• Hallo allemaal.

    Ik heb een suggestie die ik graag met jullie wil delen en ik hoop dat ik niet de enige ben die hier tegenaan loopt. Het verschil tussen de hoofdletter i en de letter L zijn te klein. Als je bijvoorbeeld een username neemt waar beide letters in voor komen of waarbij je de ene letter vervangt door de ander, kan dat voor veel verwarring zorgen; daarom mijn suggestie.

    "Een duidelijker verschil tussen de hoofdletter i en de letter L"

    Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden.

    Ben jij voor een duidelijker verschil tussen hoofdletter i en L?

    44.1% (15 stemmen)
     
    Ja

    47.1% (16 stemmen)
     
    Nee

    8.8% (3 stemmen)
     
    Anders


    26 - 02 - '16

    Furiosa schreef:
    (...)

    Dat zou wel een goede zijn. Ik heb namelijk wel eens gezien dat iemand een i nam terwijl de ander die username zonder i nog steeds had, of vlak erna. Dat vind ik zó confusing.


    Dat is inderdaad wel heel verwarrend.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Ik doe het zelf niet en ik snap dat het voor verwarring zorgt. Maar ik denk dat het gewoon lastig word om i te veranderen. Het is namelijk gewoon de lettertype. Het zal wel raar zijn om heel de lettertype hetzelfde te houden, behalve de hoofdletter i.


    Seasons will change, but I shall remain

    Weet je wat het grootste probleem is? (cat) Mensen die elke 2 weken/elke maand hun username veranderen waardoor er geen usernames meer vrij zijn.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Weet je wat het grootste probleem is? (cat) Mensen die elke 2 weken/elke maand hun username veranderen waardoor er geen usernames meer vrij zijn.


    Ik voel me aangesproken.


    26 - 02 - '16

    Nah, de naam waaronder ik het meest famous ben heeft ook een hoofdletter i en volgens mij heeft dat nooit echt voor problemen gezorgd.
    Ik vind het overdreven om er een heel lettertype voor te gaan veranderen en er zijn zoveel inactieve of gebande users met leuke namen dat ik het heel goed kan begrijpen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Furiosa schreef:
    Eh, daarvoor moet je dus het hele lettertype gaan veranderen, dat vind ik iets overdreven. Ik blijf gewoon stilletjes mensen haten en veroordelen die het doen.


    i put the fun in funeral

    Jotunheim schreef:
    Nah, de naam waaronder ik het meest famous ben heeft ook een hoofdletter i en volgens mij heeft dat nooit echt voor problemen gezorgd.
    Ik vind het overdreven om er een heel lettertype voor te gaan veranderen en er zijn zoveel inactieve of gebande users met leuke namen dat ik het heel goed kan begrijpen.


    Als ze die namen weer beschikbaar maken, lost dit probleem zichzelf waarschijnlijk wel op x)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Als ze die namen weer beschikbaar maken, lost dit probleem zichzelf waarschijnlijk wel op x)

    Maar dat kan volgens mij niet. De oorspronkelijke "eigenaar" van Oakenshield wilde de naam ook aan mij geven, maar dat kan dus niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Maar dat kan volgens mij niet. De oorspronkelijke "eigenaar" van Oakenshield wilde de naam ook aan mij geven, maar dat kan dus niet.


    Dat gaat er ook niet komen, geloof ik :/
    Ik er wel vaker topics over gezien, maar namen mogen niet meer vrijgegeven worden. Want anders weet ik ook nog wel heel wat van mijn usernames die ik aan anderen gun.


    26 - 02 - '16

    Hm, idunno.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lol, ik voel me aangesproken x)

    Hoe dan ook, hier is mijn mening:
    Ik vind dat mensen niet zo'n username mogen nemen om opzettelijk verwarring te veroorzaken, maar de meeste mensen hebben die intentie helemaal niet. Daarbij, voor zo'n onderscheid is een compleet ander lettertype nodig, en dat lijkt me teveel gedoe. En dit standaard lettertype is ook gewoon lekker standaard, wat ik zelf wel fijn vind. Wat mij betreft mag iedereen het zelf bepalen. Als mensen een username met omgewisselde letters willen, gaan ze hun gang maar, net zoals ik dus heb gedaan. Als mensen om die reden de personen die dat doen, minder graag mogen, mij best.
    Verbieden lijkt me wel een beetje overdreven, leer dan maar gewoon goed op te letten, of just get fooled :'D <-- Niet gemeen bedoeld tho.
    En verbieden is ook wel lastig, lijkt me. Ik kan dan net zo goed zeggen dat ik als username Tardls wilde, en daarbij gewoon een beetje met hoofdletters ging klooien, op de l na, die is per ongeluk zo gebleven. Ja, hoe breng je er iets tegenin? xp


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Nou, waarom? Ik vind echt dat hier te veel spel om gemaakt wordt, meer dan eigenlijk nodig is. Als mensen pakweg Illuminati heten is het even verwarrend, maar dan klopt het wel. Daarbij, waarom zou je iemand verbieden dat te doen? Daarbij, en sorry dat ik het misschien cru uitdruk, maar snap ik niet waarom je er zo schijt aan hebt. Je hebt toch zelf ook nog zo'n username gehad?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik snap waarom je dit zou willen, want ik vind het zelf ook vaak erg verwarrend. Het heeft voor mij ook weleens voor een hoop extra zoekwerk gezorgd. Om een duidelijker verschil te krijgen tussen de hoofdletter i en de kleine L zou echter, zoals al is gezegd, een heel ander lettertype gekozen moeten worden voor Q, en dat lijkt me eigenlijk nog onprettiger dan deze verwarring nu en dan. Ik ben dus in theorie voor, maar in de praktijk is dit gewoon niet zo gemakkelijk op te lossen, helaas.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik snap waarom je het wilt, maar het gaat waarschijnlijk nooit gebeuren...
    Het is inderdaad wel vervelend, want als iemand niet aangeeft dat het met een kleine L is ipv een hoofdletter i kan je rustig bij, bijv. een wedstrijd, de verkeerde persoon linken, pb'en of iets dergelijks...


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Ik heb er persoonlijk helemaal geen last van ...


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.