jullie er ook zo over de Islam? Dat Islam terrorisme is? Dat Moslims terroristen zijn? Je mag eerlijk antwoorden hoor. Ik wou even kwijt dat ISIS helemaal NIKS met de Islam heeft te maken. Alleen een paar doorgedraaide mensen die zich zelf "Moslim" noemen en mensen vermoorden met de Islam als excuus. Ja ik ben Moslim, en nee ik ben geen terrorist. Mijn vader heeft een lekker volle baard en bid 5 keer per dag. Loopt rond als een echte moslim, en heeft geen vlieg kwaad gedaan. Want HIJ acteert wel als een ECHTE Moslim. Mijn vader is eigenlijk iemand om mee te knuffelen. Wij haten ISIS en op de manier van hoe ze denken. Want ze maken ons geloof zwart en vies. Maar eigenlijk is Islam vrede.


    De meesten gelukkig wel ja. Ik ben blij dat jij er zo over denkt!
    En nee, die 'moslims' vind ik ook geen goede moslims hoor!

    DualShock schreef:
    Nu dit topic weer omhoog is wil ik toch even iets kwijt.
    ISIS, zogenaamd de "Islamitische Staat". Denken jullie er ook zo over de Islam? Dat Islam terrorisme is? Dat Moslims terroristen zijn? Je mag eerlijk antwoorden hoor. Ik wou even kwijt dat ISIS helemaal NIKS met de Islam heeft te maken. Alleen een paar doorgedraaide mensen die zich zelf "Moslim" noemen en mensen vermoorden met de Islam als excuus. Ja ik ben Moslim, en nee ik ben geen terrorist. Mijn vader heeft een lekker volle baard en bid 5 keer per dag. Loopt rond als een echte moslim, en heeft geen vlieg kwaad gedaan. Want HIJ acteert wel als een ECHTE Moslim. Mijn vader is eigenlijk iemand om mee te knuffelen. Wij haten ISIS en op de manier van hoe ze denken. Want ze maken ons geloof zwart en vies. Maar eigenlijk is Islam vrede.


    De mensen die IS en de Islam als één geheel bekijken, begrijpen volgens mij niet wat de IS allemaal doet/waar ze voor staan. Als je ziet hoe Moslims onder de terreur van de IS leven, snap ik niet hoe je nog kunt denken dat Islam een synoniem is voor terrorisme/IS.


    The soul needs autumn.

    De IS is fout bezig, maar dat wil niet zeggen dat alle moslims zo zijn. Ik houd er niet zo van iedereen over een kam te scheren, maar ik ben wel van mening - en dat is echt puur mijn mening - dat er zonder welke religie dan ook minder oorlog zou zijn in deze wereld. Maar ja, dan waren er misschien wel nieuwe verschillen tussen mensen waar je een oorlog over zou kunnen beginnen.


    26 - 02 - '16

    DualShock schreef:
    (...)

    Nee snap ik dat je zo denkt. Het is ook waar want het is ook echt niet prettig als mensen je eigen papa als terrorist zien. Begrijpelijk toch? Veel mensen denken zo over de Islam en ik voel me soms zo aangevallen. Als iedereen net als jij denkt, is er geen probleem eigenlijk. Maar sommige mensen die betrekken Islam en alle Moslims er zo bij de ISIS. Ik heb zoveel opmerkingen gekregen. Zelfs mensen die Allah (God) of onze Profeet beledigden.


    Het is gewoon triest dat sommigen van de IS beweren het uit naam van Allah te doen, alsof dat hun daden goed zou spreken. Iemand die dan niets van de Islam afweet, ja, ik kan me daarvan voorstellen dat zij zich tegen de Islam keren. Maar het is gewoon zo onterecht! Eigenlijk zou de Islam eens positief in het nieuws moeten komen, want het is niet allemaal slecht. Integendeel zelfs, de meerderheid heeft er niet eens wat mee te maken.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Het is gewoon triest dat sommigen van de IS beweren het uit naam van Allah te doen, alsof dat hun daden goed zou spreken. Iemand die dan niets van de Islam afweet, ja, ik kan me daarvan voorstellen dat zij zich tegen de Islam keren. Maar het is gewoon zo onterecht! Eigenlijk zou de Islam eens positief in het nieuws moeten komen, want het is niet allemaal slecht. Integendeel zelfs, de meerderheid heeft er niet eens wat mee te maken.


    Nee daarom juist. Er was ook iemand die dacht dat ik ISIS steunde omdat ik Moslim was. Ik schrok er wel van, vandaar mijn berichtje. Islam heeft echt totaal niks met die mensen te maken. En het is echt belachelijk om hun mensen te zien vermoorden in de naam van Allah.

