• -

    [ bericht aangepast op 2 juni 2016 - 14:39 ]

    Is dat door de vluchtelingencrisis?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Is dat door de vluchtelingencrisis?


    nee de islamitische staat. ):

    Ik haat ISIS.

    Ik maak me meer zorgen over het geluk van die vluchtelingen dan om IS zelf.

    Er is een reden waarom ze Europa nog altijd niet officieel proberen binnen te vallen. Het enige wat ze hier gaan doen is dreigen en heel misschien nog eens met wapens zwaaien. Die onnozelaars willen echt geen grootmacht aan hun been.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik geloof dat elk relatief gezond denkend mens ergens bang is voor IS - wat als ze aanslagen plegen waar er mensen zitten die je graag ziet? Wat als het daadwerkelijk op oorlog in West-Europa uitbreekt? Het zijn vragen die door de hoofden van heel veel mensen spoken - ook door die van mij. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat IS binnen jaar opgekuist kan zijn als de VN of de EU of weet ik veel wie met de nodig macht eens besluit er daadwerkelijk wat aan te doen, maar ze doen het niet, want we zijn mensen en landen gaan echt niets doen als er niets gebeurd is in hun land - zo zitten mensen ineen. Ik weet dat dit wellicht geen hele troost is, maar ik wilde even zeggen dat je echt niet de enige bent die er bang van is. Mensen zéggen wel dat ze niet bang zijn, maken er grapjes over, maar heel vaak is dat om het te verbergen - dat is bij mij ook het geval.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik zeg trouwens ook niet dat ik me geen zorgen maak, zoals Leah hierboven al zegt, tuurlijk wel. Maar ik zeg ook dat er veel meer dingen zijn waar je bang voor moet zijn en dat je je er niet al te veel druk in mag maken.


    Queer zijn is gewoon alles

    Angst, ja, een beetje. Het is vooral woede en onbegrip dat ik voel.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hm, er bang voor zijn heeft niet echt zin. Het gebeurt of het gebeurt niet, maar in angst afwachten zorgt er alleen maar voor dat jij je rot voelt. Probeer het los te laten (wat sowieso makkelijker gezegd is dan gedaan).


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Hm, er bang voor zijn heeft niet echt zin. Het gebeurt of het gebeurt niet, maar in angst afwachten zorgt er alleen maar voor dat jij je rot voelt. Probeer het los te laten (wat sowieso makkelijker gezegd is dan gedaan).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je kunt je zo veel zorgen maken als je wilt, maar het gaat niets helpen. Zoals er al gezecht word, probeer het te laten gaan.

    Ik denk altijd zo erover na, er gebeurt iets en je gaat dood, vervelend. Maar wat heb je liever, dat je de tijd daarvoor alleen maar stresst om wanneer en hoe het gebeurt of gewoon een normaal leven had?


    wat was dit ookalweer

    Ik voel vooral haat en onbegrip richting de IS en dat van die vluchtelingen, tja. Ik weet het niet goed.


    26 - 02 - '16

    Eledhel schreef:
    Hm, er bang voor zijn heeft niet echt zin. Het gebeurt of het gebeurt niet, maar in angst afwachten zorgt er alleen maar voor dat jij je rot voelt. Probeer het los te laten (wat sowieso makkelijker gezegd is dan gedaan).


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het is niet de IS waar je bang voor moet zijn, die hebben het druk genoeg waar ze zijn. Waar ik wel bang voor heb, zijn die 'lone wolfs', extremistische moslims die niet optrekken met anderen en die radicaliseren op zichzelf. Het zijn die mensen die door de mazen van het net kunnen glippen en die niet in het oog gehouden worden door de regering. Zij zijn de mensen die in Europa aanslagen plegen en niet de IS, hoewel die zo'n dingen wel aanmoedigen.
    Het is inderdaad beangstigend, maar als je moet stil staan bij alles waaraan jij of je familie of je vrienden kunnen sterven, ben je nog wel even bezig. Er zijn veel grotere gevaren dan mensen die aanslagen willen plegen.


    What would Emma do?

    Maak je geen zorgen. Ze zeggen dat IS het heel moeilijk gaat krijgen in 2015. En we hebben een goed leger. En de landen waar ze nu zijn zijn heel ver weg, ze zullen hier echt niet zomaar binnenvallen.

    Ik zou jezelf niet te bang maken. Je kan jezelf heel druk maken maar dat heeft geen zin.


    "Ignite, my love. Ignite."