• -

    [ bericht aangepast op 2 juni 2016 - 14:39 ]

    DualShock schreef:
    (...)

    Nee daarom juist. Er was ook iemand die dacht dat ik ISIS steunde omdat ik Moslim was. Ik schrok er wel van, vandaar mijn berichtje. Islam heeft echt totaal niks met die mensen te maken. En het is echt belachelijk om hun mensen te zien vermoorden in de naam van Allah.


    Nou het heeft wel wat met de Islam te maken.. De meeste moslims zijn (gelukkig) niet zo extreem maar dat maakt de IS-mensen niet minder moslim. Als christenen de bijbel heeel letterlijk namen en zo extreem deden zou je precies dezelfde soort mensen hebben. Het probleem is het irrationele denken wat achter de acties van IS zit, als iemand heilig gelooft in het bestaan van een geweldig leven na de dood en dat je daar komt met het afmaken van andere mensen dan zal die persoon ook zo gewelddadig gaan doen.

    Klogavis schreef:
    (...)

    Nou het heeft wel wat met de Islam te maken.. De meeste moslims zijn (gelukkig) niet zo extreem maar dat maakt de IS-mensen niet minder moslim. Als christenen de bijbel heeel letterlijk namen en zo extreem deden zou je precies dezelfde soort mensen hebben. Het probleem is het irrationele denken wat achter de acties van IS zit, als iemand heilig gelooft in het bestaan van een geweldig leven na de dood en dat je daar komt met het afmaken van andere mensen dan zal die persoon ook zo gewelddadig gaan doen.


    Er staat helemaal niks over afmaken van mensen in de Kuran. Zo ook niet in de Bijbel. Deze mensen zijn terroristen. Geen Moslim. Wij zijn streng gelovig. En mensen vermoorden doen wij niet. De Islam vertelt niks over het afmaken van mensen.

    DualShock schreef:
    (...)

    Er staat helemaal niks over afmaken van mensen in de Kuran. Zo ook niet in de Bijbel. Deze mensen zijn terroristen. Geen Moslim. Wij zijn streng gelovig. En mensen vermoorden doen wij niet. De Islam vertelt niks over het afmaken van mensen.


    Met alle respect, maar deze mensen zijn wel moslim. Niet moslim op de manier dat jij en ik het wensen, aar ze vatten de Koran op zoals zij het interpreteren (of willen interpreteren, dat terzijde). Daar zit de fout in de redenering van velen: Alle IS'ers zijn moslims (op hun eigen manier, want er is een véél betere manier om te leven als moslim, dat weet ik heel goed - een manier van vrede), maar dat betekent niet dat alle moslims IS'ers zijn. Daarnaast, mochten de christenen de bijbel zo letterlijk lezen (met eigen - slechte -interpretatie) zoals de IS'ers de Koran lezen, zouden de christenen ook serieus slecht bezig zijn.
    Ik heb de Koran nog nooit gelezen en ik heb me ook nog niet verdiept in de islam, maar ik weet dat niet alle moslims zo zijn - verre van. De gemiddelde moslim is hier de grootste dupe van en ik geloof echt wel dat de islam naar vrede streeft (als jij het zegt, want zoals ik al zei - ik ken de waarden en normen van de islam niet).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    (...)

    Met alle respect, maar deze mensen zijn wel moslim. Niet moslim op de manier dat jij en ik het wensen, aar ze vatten de Koran op zoals zij het interpreteren (of willen interpreteren, dat terzijde). Daar zit de fout in de redenering van velen: Alle IS'ers zijn moslims (op hun eigen manier, want er is een véél betere manier om te leven als moslim, dat weet ik heel goed - een manier van vrede), maar dat betekent niet dat alle moslims IS'ers zijn. Daarnaast, mochten de christenen de bijbel zo letterlijk lezen (met eigen - slechte -interpretatie) zoals de IS'ers de Koran lezen, zouden de christenen ook serieus slecht bezig zijn.
    Ik heb de Koran nog nooit gelezen en ik heb me ook nog niet verdiept in de islam, maar ik weet dat niet alle moslims zo zijn - verre van. De gemiddelde moslim is hier de grootste dupe van en ik geloof echt wel dat de islam naar vrede streeft (als jij het zegt, want zoals ik al zei - ik ken de waarden en normen van de islam niet).


