Afgelopen donderdag is hij opgenomen in het ziekenhuis wegens hart- en longproblemen. Ook is hij een tijdje terug geïnformeerd dat hij prostaatkanker heeft. Gelukkig is de kanker tot nu toe alleen daar gebleven. In het ziekenhuis heeft hij echer meerdere keren overgegeven, puur omdat het eten daar veel anders is dan het gebruikelijke "Braziliaanse junkfood" (zwarte bonen met rijst, heel veel vlees, een soort deegkoekjes van rijst, frietjes, pasta, etc.) wat hij altijd at. Ik dacht dat dit al zijn problemen waren, maar blijkbaar heeft hij eerder ook ontzettend erge problemen gehad met zijn nieren dat heel zijn onderlichaam volledig gezwollen was.
Alles bij elkaar heeft hij last (gehad) van de volgende dingen;
- Longen, wegens veel te veel gerook in zijn jeugd is er nu nog maar een heel klein stukje van zijn longen over wat nog gezond is. Hij heeft nu ook problemen met zijn ademhaling, hij kan wel inademen, maar niet uitademen. Niet fatsoenlijk in ieder geval. Nu moet hij dan ook oefenen met bijvoorbeeld kaarsen uitblazen, wat hij al niet kan.
- Hart, het hart moet al hard werken maar omdat hij nu ook moeite heeft met ademhalen moet het hart nog harder werken waardoor het steeds minder gaat.
- Prostaatkanker, reden hiervoor is voor mij niet bekend. Naar mijn idee is het gewoon puur ongeluk.
- Nieren, reden hiervoor is ook onbekend voor mij, maar dit veroorzaakte dus een zeer gezwollen onderlichaam.
Hij kon geopereerd worden zodat zijn nieren enzo "beter" zouden worden, maar hij was te zwak voor de operatie dus ze konden het niet uitvoeren.