    Ik ben banger voor de haatgolf die ontstaat vanwege een paar gekken dan voor ISIS zelf. Zoals DualShock al zegt worden ook vredelievende moslims zwarte schapen. Ik weiger me mee te laten trekken in die golf van polarisatie. Da's één voornemen dat ik mezelf al maak.
    Nog zoiets leuks: die militair die overloopt naar IS. Er wordt niks gezegd over waaróm hij is overgelopen.
    EDIT: Nevermind, hij is in elk geval uitgereisd en dus niet op 't front ;D

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 18:20 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    DualShock schreef:
    (...)

    Nee daarom juist. Er was ook iemand die dacht dat ik ISIS steunde omdat ik Moslim was. Ik schrok er wel van, vandaar mijn berichtje. Islam heeft echt totaal niks met die mensen te maken. En het is echt belachelijk om hun mensen te zien vermoorden in de naam van Allah.


    Is het ook! Ik snap ook niet hoe ze dat met enig respect voor Hem kunnen zeggen eigenlijk. Niet dat ik veel van het geloof af weet, maar ik geloof niet dat er ergens aangespoord wordt tot het doden van je medemens.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik hoor/lees eigenlijk overal (ik kom uit een klein dorpje waar mensen ontzettend bekrompen zijn) dat het allemaal door 'die moslims' komt. Het valt me ook enorm op dat, als er ook maar íets gebeurt waar een moslim of iemand die niet in dit land geboren is bij betrokken is, dat benoemd moet worden.
    Als twee Nederlandse jongens een bank overvallen hoeft hun nationaliteit niet vermeld te worden, maar waren dit twee Turkse/Marokkaanse jongens, dan zou het minstens vijf keer vermeld worden.
    Ik ben van mening dat de fout nooit ligt bij een bevolkingsgroep. Het zijn de extremistische moslims die zich tot IS richten, de extremistische moslims die aanslagen plegen. Net zoals Breivik een extreme christen was, en de jongen die die 'black church' binnenstormde en allerlei mensen neerschoot, ook een extremistische overtuiging had.
    Door mijn kleine dorpje ben ik (hoe raar dat ook klinkt) nooit in aanraking geweest met welke vorm van 'allochtonen' dan ook (op een aantal geadopteerde kinderen na) tot ik naar de middelbare ging, en ook daar merk ik het vooroordeel.
    Mijn beste vriendin is Turks en ook zij moet zichzelf regelmatig verdedigen als het gaat om IS of wat voor soort van ramp dan ook waar moslims bij betrokken zijn of zijn geweest. Vreselijk, lijkt me dat. Echt waar.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    DualShock schreef:
    Nu dit topic weer omhoog is wil ik toch even iets kwijt.
    ISIS, zogenaamd de "Islamitische Staat". Denken jullie er ook zo over de Islam? Dat Islam terrorisme is? Dat Moslims terroristen zijn? Je mag eerlijk antwoorden hoor. Ik wou even kwijt dat ISIS helemaal NIKS met de Islam heeft te maken. Alleen een paar doorgedraaide mensen die zich zelf "Moslim" noemen en mensen vermoorden met de Islam als excuus. Ja ik ben Moslim, en nee ik ben geen terrorist. Mijn vader heeft een lekker volle baard en bid 5 keer per dag. Loopt rond als een echte moslim, en heeft geen vlieg kwaad gedaan. Want HIJ acteert wel als een ECHTE Moslim. Mijn vader is eigenlijk iemand om mee te knuffelen. Wij haten ISIS en op de manier van hoe ze denken. Want ze maken ons geloof zwart en vies. Maar eigenlijk is Islam vrede.


