Jullie weten, ik heb familie zitten in Brazilië. Laat nou net de opa die ik dáár heb problemen hebben. Hij is afgelopen donderdag opgenomen in het ziekenhuis wegens hart- en longproblemen. Longproblemen heeft hij altijd al gehad, gezien hij in zijn jeugd simpelweg veel te veel heeft gerookt en er nu nog maar een heel klein stukje van zijn longen over is wat nog gezond is. Ook is heeft hij een tijdje terug de diagnose van prostaatkanker gekregen. In het ziekenhuis heeft hij meerdere malen moeten overgeven, puur omdat het eten daar veel anders is dan het typische "Braziliaanse junkfood" wat hij thuis gewend is (zwarte bonen met rijst, heel veel vlees, pasta, een soort van deegkoekjes van rijst, frietjes, etc.). Nu gaan wij zeer snel naar Brazilië toe, wat ons jaarlijkse bezoekje aan de familie is (6 augustus). Alleen ben ik bang, omdat we geen idee hebben van hoe de situatie kan zijn als we daar zijn. Het kan zijn dat mijn opa deels is hersteld en weer een tijdje naar huis kan komen, en dan kunnen we helpen met de verhuizing naar een apartement gezien ze nu op een boerderij wonen, maar het kan ook zijn dat hij niet naar huis wordt gestuurd en dat we twee en een halve week in de spanning moeten zitten en dat de tijden daar veel anders zullen zijn dan dat het altijd is geweest. Dus ja, nogmaals, ik ben bang. 'cause This situation is pretty fucked up to me.
Vandaar dat ik Beau ook op die manier heb geschreven, ooit het blijste kind ter wereld en nu chagrijnig en al die shizzle. Miep