• Ik heb een klein vriendinnengroepje met bijna allemaal heel erg leuke, altijd vrolijke, begripvolle en aardige vriendinnen.. behalve 1 'vriendin.'
    Ze is best aardig! Ok, meestal dan, want soms kan haar stemming drastisch omslaan. Dan is ze half depressief..
    Mijn beste vriendinnen en ik weten niet hoe we daar mee om moeten gaan, want ze denkt altijd alleen maar aan zichzelf.
    We hebben het met elkaar besproken en zijn tot de conclusie gekomen dat we het eigenlijk gezelliger hebben als ze er niet bij is.

    Haar gedrag kan soms echt niet meer, want ze heeft mijn andere vriendin wel eens keihard in haar gezicht geslagen!!
    We willen haar 'dumpen', maar dat vinden we ook weer zo wat, want behalve ons heeft ze niemand meer..
    En we zijn bang dat, als we haar dumpen, ze nog depressiever wordt en dat willen we ook niet.

    Heeft iemand advies?


    'Do it for the vine!'

    Gewoon dumpen. Als je iemand niet in je leven hebben wilt, moet je jezelf er ook niet toe verplichten die persoon er wél in te hebben.
    Maar goed, ik ben nou eenmaal iemand die een ander vet gemakkelijk laat vallen als ik niet denk dat het een goede vriend(in) is.

    Wat je ook kunt doen is natuurlijk gewoon met die vriendin even gaan praten. Beter niet direct met de hele groep, want dat kan aanvallend over komen. Maar wel dat er met haar besproken wordt wat jullie dwarszit en of er eventueel iets (van haar kant) aan gedaan kan worden. Dan kunnen jullie haar eventueel nog een kans geven en kijken of de vriendschap verbeterd kan worden.

    Succes! (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zou met haar praten over hoe jullie het beleven, maar niet met de hele vriendengroep. Geef ik-boodschappen. Als ze niks doet met jullie feedback, laten vallen.
    Maar ik weet natuurlijk niet hoe deze 'depressie' van haar zit en of je de term depressief niet te makkelijk gebruikt. Voor hetzelfde geld gaat het echt slecht met haar en uit ze dat zo. In elk geval, met haar praten. Niet meteen dumpen. Hopelijk kan en doet ze er iets mee.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Gunnulfsen schreef:
    Ik zou met haar praten over hoe jullie het beleven, maar niet met de hele vriendengroep. Geef ik-boodschappen. Als ze niks doet met jullie feedback, laten vallen.
    Maar ik weet natuurlijk niet hoe deze 'depressie' van haar zit en of je de term depressief niet te makkelijk gebruikt. Voor hetzelfde geld gaat het echt slecht met haar en uit ze dat zo. In elk geval, met haar praten. Niet meteen dumpen. Hopelijk kan en doet ze er iets mee.


    Ze zegt best vaak dat ze echt depressief is, maar ik weet niet of dat echt zo is, maar wat ik wel merk is dat ze soms down is.


    'Do it for the vine!'

    Gibbs schreef:
    Gewoon dumpen. Als je iemand niet in je leven hebben wilt, moet je jezelf er ook niet toe verplichten die persoon er wél in te hebben.
    Maar goed, ik ben nou eenmaal iemand die een ander vet gemakkelijk laat vallen als ik niet denk dat het een goede vriend(in) is.

    Wat je ook kunt doen is natuurlijk gewoon met die vriendin even gaan praten. Beter niet direct met de hele groep, want dat kan aanvallend over komen. Maar wel dat er met haar besproken wordt wat jullie dwarszit en of er eventueel iets (van haar kant) aan gedaan kan worden. Dan kunnen jullie haar eventueel nog een kans geven en kijken of de vriendschap verbeterd kan worden.

    Succes! (:


    Ja, ik denk dat het wel verstandig is om met haar te gaan praten.
    Ik heb alleen wel het gevoel dat ze niet echt door heeft dat we haar soms irritant vinden doen, omdat we soms 'te lief' tegen haar zijn.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2015 - 22:09 ]


    'Do it for the vine!'

    Als ze echt depressief is en dat is vast gesteld, zou ik haar niet laten vallen. Ze is misschien niet de leukste, maar om dan ook nog eens gedumpt te worden door je vrienden kan erg kut zijn.

    Ik heb ook zo iets gehad, en heb het haar toen eerlijk verteld. Helaas pakte zij het niet zo goed op en ging ze er vrolijk mee door, maar als je al depressief bent ku je niet alles net zo makkelijk hebben.


    wat was dit ookalweer

    Gibbs schreef:
    Gewoon dumpen. Als je iemand niet in je leven hebben wilt, moet je jezelf er ook niet toe verplichten die persoon er wél in te hebben.
    Maar goed, ik ben nou eenmaal iemand die een ander vet gemakkelijk laat vallen als ik niet denk dat het een goede vriend(in) is.

