• Ik ben een maand geleden ontzettend verliefd geworden op een van mijn huisgenootjes. Kon niet meer eten, praatte nergens anders meer over, het leek de hele dag alsof ik ergens op een wolkje zat etc. Dat bleek dus wederzijds te zijn; er was een avond waarop mijn andere huisgenoten (we wonen met 70 in een oud schoolpand) ons alleen lieten en van het een kwam het ander. Inmiddels hebben we elkaar bijna elke dag gezien/bij elkaar geslapen en lijkt het of de verliefdheid voor mij een beetje weg is. Hetzelfde heb ik gehad bij mijn ex na een maand, waarna ik het uitmaakte en helemaal ziek werd van liefdesverdriet. Ik weet niet waar dit vandaan komt, of ik dan echt die gevoelens kwijt ben of een beetje bindingsangst heb en alles zo blokkeer. Ik ben meerdere keren niet echt goed behandeld door jongens, op vervelende manieren afgewezen etc, dus ik vraag me af of het daar misschien aan ligt. Herkent iemand dit en weet diegene dan ook wat het zou kunnen zijn? Dank jullie wel voor het lezen van deze lap tekst in ieder geval. (cat)


    Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.

    Hmm lastig. Ik weet niet zo goed wat het zou kunnen zijn. Ik ben zelf een persoon die langzaam verliefd word, en dan steeds meer, en meer. Misschien is het een soort van impulsief iets dat je ineens verliefd wordt op het idee van deze persoon. Dat hij van een afstandje helemaal perfect lijkt en dat je er zelf je eigen dingen aan toe voegt om hem nog aantrekkelijker voor jou te maken. En nu je met hem 'samen' bent kom je erachter dat het toch allemaal net iets anders is?
    Ik weet het echt niet, maar in ieder geval succes, meid. (:


    The truth is out there.

    Hmm. Ik ben behoorlijk vaak verliefd geweest, maar al die verliefdheden vielen niet echt met elkaar te vergelijken xD.
    Bij mijn huidige vriend/man was ik helemaal niet zo hoteldebotel als op sommige anderen omdat het allemaal heel soepeltjes en snel ging, zonder dat ik er maanden slapeloze nachten van had gehad Ik heb daardoor bijna nooit gehad dat ik niet kon eten omdat ik hem zou gaan zien (wat ik bij anderen wel had), maar ik vond het eigenlijk wel chil dat ik gewoon mezelf kon zijn en het voelde hartstikke goed. 8D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Als je zegt dat je verliefdheid weg is, bedoel je dan dat je niet meer hoteldebotel vlinders in m'n buik en omijngodjebentzoperfectkusjekusjekusje verliefd bent? Want dat betekent eigenlijk gewoon dat je uit je honeymoon fase bent. Dat betekent niet dat je niet verliefd bent, maat het nieuwe is er gewoon een beetje af. Ga eens samen ergens heen, als het klikt en het is nog leuk zit hey gewoon goed. Je zal je misschien aan wat meer dingetjes gaan irriteren, maar hij is ook maar een mens ^^ zolang je niet het gevoel hebt dat je fout zit is je verliefdheid niet per se over.


    Spinning around, I'm weightless.

    Blurrierface schreef:
    Als je zegt dat je verliefdheid weg is, bedoel je dan dat je niet meer hoteldebotel vlinders in m'n buik en omijngodjebentzoperfectkusjekusjekusje verliefd bent? Want dat betekent eigenlijk gewoon dat je uit je honeymoon fase bent. Dat betekent niet dat je niet verliefd bent, maat het nieuwe is er gewoon een beetje af. Ga eens samen ergens heen, als het klikt en het is nog leuk zit hey gewoon goed. Je zal je misschien aan wat meer dingetjes gaan irriteren, maar hij is ook maar een mens ^^ zolang je niet het gevoel hebt dat je fout zit is je verliefdheid niet per se over.


    Dit denk ik ook. Er is een groot verschil tussen een crush en een vaste relatie. Als je je nog steeds goed voelt bij hem en graag bij hem wilt zijn, denk ik niet dat je liefde weg is, maar misschien wel de vlinders.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Als mijn eigen bagage opspeelt, kan ik meestal goed weten dat het dat is, maar het is heel moeilijk om van iemand anders te zeggen: het is dat. Ik denk dat je wat introspectie moet doen en wat moet google'en en op youtube kijken, om daar achter te komen. (:
    Een vraag die je wel verder kan helpen: heb je gevoelens van angst, of voel je je onzekerheid op één of andere manier opspelen? Of is dat van die jongens, gewoon een puur rationele verklaren, voor het feit dat je gevoelens vervagen? Meestal als er angst is, of er meer speelt iets dieper, dan zul je dat ook gewaar worden in je emoties. Als je geen angstige gedachten hebt, of bepaalde emotionele opstoten vanuit een oude wond, dan zal er wel niets aan de hand zijn, en was het gewoon een hormonale opvlieging, was je gewoon niet verliefd genoég. Of wel verliefd, maar hield je niet genoeg van hem, of ben je uit de honeymoon.

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 20:05 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.