• Helleu.

    Ik zit hier eigenlijk al heel lang mee, maar de uitsteller in mij wil hier maar telkens niet naar omkijken. Ik heb namelijk zooltjes nodig. Ik weet van mezelf al dat ik naar binnen loop met mijn voeten, dus de binnenzijdes van mijn voet neigen telkens die kant op te trekken. Verder heb ik niet echt specifieke klachten met mijn voeten, maar toen ik laatst in Londen was en in 4,5 dag 120km gelopen heb, begon mijn voet te bloeden. :') Dus dat was even balen. Het ligt dus echt wel aan de manier van lopen, maar ook aan een goede ondergrond. Ik liep in gewone Allstars namelijk.

    Nou ben ik zo eigenwijs dat ik geen wandelschoenen wil aanschaffen, maar gewoon goede (tijdelijke) zooltjes wil hebben. Ik ga binnenkort voor bijna drie weken naar Italië en ben van plan veel te lopen, dus ik kan wel ondersteuning gebruiken. Ik wil misschien na die vakantie naar de huisarts gaan om te kijken of ik speciale zooltjes nodig heb...

    Nu is mijn vraag; zijn er hier mensen die er verstand van hebben en me misschien iets kunnen aanraden (zooltjes als tijdelijke oplossing)? Als ik op deze site kijk, zou ik zeggen dat ik onder de categorie A2 val.

    Alvast bedankt!

    Ik heb op maat gemaakte zolen. Op iets anders kan ik niet lopen. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ga naar de podotherapeut! Serieus, mijn vader mist een centimeter onder één van zijn voeten en heeft hier tot en met zijn veertigste mee rondgelopen. Constant last van zijn rug en alles en dat is nooit meer helemaal goed gekomen, omdat het pas op zijn veertigste was. Hij heeft er wel veel minder last van, maar als hij eens door zijn rug gaat heeft hij er wel heel lang last van. Bij een podotherapeut krijg je persoonlijk aangemeten zooltjes die jouw voeten perfect corrigeren. Helaas zit het waarschijnlijk niet in je zorgpakket, maar echt goede zooltjes gaan zeker een paar jaar mee.
    Ik spreek echt uit ervaring (niet omdat ik het zelf heb meegemaakt), maar mijn ouders en mijn zus hebben zooltjes (en het werkt echt) en ik heb het ook bijna gemoeten. (Het zit bij mij echter in mijn bekken.)

    Ik heb echter geen idee waar je tijdelijke zooltjes vandaan kan halen. Ik zou eigenlijk gewoon goede schoenen gebruiken, waar je goed op kan lopen. Dus geen Allstars, maar iets stevigere gymschoenen.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ethan schreef:
    Ga naar de podotherapeut! Serieus, mijn vader mist een centimeter onder één van zijn voeten en heeft hier tot en met zijn veertigste mee rondgelopen. Constant last van zijn rug en alles en dat is nooit meer helemaal goed gekomen, omdat het pas op zijn veertigste was. Hij heeft er wel veel minder last van, maar als hij eens door zijn rug gaat heeft hij er wel heel lang last van. Bij een podotherapeut krijg je persoonlijk aangemeten zooltjes die jouw voeten perfect corrigeren. Helaas zit het waarschijnlijk niet in je zorgpakket, maar echt goede zooltjes gaan zeker een paar jaar mee.
    Ik spreek echt uit ervaring (niet omdat ik het zelf heb meegemaakt), maar mijn ouders en mijn zus hebben zooltjes (en het werkt echt) en ik heb het ook bijna gemoeten. (Het zit bij mij echter in mijn bekken.)

    Ik heb echter geen idee waar je tijdelijke zooltjes vandaan kan halen. Ik zou eigenlijk gewoon goede schoenen gebruiken, waar je goed op kan lopen. Dus geen Allstars, maar iets stevigere gymschoenen.