    Wat je ook kunt doen is natuurlijk gewoon met die vriendin even gaan praten. Beter niet direct met de hele groep, want dat kan aanvallend over komen. Maar wel dat er met haar besproken wordt wat jullie dwarszit en of er eventueel iets (van haar kant) aan gedaan kan worden. Dan kunnen jullie haar eventueel nog een kans geven en kijken of de vriendschap verbeterd kan worden.

    Succes! (:


    Ahum, that's not the hufflepuff aditude.(cat)


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    (...)

    Ahum, that's not the hufflepuff aditude.(cat)


    Hushhh (cat)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Halen schreef:
    Als ze echt depressief is en dat is vast gesteld, zou ik haar niet laten vallen. Ze is misschien niet de leukste, maar om dan ook nog eens gedumpt te worden door je vrienden kan erg kut zijn.

    Ik heb ook zo iets gehad, en heb het haar toen eerlijk verteld. Helaas pakte zij het niet zo goed op en ging ze er vrolijk mee door, maar als je al depressief bent ku je niet alles net zo makkelijk hebben.


    Ik sluit me hier bij aan. Ga op z'n minst eerst netjes een gesprek aan voordat je iemand gaat ditchen, want dat vind ik gewoon laf.


    26 - 02 - '16

    Jullie kunnen haar - of iemand van jullie alleen - eerst altijd even aanspreken over haar gedrag en vragen hoe het verder kan of moet? Misschien merkt ze dan pas hoe ze zich gedraagt en wil ze er misschien wat aan doen, zodat jullie het weer gezellig hebben samen. Het is best rot als je iemand zomaar als een baksteen laat vallen, misschien is ze wel echt depressief? Het is niet fijn als iemand dan opeens niemand meer heeft en al je vriendinnen je in één keer samen dumpen. En als je echt van haar af wil zijn, kan je het contact langzaam proberen af te bouwen.


    16 - 09 - '17

    Halen schreef:
    Als ze echt depressief is en dat is vast gesteld, zou ik haar niet laten vallen. Ze is misschien niet de leukste, maar om dan ook nog eens gedumpt te worden door je vrienden kan erg kut zijn.

    Ik heb ook zo iets gehad, en heb het haar toen eerlijk verteld. Helaas pakte zij het niet zo goed op en ging ze er vrolijk mee door, maar als je al depressief bent ku je niet alles net zo makkelijk hebben.


    Naja, ook als het niet vast gesteld is kan het ernstig zijn. Alleen is het niet ''officieel'' maar dat zegt nog niets.

    Ik zal haar wel serieus nemen in hoe ze vertelt hoe ze zich voelt en haar niet zomaar laten vallen. Misschien doet ze zo rot tegen jullie, juist omdat jullie veel voor haar betekenen en dat jij/jullie een soort uitlaatklep zijn voor haar. Maar er zijn natuurlijk grenzen in hoe je met elkaar omgaat, depressief of niet, en daar mag je haar best op aanspreken en vertellen wat het met jou doet. Dat kan alleen maar goed zijn en versterkt de vriendschap misschien juist nog meer.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Praten, praten en nog eens praten, zoals eerder is verteld.
    Zij moet weten en doorhebben wat ze fout doet. Als ze dat niet weet, kan ze er ook niet aan werken. Niet alleen zij moet luisteren, maar ook jullie. Misschien is er een reden voor haar gedrag, misschien kan ze er niet aan doen. Jullie, of één iemand, moeten met haar gaan praten zodat jullie weten wat jullie moeten doen om dit gedrag te doen verminderen en begrip tonen. Natuurlijk kun je dit niet blijven doen. Als er echt geen verandering in komt of ze wil er niet aan werken, kun je niet anders dan het contact af te breken.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 1:26 ]


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Praten, praten en nog eens praten, zoals eerder is verteld.
    Zij moet weten en doorhebben wat ze fout doet. Als ze dat niet weet, kan ze er ook niet aan werken. Niet alleen zij moet luisteren, maar ook jullie. Misschien is er een reden voor haar gedrag, misschien kan ze er niet aan doen. Jullie, of één iemand, moeten met haar gaan praten zodat jullie weten wat jullie moeten doen om dit gedrag te doen verminderen en begrip tonen. Natuurlijk kun je dit niet blijven doen. Als er echt geen verandering in komt of ze wil er niet aan werken, kun je niet anders dan het contact af te breken.