    Nee maar dat hun zichzelf "Moslim" noemen betekent niet dat ze dat ook zijn he - ik snap je punt, haha. Maar helaas voor die mensen dat ik ze niet als Moslim zie. Want als ze dan ook mogen geloven in ALLAH, zijn ze eigenlijk wel een schande voor ons. Want dit maakt de Islam slecht terwijl het -zoals ik al zei- vrede is. Snap je een beetje wat ik bedoel? ^^

    [ bericht aangepast op 8 sep 2015 - 17:39 ]

    DualShock schreef:
    (...)

    Er staat helemaal niks over afmaken van mensen in de Kuran. Zo ook niet in de Bijbel. Deze mensen zijn terroristen. Geen Moslim. Wij zijn streng gelovig. En mensen vermoorden doen wij niet. De Islam vertelt niks over het afmaken van mensen.


    Ik ken de Kuran niet, maar in de bijbel (het oude testament) staan toch wel degelijk bepaalde dingen die je beter niet te letterlijk kan nemen: "Deuteronomy 17:
    2 If there be found among you, within any of thy gates which the LORD thy God giveth thee, man or woman, that hath wrought wickedness in the sight of the LORD thy God, in transgressing his covenant,
    3 And hath gone and served other gods, and worshipped them, either the sun, or moon, or any of the host of heaven, which I have not commanded;
    4 And it be told thee, and thou hast heard of it, and enquired diligently, and, behold, it be true, and the thing certain, that such abomination is wrought in Israel:
    5 Then shalt thou bring forth that man or that woman, which have committed that wicked thing, unto thy gates, even that man or that woman, and shalt stone them with stones, till they die."

    Er zijn verschillende varianten van elke religie (eigenlijk zijn er evenveel religies als mensen omdat iedereen zijn/haar eigen interpretatie heeft) en IS-aanhangers hebben blijkbaar een iets gewelddadigere variant.

    Met alle respect, maar elk geloof brengt extremisten (en dus ook terroristen) met zich mee, of dacht je dat Christenen allemaal zo vredelievend zijn?(krul)
    Maakt dat dat ik slecht denk over alle moslims? NEE, tuurlijk niet! Wat voor bullshit is het ook om iedereen over de zelfde lijn te trekken! De enigste die schuldig zijn, zijn de eikels met hun wapens.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik ben bang dat we ge-1984'ed worden dankzij deze bullshit.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eddard schreef:
    Ik ben bang dat we ge-1984'ed worden dankzij deze bullshit.


    Ge-watted?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    (...)

    Ge-watted?


    Volgens mij doelt ze op het boek 1984, als ik het goed zie. x)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Talisa schreef:
    (...)

    Volgens mij doelt ze op het boek 1984, als ik het goed zie. x)

    Ja, inderdaad.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Eddard schreef:
    (...)
    Ja, inderdaad.


    Maar wat bedoel je ermee? Ik heb het net even ge-googled, maar ik zie niet direct wat je bedoeld.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Knopfler schreef:
    (...)

    Maar wat bedoel je ermee? Ik heb het net even ge-googled, maar ik zie niet direct wat je bedoeld.

    In het boek wordt een (futuristische) samenleving beschreven waarin de overheid de touwtjes in handen heeft. Overal hangen camera's, niemand weet precies de geschiedenis, elk jaar worden woorden geschrapt, en mensen moeten zelfs op een bepaalde manier denken. Als je niet denkt zoals men dat wil (en je dit laat merken) dan wordt je opgeruimd. Het is heel extreem natuurlijk, maar we gaan serieus deze kant op.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    It's not Ogre
    It's never Ogre

    Shrek is love
    Shrek is life


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Saltzman schreef:
    It's not Ogre
    It's never Ogre

    Shrek is love
    Shrek is life


    Whut :W


    26 - 02 - '16

    Je mag me appen als je bang bent. Ik ben er voor je!
    (K)