• Herinneringen • Schrijfwedstrijd

    Hey, collegaschrijvers!

    Voor degene die graag wat meer uitdaging of vermaak zoeken naast hun eigen stories, hier een schrijfwedstrijdje. Grote prijzen zullen er niet zijn. Alleen de eer, en een vermelding van jouw favoriete story in één van mijn chapters, waarvan jij wilt dat deze meer wordt gelezen.

    Deze wedstrijd start bij 8 deelnemers. Hij bestaat uit 2 rondes, waarbij je per ronde van mij één opdracht krijgt, die je moet uitwerken. Deze opdracht kan variëren van een fantasystukje, tot oorlog of zelfs een genre-vrij stukje, waarbij je een eerste beginzin krijgt, die je verder mag uitwerken.
    De eerste ronde vallen er 4 deelnemers af. De tweede ronde zijn er dus nog 4 deelnemers over die een stukje mogen insturen. Uit deze laatste 4 kies ik (ik ben de enige die deze stukjes beoordeelt) een winnaar of winnares. In totaal zullen er dus 12 stukjes worden ingezonden, welke allemaal te lezen zullen zijn in nieuwe hoofdstukken van deze story.
    De deadlines zullen ongeveer twee weken bedragen. Ben je te laat met inleveren, dan doe je niet meer mee. Dit om grote vertragingen te voorkomen. Uitzonderingen worden gemaakt voor moeilijke privéomstandigheden, zoals overlijden, chronische ziektes, etc. Meld dit zo snel mogelijk even in een pb naar mij! Dit uitstel zal vijf dagen zijn.
    Jokers zijn niet aan de orde.

    Worden er tot uiterlijk drie dagen na het openen van deze wedstrijd, dubbel zoveel officiële aanmeldingen naar mij gestuurd, dan zal ik het aantal deelnemers in bovenstaand stukje wijzigen. Houd dit in de gaten.
    Om bovenstaande reden zal de eerste opdracht verschijnen vier dagen na activering van deze story. Het is voor mij ook even kijken hoeveel enthousiasme er is. Zijn er veel aanmeldingen, dan komen er in de toekomst misschien meer schrijfwedstrijden.

    De stukjes zend je in via een pb naar mij. Vragen stel je ofwel in de rea’s onderaan de story, ofwel in mijn pb, maar niet in dezelfde pb als je stukje. Je mag ook vragen stellen in dit topic.
    Je stukje is volledig in het Nederlands, en bevat zo weinig mogelijk spelfouten en zo correct mogelijke interpunctie en hoofdlettergebruik. Is het onleesbaar door de vele fouten, dan lig je er gelijk al uit.
    Lettertypes zijn vrij om te gebruiken zoals jij dat wilt. Let er wel op dat dit eveneens leesbaar moet zijn. Gebruik een overzichtelijk lettertype dat aangenaam leest. Je hoofdstukken zijn 1000-1500 woorden lang, een afwijking van 200 is toegestaan. Je mag maximaal twee verschillende POV’s gebruiken, zorg dat dit niet te verwarrend wordt.

    16+ is zeker toegestaan. Let er wel op dat dit niet overheerst, en houd het een beetje discreet. Voor moorden geldt: denk aan de wat jongere lezers onder ons en geef een waarschuwing boven je stukje.
    Voor de personages geldt: ik wil geen, ik herhaal géén, fanfictie. Zet je grijze massa aan het werk en wees origineel. Lijkt je personage toch teveel op een beroemdheid, dan lig je eruit.



    Wil je meedoen? Stuur dan een (korte) pb naar mij met je officiële aanmelding, of zet dit in de rea’s onderaan het topic. Weet zeker dat je tijd en zin hebt. Ik zet je dan in de deelnemerslijst die in de bijbehorende story zal verschijnen. Bij meer dan acht aanmeldingen geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
    Let op; door jouw reactie/pb kan ik al inschatten hoe je ongeveer schrijft. Zorg dus dat je een beetje netjes bent. Zorg ook dat je een abo neemt, want het kan zijn dat ik met pb mensen per ongeluk vergeet.
    Zodra mijn eerste opdracht bekend is, komt die in een nieuw chapter te staan en zal er, als je een abo hebt, een pb rondgaan. Ook staan de exacte deadlines hierin.


    Toestemming
    “Hallo Septic,

    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd! Wat een super eerste opdracht, mijn complimenten! Veel plezier met het organiseren.

    Groetjes,
    Endress
    Wedstrijdmoderator”


    Veel succes!

    Xx

    Oh my, deze opdracht is echt bizar moeilijk. Ik had het al zwaar met de vorige maar dit. Woaaaah.


    The truth is out there.

    Epiphanies schreef:
    Oh my, deze opdracht is echt bizar moeilijk. Ik had het al zwaar met de vorige maar dit. Woaaaah.

    Serieus? Akise vindt 'm ook al een stuk moeilijker, ik dacht zelf juist dat hij makkelijker zou zijn.... Whoops..

    Renze schreef:
    (...)
    Serieus? Akise vindt 'm ook al een stuk moeilijker, ik dacht zelf juist dat hij makkelijker zou zijn.... Whoops..


    Nou ik denk dat ik hierbij me de haren wel uit de kop ga trekken, haha. Ik vind deze persoonlijk echt heel moeilijk. :'D


    The truth is out there.

    Beter doe je dat niet. Ik zie niet graag kale vrouwen. :'D Ik ga er even vanuit dat je een vrouw bent, ja?
    Ik vind juist fantasy altijd veel moeilijker dan realistische stukken.

    Renze schreef:
    Beter doe je dat niet. Ik zie niet graag kale vrouwen. :'D Ik ga er even vanuit dat je een vrouw bent, ja?
    Ik vind juist fantasy altijd veel moeilijker dan realistische stukken.


    Ik denk dat ik maar moet proberen heel veel over na een lange tijd coma ontwaken op moet zoeken. Ik vind realistiche stukken altijd het allermoeilijkst haha. (:


    The truth is out there.

    Dan wens ik je veel succes met schrijven :'D

    Thanks. D:


    The truth is out there.

    Wat een leuke opdracht zeg. Zelf doe ik niet aan deze wedstrijd mee, maar ik wil iedereen heel veel succes en plezier wensen met deze opdracht. ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Wedstrijdhouder heeft meer dan drie weken niet gereageerd. Slotje.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.