    Ik denk niet dat de islam slecht is - IS is dat wel, in mijn opzicht. Zeggen dat de islam slecht is omdat doorgedraaide islamitische piewies slecht is, is als zeggen dat alle Duitsers slecht zijn omdat daar nog steeds nazi's rondlopen. Dat is bullshit, dat weet ik, maar mensen zijn bang en dan denken ze niet meer gezond na over zulke kwesties (dat doen sommigen sowieso al niet, maar oké). Wilders die zegt dat de islam weg moet uit Nederland, is gewoon erg. Het is een Hitler idee - zie wat hij met de joden gedaan heeft. Wilders ziet dat zelf ook wel in, maar heel veel mensen zien dat niet.
          Om verder te gaan met het echte verhaal: De islam is een relatief jong geloof - nu een goede 1400 jaar oud, als ik me niet vergis. Het jaar 1400 was bij ons de middeleeuwen - de kerk (en dat was dan echt uit de kerk, mensen die het christendom vertegenwoordigden en geen losgeslagen """gewone"" gelovigen, zoals hier) heeft toen ook dingen gedaan die minstens zo erg waren - maar dat vergeten mensen liever. Dat spreekt het niet goed, absoluut niet, maar het toont wel aan dat de islam net als het christendom niet alleen bestaat uit doorgedraaide oelewappers.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Zelf ben ik niet bang, als ik aan de ISIS denk dan ben ik, naast erg aangegrepen, vooral geïnteresseerd in de maatschappelijke en politieke ontwikkelingen daaraan verbonden. Ik bekijk dat denk ik te afstandelijk om daar bang van te worden. Er zal al een aanslag naast mijn voordeur moeten plaatsvinden voordat ik meer bang word daaromtrent dan geïnteresseerd. Het heeft niet veel zin om bang te zijn. De kans is vele malen groter dat je (of een bekende) iets tegenkomt in het verkeer dan iets dat betrekking heeft tot terrorisme. Ik denk dat het weinig zin heeft om je emotionele energie daaraan te verspillen. Ik denk altijd - als het ooit zover ZOU komen - dan heb ik dàn wel nog genoeg tijd om daarover te tobben en te doen, maar laat het eerst maar eens gebeuren.

    DualShock schreef:
    Nu dit topic weer omhoog is wil ik toch even iets kwijt.
    ISIS, zogenaamd de "Islamitische Staat". Denken jullie er ook zo over de Islam? Dat Islam terrorisme is? Dat Moslims terroristen zijn? Je mag eerlijk antwoorden hoor. Ik wou even kwijt dat ISIS helemaal NIKS met de Islam heeft te maken. Alleen een paar doorgedraaide mensen die zich zelf "Moslim" noemen en mensen vermoorden met de Islam als excuus. Ja ik ben Moslim, en nee ik ben geen terrorist. Mijn vader heeft een lekker volle baard en bid 5 keer per dag. Loopt rond als een echte moslim, en heeft geen vlieg kwaad gedaan. Want HIJ acteert wel als een ECHTE Moslim. Mijn vader is eigenlijk iemand om mee te knuffelen. Wij haten ISIS en op de manier van hoe ze denken. Want ze maken ons geloof zwart en vies. Maar eigenlijk is Islam vrede.


    Nee, echt niet! Ik denk helemaal niet dat de Islam en de moslims terroristen zijn! Hoe ik het wel zie is dat:
    1. Christenen en Islamieten al een hele lange geschiedenis hebben van concurrentie en tweestrijd. Waardoor het vijandbeeld heel diep in onze cultuur zit ingebakken. Over Chinezen hoor je nooit iets, maar als het moslims zijn....! Veel mensen nemen dit negatieve moslimbeeld klakkeloos aan. Natuurlijk houdt dat geen steek in, maar dat beseffen de meeste mensen niet, omdat het zo diep in de samenleving ingebakken zit en mensen gemaakt zijn om opvattingen over te nemen en te internaliseren.
    2. In alle soorten groepen, zul je er mensen tussen hebben zitten, die drijven op conflict en op zoek zijn naar geweld, ook in de Islam. Er was ooit eens een komiek op de Belgische tv die het prachtig verwoorde: stel nu we heffen onze armen omhoog en komen naar buiten oké! We geven jullie gewonnen! Vanaf nu zijn we allemaal moslim of doen we exact wat jullie van ons vragen. En weg met alle democratische stelsels, laten we de sharia maar invoeren! Denk je dan echt dat ze daar juichend zouden staan springen en vriendjes worden van barbecue en alles gezellig en ruzietje opgelost? Of dat ze eerder verslagen in het rond zouden kijken, niet meer weten waar te slaan met hun wapens?''

    Die mensen drijven gewoon op conflict. En dat heeft meer met de gewelddadige ingesteldheid van enkele individuen te maken, die zich verschuilen achter de Islam, dan met moslim zijn. Gewelddadige mensen heb je in elke 'groep', en ik vind het heel erg dat er daardoor negatieve vooroordelen ontstaan tegenover de rest van de groep, en de overige moslims omdat er nog een vijandige houding ingebakken zit in onze cultuur ten aanzien van de Islam. Dit strookt uiteraard niet met de realiteit - want waar het hier om gaat, is om individuen die de hele groep zwart maken, maar de idealen van de groep zelf niet representeren.

    Dus nee, ik scheer moslims en de ISIS helemaal niét over dezelfde kam. Als je ze hoort praten, zijn ze net tegen de ISIS. Jammergenoeg heb je mensen met meer xenofobie en vooroordelen rondlopen ook.

    [ bericht aangepast op 8 sep 2015 - 9:48 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.