    Ja, dat is mijn probleem: Ik krijg dat voor nu nog even niet voor elkaar. En volgens mij duurt het ook even voordat je überhaupt die zooltjes mee krijgt, right?
    Ik was ook zeker wel van plan om er naar te gaan kijken, want ik merk het soms in mijn rug. Dus voor nu ben ik er dan nog wel op tijd bij gezien het feit ik nog niet super oud ben - lijkt me dan toch.

    Hm, maarja ik zal eens kijken want ik heb gewoon geen gymschoenen of iets in die richting. :\

    Elvenking schreef:
    (...)
    Ja, dat is mijn probleem: Ik krijg dat voor nu nog even niet voor elkaar. En volgens mij duurt het ook even voordat je überhaupt die zooltjes mee krijgt, right?
    Ik was ook zeker wel van plan om er naar te gaan kijken, want ik merk het soms in mijn rug. Dus voor nu ben ik er dan nog wel op tijd bij gezien het feit ik nog niet super oud ben - lijkt me dan toch.

    Hm, maarja ik zal eens kijken want ik heb gewoon geen gymschoenen of iets in die richting. :\

    Ik snap je wel hoor. ^^ Ik waarschuw je alleen, want herken het idee van: ach, dat doen we nog wel een keertje. En voor je het weet heb je er altijd last van. Je loopt naar binnen, zeg je?
    Misschien eens een tip om op te letten tijdens het lopen: probeer niet op één lijn te lopen, maar stap net iets over je andere voet heen. Ik loop/liep namelijk ook naar binnen, maar bij mij is het niet zo ernstig, ik moet alleen niet op slippers door de stad slenteren. Volgens mij helpt dat ook al een beetje met het naar binnen lopen. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Ethan schreef:
    (...)
    Ik snap je wel hoor. ^^ Ik waarschuw je alleen, want herken het idee van: ach, dat doen we nog wel een keertje. En voor je het weet heb je er altijd last van. Je loopt naar binnen, zeg je?
    Misschien eens een tip om op te letten tijdens het lopen: probeer niet op één lijn te lopen, maar stap net iets over je andere voet heen. Ik loop/liep namelijk ook naar binnen, maar bij mij is het niet zo ernstig, ik moet alleen niet op slippers door de stad slenteren. Volgens mij helpt dat ook al een beetje met het naar binnen lopen. ^^

    Ja pff, ik zou echt niet met mezelf kunnen leven als ik dit maar zou blijven uitstellen. Dan heb ik dat voor de rest van mijn leven aan mezelf te danken. ><

    Hm bedankt voor de tip! Ik vind het erg lastig om uit dat "ritme" te komen. Iets afleren is erg lastig. Maar ik ga het zeker proberen. ^^

    Ik zou gewoon zo snel mogelijk naar de podotherapeut gaan om zooltjes te laten maken!
    Ik heb ze ook gehad omdat ik ook naarbinnen-staande voeten had en ik had het geluk dat mijn voeten nog niet volgroeid waren, dus nu hoef ik ze niet meer.
    Maar het is ook fijn om zooltjes te hebben als je voeten al volgroeid zijn omdat, ten eerste, je dan veel beter loopt en ten tweede, je minder snel rugpijn zal krijgen.
    Succes!

    [ bericht aangepast op 9 aug 2015 - 14:02 ]


    'Do it for the vine!'

    Niet op maat gemaakte zooltjes die je bijvoorbeeld bij een goede schoenenwinkel kunt kopen, zijn meer voor extra vering en zijn handig voor als je zweetvoeten hebt. Tegen een specifieke afwijking doen ze niet zo veel. Dus inderdaad, op maat gemaakte zooltjes laten maken. Is redelijk duur, en het duurt ook even voordat je ze hebt. Dus als ik jou was, zou ik toch even goede wandelschoenen overwegen. Die kan je bij Bever voor rond of minder dan 100 euro, en die gaan jaren en jaren mee (als je niet meer groeit natuurlijk). Ik vond het een goede investering, en ik denk dat je knieën/heupen/rug dat ook zullen vinden later (: