• Ola Quizletters,

    School is alweer een tijdje begonnen, en de eerste weken leverde het allemaal nog geen problemen op.
    Nu we in de 7e week gaan, ben ik echt ontzettend aan het stressen.
    Ik weet dat ik nu door het schrijven van dit topic ook kostbare huiswerktijd verlies, maar ik ben gewoon bijna stoned van het huiswerk dat ik vandaag gemaakt heb dat er eventjes toch niks van komt, dat ik het maar beter even van me af kan schrijven.

    Ik kan niet plannen. Echt niet. Hoe ik het ook geprobeerd heb, het lukt gewoon niet. Misschien ben ik daar iets te perfectionistisch voor.
    En nu komt het probleem. Vorige week was een nogal rustige week wat huiswerk betreft, maar doordat ik toen drie dagen ziek ben geweest, ben ik achter gaan lopen op een aantal vakken (zoals wiskunde, geschiedenis, etc.) die ik 2x in de week heb, en dat is nu heel veel. Ik moet het dus allemaal bij zien te werken, maar nu is deze week opeens heel druk. 4 presentaties, een toets, 6 PO's die als handelingsdeel tellen (en zonder handelingsdelen geen herkansing in de toetsweek die direct na de herfstvakantie is) en nog bakken ander huiswerk. Ook moet ik komende week werken, een interview voor de schoolkrant online gooien en ga ik naar een concert (al is dat concert op de vrijdag, dus voor deze week geen probleem, voor volgende week wel maar dat zijn zorgen voor later).

    Gisteren was mijn tante jarig, en vandaag gingen we bij haar langs. Ik heb de 3 uur heen en 3 uur terug in de auto doorgebracht met het lezen van mijn literatuurboek, waar ik donderdag (in een groepje) een presentatie van heb. Toen ik daar was, en m'n familie helemaal supergezellig was met elkaar, zat ik afgezonderd aan een tafel m'n wiskunde, maatschappijleer en economiehuiswerk te maken. Daar baalde ik wel heel erg van.
    Maar nu ben ik nog niet klaar, en ik heb morgen een toets, maar ook een presentatie (tekst heb ik al wel af, powerpoint nog niet).

    Voor die toets heb ik nog helemaal niks gedaan, omdat ik gewoon geen tijd gehad heb.

    Ik ben het ook echt helemaal zat dat ik elke seconde vrije tijd moet inleveren voor huiswerk. Mensen zeggen tegen me: "Maar dan zeg je gewoon je voetbaltraining af, toch?" maar dat kan niet. Ik heb gewoon even een moment in de week nodig dat ik weg ben van mijn huiswerk, anders word ik gewoon helemaal gek.

    Urgh.
    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
    Wat ik überhaupt tegen die drukte kan doen.
    Hoe ik ermee om moet gaan.
    En de toetsweek, is over 3 weken al.
    Toetsen van 2 hoofdstukken.
    Toetsen met gigantisch veel stof.
    Er zit nog wel een vakantie tussen, maar ik denk dat ik zelfs met die vakantie te weinig tijd heb om voldoende te kunnen leren voor de toetsen.

    urgh. urgh. urgh.

    Hoe gaan jullie om met deze situaties?
    okay, genoeg geschreven, nu weer verder aan m'n huiswerk... urgh. heb ook gewoon helemaal geen motivatie meer aangezien ik de hele dag al bezig ben


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Wat ik hem geleerd van dat soort dingen is dat ik het niet moet gaan uitstellen. Als je opdracht gaat maken, is het belangrijk dat je dat zo snel mogelijk doet. Doordat je het gaat uitstellen, blijft alles op een hoop liggen en zit je er in het weekend mee. Ik heb vorig jaar bij een huiswerkbegeleiding gewerkt, misschien dat dat een optie is voor jou? Ik weet niet of er eentje in de buurt zit, maar die hebben echt heel veel leerlingen geholpen met huiswerk maken. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ken het, toen ik nog op school zat, haha. ^^' Ik zat toen ook altijd te stressen, maar ik kreeg het wel allemaal af.
    Okay, eerst even goed diep ademhalen. In en uit. In en uit. Dan zeg je tegen jezelf dat je het gewoon kan, want je kan het gewoon!
    Doe eerst de dingen wat je echt moet doen (ik weet het alle huiswerk is belangrijk en moet je doen), maar doe de huiswerk wat je echt af moet hebben en dan daarna de huiswerk die wat 'minder' belangrijk zijn.

    En voor de rest, je kan het en je krijgt het heus wel af! (:


    One Who Travels A Higher Path.