    Exactly what I would say.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Eerst met haar praten lijkt me ook, en als er geen verbetering in komt gewoon dumpen, depressief of niet. Als je niks positiefs haalt uit een vriendschap dan ook niet doen, het mooie aan vrienden is is dat je ze kunt kiezen. Medelijden als basis voor vriendschap is niet goed genoeg. In mijn boekje tenminste. x)


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Maar misschien merkt ze wel, dat jullie haar niet echt moeten hebben, en doet ze daardoor een beetje nijdig tegen jullie? Ik bedoel, hoe zou je zelf zijn, als een heel kliekje zich zo opstelt tegenover jou alleen. Mensen voelen dat heus wel aan. Hoe pijnlijk is dat niet? We moeten verstandig zijn, behalve ons heeft ze anders niemand meer. Wat moet ze dan doen? Moeder Theresa zijn en alles pikken? Mensen voelen dat echt wel. Eén blik, één intonatie is meer dan genoeg.
    Misschien hebben jullie ook een aandeel, of een rol hierin. Er zal wel een waarheid inzitten, dat ze vervelend kan doen, en veel aan haarzelf denkt. Maar mensen voelen dat aan. Ik denk dat je dat wel een beetje mag verwachten, dat ze stemmingswisselingen heeft tegenover jullie, en zich niet altijd even vriendelijk opstelt. Maar ik zou niet alles op haar afschuiven. Al wat ik wil zeggen. Denk na voor je iemand dumpt, dat kan wel degelijk littekens nalaten, en het lijkt zo te horen al niet het meest stabiele meisje. Wat voor een boodschap geef je iemand dan? Waarvan je weet dat ze geen sociaal vangnet heeft om het op te kunnen vangen? Jij bent niet goed genoeg om mee om te gaan. Niemand wilt jou. Dat zal het gevolg zijn voor dat meisje. En ik persoonlijk, ik vind dat echt ongelofelijk erg voor iemand.
    Als ze jullie vriendin is, dan moeten jullie haar niet zomaar laten vallen, en met elkaar praten. Zo erg kan ze nu ook weer niet zijn? Als ze jullie vriendin is in eerste plaats? Je moet praten. In plaats van zomaar iets laten vallen, zonder haar te hebben gehoord, van hoe of wat. Zij zal de spanning ook wel voelen. Misschien kun je dat dus oplossen? Ik zou haar niét zomaar dumpen.
    Ik zeg niet dat je moet blijven omgaan, met mensen waarmee het echt niet lukt, daar heeft uiteindelijk ook niemand iets aan. Maar dumpen van: we moeten jou niet meer hebben. Dat is een beetje hard. Vooral omdat het nooit aan één iemand alleen ligt.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2015 - 12:14 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Maar misschien merkt ze wel, dat jullie haar niet echt moeten hebben, en doet ze daardoor een beetje nijdig tegen jullie? Ik bedoel, hoe zou jezelf zijn, als een heel kliekje zich zo opstelt tegenover jou alleen. Mensen voelen dat heus wel aan. Hoe pijnlijk is dat niet? We moeten verstandig zijn, behalve ons heeft ze anders niemand meer. Wat moet ze dan doen? Moeder Theresa zijn en alles pikken? Mensen voelen dat echt wel. Eén blik, één intonatie is meer dan genoeg.
    Misschien hebben jullie ook een aandeel, of een rol hierin. Er zal wel een waarheid inzitten, dat ze vervelend kan doen, en veel aan haarzelf denkt. Maar mensen voelen dat aan. Ik denk dat je dat wel een beetje mag verwachten, dat ze stemmingswisselingen heeft tegenover jullie, en zich niet altijd even vriendelijk opstelt. Maar ik zou niet alles op haar afschuiven. Al wat ik wil zeggen. Denk na voor je iemand dumpt, dat kan wel degelijk littekens nalaten, en het lijkt zo te horen al niet het meest stabiele meisje. Als ze jullie vriendin is, dan moeten jullie haar niet zomaar laten vallen, en met elkaar praten. In plaats van zomaar iets laten vallen, zonder haar te hebben gehoord, van hoe of wat. Zij zal de spanning ook wel voelen. Misschien kun je dat dus oplossen? Ik zou haar niét zomaar dumpen.
    Ik zeg niet dat je moet blijven omgaan, met mensen waarmee het echt niet lukt, daar heeft uiteindelijk ook niemand iets aan. Maar dumpen van: we moeten jou niet meer hebben. Dat is een beetje hard. Vooral omdat het nooit aan één iemand alleen ligt.


    Dit.


    You save everyone, but who saves you?