• Een poosje geleden zag ik op internet een turtorial voor een zogenaamde kiekeboe taart en een paar weken geleden heb ik dat zelf uitgeprobeerd. Ik heb de taart gemaakt voor mijn afscheid van de therapiegroep waar ik ruim een jaar heb gezeten.
    En ik dacht, laat ik hem ook met quizlet delen.
    What do ya think?


    Buitenkant



    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Oeh die ziet er leuk uit! ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Wat een grappige taart. Was die ook lekker? :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    erg leuk! Hij ziet er ook lekker uit


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Oehw, dát ziet er goed uit! Heb je een recept? :Y)

    Wat leuk! ^^
    Ik heb ook weleens overwogen om zo'n kiekeboe taart te bakken (ik weet nog steeds niet precies of ik die naam nou schattig of gewoon erg raar vind, eigenlijk) maar tot nu toe was ik steeds een beetje te lui en ging ik liever voor iets gemakkelijkers, haha.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dat ziet er super gaaf uit! :9~


    Pretty is just a pretty word.

    GandalfTheSexy schreef:
    Oeh die ziet er leuk uit! ^^


    16 - 09 - '17

    Aww, ik vind hem echt heel erg leuk! En hij ziet er echt lekker uit (:


    † Love? I want to sleep.

    nomnomnom, geef me maar een stukje! :3

    [ bericht aangepast op 19 april 2015 - 19:09 ]


    made a list of my regrets and you were the first, love

    LakeTown schreef:
    Oehw, dát ziet er goed uit! Heb je een recept? :Y)

    Yep, hier komt het.
    Ingrediënten:
    5 pakken dr. Oetker besuitdeeg mix
    20 eieren
    250 ml melk
    1 pakje wit glazuur van dr Oetker
    Kleurstoffen voor voedsel
    vanille extract (dr Oetker.

    Werkwijze
    Mix 3 pakken mix met 150 ml melk, 6 hele eieren en 6 eiwitten. Mix het 10 minuten op de hoogste stand
    Verdeel dit over een aantal kleinere bakken. Je moet evenveel bakken hebben als kleurstoffen. Probeer in elke bak evenveel mix te doen.
    Mix vervolgens de kleurstoffen met de mix totdat de gewenste kleur is bereikt.
    Bedek een ovenblad met bakpapier en vet deze in. Verdeel vervolgens de verschillende kleuren mix over de bakplaat. Doe dit met krullen en willekeurige volgordes zodat de kleuren goed verspreid zijn.
    Als alle mix op is sla je een paar keer met het ovenblad zodat alle lucht eruit gaat. Doe het vervolgens in de oven en bak dit zoals op het pak staat.
    Controleer met een satéprikker of het nog vloeibaar is , is dit het geval laat de taart dan nog wat langer staan (de preciese tijd verschild per oven en ovenblad).
    Komt de satéprikker er schoon uit haal dan het ovenblad uit de oven en laat het afkoelen.
    Mix intussen de overige 2 pakken met 100 ml melk, 4 hele eieren, 4 eiwitten en 15ml vanille extract 10 minuten op de hoogste stand.
    Als de gekleurde taart is afgekoeld pak je een koekjes uitsteker naar keuze (in dit geval een hartje) en steek je voorzichtig hartjes eruit. Haal de onderkant en bovenkant eraf omdat die vaak een andere kleur hebben en snij ze recht af. Doe dit net zolang totdat je er geen meer uit kan halen.
    Bedek een taartvorm met bakpapier en vet ook dit weer in. Vul de taartvorm met een dun laagje mix.
    Zet hierin de hartjes in een rondje , zorg dat ze net niet de rand van het bakblik raken.
    Vul de ruimte achter de hartjes op met mix(zorg ervoor dat er mix tussen de rand van het bakblik en de hartjes zit)
    Eventueel kan je nog een tweede rondje met hartjes maken.
    Vul de rest van het bakblik met de overige mix en zet dit in de oven.
    Het is zonde om zoveel gekleurde taart weg te gooien (als het goed is heb je best wat over).
    Scheid de mooie gekleurde delen van de slechte gekleurde delen. Gooi de slechter gekleurde delen (boven en onderkant en zijkanten) weg. Verkruimel de mooie delen en zet dit even in de koelkast
    Als je een satéprikker schoon uit de taart kan halen kan die uit de oven om af te koelen.
    Als de taart afgekoeld is haal je hem voorzichtig uit de vorm
    Zet intussen het zakje glazuur in een bakje met warm water zodat het vloeibaar kan worden.
    Als het glazuur vloeibaar is kan je het verspreiden over de bovenkant van de taart en de kruimels eroverheen doen.
    Zorg dat de hele bovenkant van de taart bedekt is.

    Zo, dit was het (of wou je ook nog weten hoe je de bloemen maakt?)\


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hij was heel lekker
    Het was mijn lunch uiteindelijk omdat de taart best hoog is en ik hem verdeelde over 8 personen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ziet er mooi uit. ^^ Ik wil ook wel een stukje.
    Ik moest bij "kiekeboe" denken aan die stripfiguur.. :')


    Ik wil een tuin vol egels

    Nooo er zit blauw kleurstof in D:

    Hij ziet er wel heel lekker uit, hahah.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wauw! Ziet er echt lekker uit! (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ziet er echt heerlijk uit!


    Can't control my second personality