    Hypnotise schreef:
    Wat ik hem geleerd van dat soort dingen is dat ik het niet moet gaan uitstellen. Als je opdracht gaat maken, is het belangrijk dat je dat zo snel mogelijk doet. Doordat je het gaat uitstellen, blijft alles op een hoop liggen en zit je er in het weekend mee. Ik heb vorig jaar bij een huiswerkbegeleiding gewerkt, misschien dat dat een optie is voor jou? Ik weet niet of er eentje in de buurt zit, maar die hebben echt heel veel leerlingen geholpen met huiswerk maken. ^^


    Ik ben geen uitsteller, maar het is wel zo dat ik er vooral in het weekend aan zit omdat ik het meeste op woensdag of donderdag opkrijg en ik dan tot laat zit


    Huiswerkbegeleiding is trouwens te duur, (22 euro per week holy shit) en m'n ouders kunnen me niet helpen

    [ bericht aangepast op 4 okt 2015 - 22:51 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ik ben geen uitsteller, maar het is wel zo dat ik er vooral in het weekend aan zit omdat ik het meeste op woensdag of donderdag opkrijg en ik dan tot laat zit

    Is het geen optie om dan in de les alvast wat te maken? Of dan tijdens de minder drukke dagen alvast vooruit te werken met verschillende dingen (grote opdrachten, PO's, etc)? Hebben jullie werkwijzers? Als je het zo druk hebt, kun het beste gewoon vooruit werken.
    Ik heb geen officiële opleiding gedaan, maar ik wil je best persoonlijk begeleiden (in plaats van dat je zo ontzettend veel uitgeeft aan een huiswerkbegeleiding), zover ik kan. Kunnen we bijvoorbeeld via skype een planning maken en dan bel ik je later terug wat je af hebt kunnen krijgen. Ik kan je ook de tips doorsturen die ik heb meegekregen van die huiswerkbegeleiding (zijn echt heel handig!).
    Ik wil je in ieder geval heel graag helpen, want ik heb al heel veel goeds gezien bij een aantal leerlingen vorig jaar. Zij bouwden allemaal zelfdiscipline op. Ik had hele eigenwijze leerling die telkens weer alles er aan deed om met zo min mogelijk werk zichzelf bij de huiswerkbegeleiding wegwerkte. Uiteindelijk is dat nog steeds een beetje blijven zitten (hij wil alles zo snel mogelijk af hebben), maar hij vond het oprecht jammer als hij een slecht punt had gehaald, omdat hij er goed voor geleerd had en hij wilde graag goede punten halen. Nou is dit niet te vergelijken met jou, maar het is een voorbeeld. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Is het geen optie om dan in de les alvast wat te maken? Of dan tijdens de minder drukke dagen alvast vooruit te werken met verschillende dingen (grote opdrachten, PO's, etc)? Hebben jullie werkwijzers? Als je het zo druk hebt, kun het beste gewoon vooruit werken.
    Ik heb geen officiële opleiding gedaan, maar ik wil je best persoonlijk begeleiden (in plaats van dat je zo ontzettend veel uitgeeft aan een huiswerkbegeleiding), zover ik kan. Kunnen we bijvoorbeeld via skype een planning maken en dan bel ik je later terug wat je af hebt kunnen krijgen. Ik kan je ook de tips doorsturen die ik heb meegekregen van die huiswerkbegeleiding (zijn echt heel handig!).
    Ik wil je in ieder geval heel graag helpen, want ik heb al heel veel goeds gezien bij een aantal leerlingen vorig jaar. Zij bouwden allemaal zelfdiscipline op. Ik had hele eigenwijze leerling die telkens weer alles er aan deed om met zo min mogelijk werk zichzelf bij de huiswerkbegeleiding wegwerkte. Uiteindelijk is dat nog steeds een beetje blijven zitten (hij wil alles zo snel mogelijk af hebben), maar hij vond het oprecht jammer als hij een slecht punt had gehaald, omdat hij er goed voor geleerd had en hij wilde graag goede punten halen. Nou is dit niet te vergelijken met jou, maar het is een voorbeeld. ^^


    Vandaag tijdens de mentorles kregen we een planboekje voor de toetsweek (over 3 weken al :c ) en de eerste opdracht was: "Kleur alles zwart wanneer je niet kan, dus wanneer je school hebt, sport, hobby's, werk".

    Ik keek in mijn 'rooster' en bijna alles was zwart... Oeps.

    Ik weet niet of skype gaat werken, ik zit vrijwel nooit op mijn laptop de laatste tijd, en als ik er op zit is het omdat ik snel een opdracht moet maken o.i.d. haha. + m'n ouders beheren mijn skype, ik mag niet met vreemde mensen skypen. Maar ik vind het wel een goed idee tho.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zelf kan ik gelukig wel planneb kan je geen hulp inschakkeen. Bij ons ol school kun je namelijk hulp krijgen. Zij zitten er ook echt op te letten dat je je eraan houd


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Stevenson schreef:
    (...)

    Vandaag tijdens de mentorles kregen we een planboekje voor de toetsweek (over 3 weken al :c ) en de eerste opdracht was: "Kleur alles zwart wanneer je niet kan, dus wanneer je school hebt, sport, hobby's, werk".

    Ik keek in mijn 'rooster' en bijna alles was zwart... Oeps.

    Ik weet niet of skype gaat werken, ik zit vrijwel nooit op mijn laptop de laatste tijd, en als ik er op zit is het omdat ik snel een opdracht moet maken o.i.d. haha. + m'n ouders beheren mijn skype, ik mag niet met vreemde mensen skypen. Maar ik vind het wel een goed idee tho.

