• De stelling van deze week luidt:
    Honden van daklozen zouden ze in beslag moeten nemen, gezien ze al moeite hebben met zichzelf te onderhouden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Oneens, meestal hebben daklozen niemand en om dan hun enige trouwe vriend af te pakken vind ik niet kunnen.


    The best part of the day is comming home to a wagging tail <3

    Ik ben het persoonlijk niet eens met deze stelling, daklozen hebben er niet zelf voor gekozem dakloos te worden, althans, de meeste niet. En als je dakloos bent hoe wil je jezelf dan uberhoud schoon houden? Een dakloos iemand kan heel veel steun hebben aan zo'n hond, daar lees je ook heel vaak verhalen over! En als een hond echt zo ongelukkig zal zijn bij zo'n zwerver, loopt ie zelf wel weg. En trouwens, zwervers zijn ook maar gewoon mensen die een fout hebben gemaakt. Alles is van hun afgepakt, laat ze hun hond dan tenminste houden!

    [/left][right][/right][left]
    [/left][left]

    Oneens, zijn we trouwens allemaal vergeten dat honden vroeger geen huisdieren waren? Ze kunnen best voor zichzelf zorgen.


    everything, in time

    Oneens.
    Een hond geeft echt veel liefde.. En dat is iets wat je echt niet mag afpakken van iemand die alles kwijt is.


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Cordon schreef:
    Nee, nee, nee. Waar de mens hun in de steek heeft gelaten vangt die hond dat op. Ik heb bij daklozen nog nooit een ongelukkige hond gezien.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Ik zou eerst alle honden die gewoon zelf over de straat lopen in beslag nemen en naar het asiel brengen. Daarna zou ik me pas zorgen gaan maken over honden van daklozen. Maar ik ben ben een beetje verdeeld over deze stelling. Het ligt er gewoon aan hoe goed de dakloze voor de hond zorgt. Ik vind niet dat het hebben van een huis daarin een verschil maakt. Als er sprake is van slechte verzorging of verhongering ja dan mag je dat beestje wel innemen, maar anders niet.


    My name isn't Luna, but I sure know how to love good.

    Hoewel ik het niet eens ben met de stelling, vind ik wel dat er misschien een soort optie moet komen dat daklozen zelf hun dieren makkelijker kunnen afstaan als ze er niet meer voor kunnen zorgen.


    What would Emma do?

    Ik heb zelf in de daklozenopvang gewerkt en daar waren verschillende daklozen met honden. Wat ik heb meegemaakt bij elk van deze mensen is dat de hond op nummer 1 staat. Ze ontvangen veel steun van zo´n hond en geven veel liefde aan hun hond. Ze geven eerder hun hond te eten dan zichzelf.
    Dus oneens met de stelling. Laten ze wat doen met die mensen die een hond nemen, maar de hele dag werken en niet naar dat beest omkijken. Ik heb gezien dat daklozen soms meer geven om hun hond dan sommige mensen met een dak boven hun hoofd dat doen.

    Natuurlijk zijn er ook (met name vaak verslaafde) daklozen die minder goed voor hun dier zorgen. Dit heb ik eenmalig meegemaakt. In dit geval had de opvang afspraken gemaakt met de desbetreffende cliënt over zijn (huisdier wou ik bijna zeggen haha) hond en hierin ook de nodige ondersteuning verleend, zodat de hond goed verzorgd werd. Heel vaak is op die manier al heel veel te bereiken.


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    oneens een hond bied beschermming en ze behandelen hun dieren goed


    a cuvelier

    Cordon schreef:
    Nee, nee, nee. Waar de mens hun in de steek heeft gelaten vangt die hond dat op. Ik heb bij daklozen nog nooit een ongelukkige hond gezien.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Oneens
    Waarschijnlijk heeft die zwerfer een goede band met die hond is get het enigen wat hij of zij heeft...


    Treat People With Kindness

    Cordon schreef:
    Nee, nee, nee. Waar de mens hun in de steek heeft gelaten vangt die hond dat op. Ik heb bij daklozen nog nooit een ongelukkige hond gezien.


    Helemaal eens met dit ^^


    Why so serious? :]

    Dit klopt niet,
    Honden zijn vaak het enige gezelschap voor die mensen!
    Honden blijven waar ze horen, en in dit geval is dat bij een zwerver, en dan?!?


    Friends share secrets, that's what keeps us close, -Alison Dilaurentis

    Wat gaan ze dan met die honden doen? In een asiel stoppen waar er nu al een plaatstekort is? Een hond is voor daklozen ook vaak de enige liefde die ze kennen. Die zou ik niet afnemen. Ik zou er wel voor zorgen dat die honden niet verhongeren.. Dus dat ze controles uitvoeren ofzo..

    Absoluut oneens! Honden zijn vaak nog de enige vrienden die daklozen hebben, die mag je hen niet afpakken!


    I wanna be a wizard!