• Hoi, ik heb een idee voor een story, maar ik weet niet of het wel leuk is. Dit is een slechte samenvatting, met een paar ideeën tot nu toe.
    Ik wil nog heel wat aanpassen, aan het verhaal zelf en vooral aan de samenvatting.

    Er is een wereld die wij hebben gecreëerd in onze dromen. Een wereld, waar demonen zich schuilhouden.
    Die demonen geven je onnatuurlijk sterke krachten, als ze dat willen. In tijden van nood lost de sluier tussen onze wereld en die van hun op.

    Er zijn mensen die die sluier kunnen doorbreken, en die gave wordt generatie op generatie doorgegeven.
    Voor een kind dat gepest wordt, zoals Zoë , is die sluier natuurlijk een erg aanlokkelijke weg voor wraak. Geen wonder dus dat ze zich in deze gevaarlijke wereld waagt. Maar als ze dan verdwaald, is haar jongere zusje Mia bereidt haar te redden, en ook zij waagt zich in deze gevaarlijke wereld.

    Ik zoek ook een titel, maar ik heb die niet heel hard nodig, na wat ideeën van jullie zal ik die vast wel vinden. (Suggesties zijn overigens wel fijn)

    Ik heb dit topic vooral gemaakt omdat ik hulp nodig heb. Ook een beetje omdat ik hoop dat mensen interesse hebben, maar vooral omdat ik hulp nodig heb.


    obsessive rage

    Ik vind het een leuk idee. Misschien is "dimensie" alleen wat beter ipv wereld, dat klinkt wat mooier.
    Als je het goed uitwerkt wordt het vast een heel gaaf idee!


    “The worst part about dying is that you’re all alone in it, no matter how many people die also.”

    Thanks ^^


    obsessive rage

    Ergens doet die wereld me denken aan "the fade" uit Dragon Age. Ik weet niet of je een beetje into the videogames bent, anders kun je misschien eens lezen wat zij over the fade schrijven en daar inspiratie uit opdoen?

    Maar het idee so far klinkt leuk. Ben benieuwd :Y)


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Dimension of dreams? Noctural world? Of de Nederlandse vertalingen?

    Je mag mij in elk geval wel waarschuwen als het online staat.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Backbiter schreef:
    Ergens doet die wereld me denken aan "the fade" uit Dragon Age. Ik weet niet of je een beetje into the videogames bent, anders kun je misschien eens lezen wat zij over the fade schrijven en daar inspiratie uit opdoen?

    Maar het idee so far klinkt leuk. Ben benieuwd :Y)


    Ik kan wel even kijken, inspiratie kan nooit kwaad, en al heb ik geen idee wat het is, als je eraan moet denken zal er vast wel wat inspi komen :P


    obsessive rage

    Backbiter schreef:
    Ergens doet die wereld me denken aan "the fade" uit Dragon Age. Ik weet niet of je een beetje into the videogames bent, anders kun je misschien eens lezen wat zij over the fade schrijven en daar inspiratie uit opdoen?

    Maar het idee so far klinkt leuk. Ben benieuwd :Y)


    Dit vond ik ook al. Verder vind ik het een leuk idee. Ben je op zoek naar een Engelse of een Nederlandse titel?


    The truth is out there.

    Myrra schreef:
    (...)

    Ik kan wel even kijken, inspiratie kan nooit kwaad, en al heb ik geen idee wat het is, als je eraan moet denken zal er vast wel wat inspi komen :P


    Haha

    Het is eigenlijk gewoon een wereld/dimensie waar je dus je geest naartoe zou gaan als je slaapt o.i.d. wat dus ook vol zit met demonen e.d. In het spel maken "mages" van the fade gebruik om spreuken uit te kunnen voeren.

    Anyway, the fade wordt zeg maar vormgegeven door de dromen van mensen. Demonen zien bijvoorbeeld welke personen belangrijk voor je zijn en gebruiken die informatie om die wereld vorm te geven, op een vaak angstaanjagende manier.

    Dit is een beetje een samengevatte versie van wat het ongeveer inhoudt. hier is alles terug te vinden. Ik hoop dat je er iets mee kunt!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Scully schreef:
    (...)

    Dit vond ik ook al. Verder vind ik het een leuk idee. Ben je op zoek naar een Engelse of een Nederlandse titel?


    Het maakt op zich niet niet heel veel uit voor mij, Engels klinkt gaaf maar Nederlands is vaak ook erg mooi. Het kan dus gewoon allebei.


    obsessive rage

    Backbiter schreef:
    (...)

    Haha

    Het is eigenlijk gewoon een wereld/dimensie waar je dus je geest naartoe zou gaan als je slaapt o.i.d. wat dus ook vol zit met demonen e.d. In het spel maken "mages" van the fade gebruik om spreuken uit te kunnen voeren.

    Anyway, the fade wordt zeg maar vormgegeven door de dromen van mensen. Demonen zien bijvoorbeeld welke personen belangrijk voor je zijn en gebruiken die informatie om die wereld vorm te geven, op een vaak angstaanjagende manier.

    Dit is een beetje een samengevatte versie van wat het ongeveer inhoudt. hier is alles terug te vinden. Ik hoop dat je er iets mee kunt!


    Oooow. Ik heb geen Neteflix of zelfs maar tv verbinding, dus zonder dat kom je niet ver xD Maar toch erg bedankt, ik heb gekeken en ik denk dat ik er wel wat mee kan.


    obsessive rage

    Myrra schreef:
    (...)

    Oooow. Ik heb geen Neteflix of zelfs maar tv verbinding, dus zonder dat kom je niet ver xD Maar toch erg bedankt, ik heb gekeken en ik denk dat ik er wel wat mee kan.


    Het gaat om een videogame eh x) Maar mooi :3 Succes ermee!


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Backbiter schreef:
    (...)

    Het gaat om een videogame eh x) Maar mooi :3 Succes ermee!


    Doe ik ook niet vaak x)


    obsessive rage