    Email dan? Whatever works. Ik vind het echt een lief voorstel en ik vind ook dat je die kans moet grijpen als je er wat aan hebt en iemand biedt haar hulp op bijna een presenteerblaadje aan. Ik heb 1,5 jaar studievertraging op het hbo en das niet in de minste zin doordat ik niet kan plannen of tering onzeker was/ben.
    Wanneer ik dan hulp nodig heb, ben ik vaak afgeserveerd met 'dat moet je op het hbo kunnen'. Ja fuck off.


    No growth of the heart is ever a waste

    Stevenson schreef:
    (...)

    Vandaag tijdens de mentorles kregen we een planboekje voor de toetsweek (over 3 weken al :c ) en de eerste opdracht was: "Kleur alles zwart wanneer je niet kan, dus wanneer je school hebt, sport, hobby's, werk".

    Ik keek in mijn 'rooster' en bijna alles was zwart... Oeps.

    Ik weet niet of skype gaat werken, ik zit vrijwel nooit op mijn laptop de laatste tijd, en als ik er op zit is het omdat ik snel een opdracht moet maken o.i.d. haha. + m'n ouders beheren mijn skype, ik mag niet met vreemde mensen skypen. Maar ik vind het wel een goed idee tho.


    Heb je dan niet gewoon teveel hobbies, sport of werk?


    Happy Birthday my Potter!

    Soms moet je dingen laten vallen dus dat je alles zwart kleurt houdt niet in dat je niet kan, dus ik denk eerlijk gezegd dat je wat meer ruimte moet maken voor die soorten weken dan maar even weinig vrienden en dingetjes die komen daarna wel weer.


    Some angels have no wings.

    Stevenson schreef:
    (...)

    Vandaag tijdens de mentorles kregen we een planboekje voor de toetsweek (over 3 weken al :c ) en de eerste opdracht was: "Kleur alles zwart wanneer je niet kan, dus wanneer je school hebt, sport, hobby's, werk".

    Ik keek in mijn 'rooster' en bijna alles was zwart... Oeps.

    Ik weet niet of skype gaat werken, ik zit vrijwel nooit op mijn laptop de laatste tijd, en als ik er op zit is het omdat ik snel een opdracht moet maken o.i.d. haha. + m'n ouders beheren mijn skype, ik mag niet met vreemde mensen skypen. Maar ik vind het wel een goed idee tho.

    Als dat het probleem is, dan denk ik dat ik het met de rest eens ben en dat je misschien wat moet "opgeven". Ik weet dat vrije tijd belangrijk is en dat je veel dingen wilt doen (geloof me, ik wilde dat ook), maar ik kon dat mentaal gewoon niet aan, mijn hoofd ontplofte dan altijd en mijn huiswerk leidde er verschrikkelijk onder. Ik weet dat je het leuk vind om ál die dingen te doen, maar ik dat bijna iedereen tegen je kan zeggen dat school ook gewoon ontzettend belangrijk is. Probeer anders eens met je ouders te kijken naar jouw rooster en overleg met ze of je misschien één keer per week een training kan missen. Of dat je toch niet die extra sport erbij doet. Of dat je niet ook nog muziekles erbij doet, weet ik veel wat.
    Mijn aanbod blijft staan, ik wil het ook via mail doen, als je dat liever hebt. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Hypnotise schreef:
    (...)
    Als dat het probleem is, dan denk ik dat ik het met de rest eens ben en dat je misschien wat moet "opgeven". Ik weet dat vrije tijd belangrijk is en dat je veel dingen wilt doen (geloof me, ik wilde dat ook), maar ik kon dat mentaal gewoon niet aan, mijn hoofd ontplofte dan altijd en mijn huiswerk leidde er verschrikkelijk onder. Ik weet dat je het leuk vind om ál die dingen te doen, maar ik dat bijna iedereen tegen je kan zeggen dat school ook gewoon ontzettend belangrijk is. Probeer anders eens met je ouders te kijken naar jouw rooster en overleg met ze of je misschien één keer per week een training kan missen. Of dat je toch niet die extra sport erbij doet. Of dat je niet ook nog muziekles erbij doet, weet ik veel wat.
    Mijn aanbod blijft staan, ik wil het ook via mail doen, als je dat liever hebt. ^^


    Via mail is prima!
    Tja iedereen zegt ook tegen me "dan zeg je toch gewoon je wedstrijd af?" maar dat gaat niet(er is geen vervanger voor mijn positie) . En minder werken word 'm ook niet, ik werk maar 3 uur in de week.

    Ik zit wel bij de schoolkrant, maar daar hoef ik slechts 1x per maand wat voor te doen en we zijn al met weinig dus ik stop daar liever niet mee.

    Ik vind je aanbod echt superlief en ik aanvaard 'm graag, als ik op m'n laptop zit zal ik FF een pb'tje met m'n mailadres dtur


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly