• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een goede en duidelijke voorlichting komen over loverboys en hoe deze te werk gaan.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ja opzich is het wel goed maar je kan het onderwerp beter toevoegen bij de liefde of secure voorlichting


    tiptoe through the tulips...

    Ik ben het hier zeker mee eens. 5 jaar geleden was het mijn onderwerp voor mijn profielwerkstuk. Toen wisten niet veel mensen waar het over ging. Tegenwoordig heb je sociale media en dat soort dingen. Loverboys kunnen nu veel gemakkelijker ook hun prooi vinden om zo te zeggen. Ik zou zeggen begin er mee al in de 1ste of 2de van de middelbare. Voorlichting kan nooit kwaad ;)


    -

    Eens.


    You dare to gaze upon me?

    Jammer dat sommige mensen gelijk vooroordelen hebben over deze meisjes. Een vriendin van mij is het namelijk overkomen en ze alles behalve dom. Ze is één van de slimste mensen die ik ooit heb ontmoet, maar toch overkwam het haar. Ze werd verliefd, verliefd op een slecht persoon met slechte bedoelingen. Ze had zelf heus wel door, alleen wilde ze het niet geloven, want ze was verliefd.
    Zo zie je maar weer dat het elk meisje kan overkomen en daarom ben ik het zeker eens met deze stelling!

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 1:27 ]


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Eens - Ik ben een Nederlandse, en heb nooit voorlichting of any kind gehad. Mijn ouders hebben me meerdere malen gewaarschuwd, maar andere mensen simpelweg niet.
    Ik denk dat veel mensen hier onderschatten hoe gewiekst loverboys zijn. Het is makkelijk om te zeggen dat jij niet ten prooi eraan zal vallen, maar dat zeggen een heleboel slachtoffers. Natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat de meiden die erin trappen vaak wat emotioneel instabieler zijn, moeite hebben met thuissituaties, en bovendien kunnen ze deze situaties niet altijd snel genoeg herkennen, maar dat is niet altijd zo. Zoals wat boven mij wordt gezegd. Loverboys zijn heel handig, vrees ik. Het zijn heus niet alleen dezelfde types.
    Maar goed, eens dus. Juist hier wordt het onderwerp 'loverboys' geschuwd, terwijl het volgens mij vaak genoeg fout gaat.

    Ik wil er overigens aan toevoegen dat het wel heel moeilijk, maar niet onmogelijk is, om mensen te hoeden voor loverboys, omdat elke wel een andere aanpak heeft. Een reden waarom zo ze zo snel slachtoffers kunnen maken, is omdat ze allemaal anders werken. Het is niet alsof het zoals de boeken gaat, waar het meisje verwent wordt en bam, de prostitutie in moet. Soms duurt 'de relatie' heel lang voordat het fout gaat. En meiden moeten ook niet bang worden voor alle jongens, maar dat zal denk ik niet zo snel gebeuren. Het enige wat nu kan is goed oppassen, en ik denk oprecht dat landelijke training ons daarbij kan helpen.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 7:13 ]


    Tijd voor koffie.

    Oneens, dit wordt al vaak genoeg tijdens godsdienst/zedenleer met een van die films aangetoond. Ik denk dat de meeste scholen zich daar wel van bewust zijn.


    Darling, in the end, you've got to be your own hero, because everybody's busy trying to save themselves.

    PowerfulSpider schreef:
    Jammer dat sommige mensen gelijk vooroordelen hebben over deze meisjes. Een vriendin van mij is het namelijk overkomen en ze alles behalve dom. Ze is één van de slimste mensen die ik ooit heb ontmoet, maar toch overkwam het haar. Ze werd verliefd, verliefd op een slecht persoon met slechte bedoelingen. Ze had zelf heus wel door, alleen wilde ze het niet geloven, want ze was verliefd.
    Zo zie je maar weer dat het elk meisje kan overkomen en daarom ben ik het zeker eens met deze stelling!

    Ja, we kunnen beter spreken over naïef zijn, niet dom. Die jongens zijn heel goed in manipuleren en met inspelen op de gevoelens zonder het te menen. Iemand die jou zo lief behandelt, die ga je niet wantrouwen of dat wil je tenminste niet. Het kan inderdaad iedereen overkomen. Vaak spelen ze wel in op meisjes die onzeker of ongelukkig zijn. Maar dat is niet altijd zo. Gezien ze toch goed zijn in manipuleren, kunnen ze net zo goed voor iemand gaan die het helemaal niet moeilijk heeft. Want ook zij zullen geloven dat die jongens echt van hen houden.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 12:03 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Ja, we kunnen beter spreken over naïef zijn, niet dom. Die jongens zijn heel goed in manipuleren en met inspelen op de gevoelens zonder het te menen. Iemand die jou zo lief behandelt, die ga je niet wantrouwen of dat wil je tenminste niet. Het kan inderdaad iedereen overkomen. Vaak spelen ze wel in op meisjes die onzeker of ongelukkig zijn. Maar dat is niet altijd zo. Gezien ze toch goed zijn in manipuleren, kunnen ze net zo goed voor iemand gaan die het helemaal niet moeilijk heeft. Want ook zij zullen geloven dat die jongens echt van hen houden.


    Inderdaad, je hebt gelijk. Naïef is beter gezegd. Inderdaad niet "dom", die gaan er ook wel tussen zitten, sowieso is het moeilijk om één slachtoffer - profiel te bepalen. Daarin heb je gelijk. En zeker niet "dom'', naargelang: al degene met de slechtste punten op school. Maar wel naïef, en te goedgelovig zijn om het op tijd aan te kunnen voelen. En vooral gewoon nog erg jong. Hangt ook wel wat van de leeftijd af. Als je 13 bent, en je trapt daarin, of 18, daar zit sowieso wel al een mentaal verschil op. Inderdaad naïef is het juiste woord, en die naïviteit dat kan door verschillende factoren: intelligentie, emotionele thuissituatie, leeftijd, of karakter (te snel van het beste uitgaan in mensen...) of een mengeling van deze.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 15:34 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dysphoria schreef:
    Helemaal mee eens, op school werd er nooit met een woord over gerept.


    Fus Ro Dah!

    en lovergirls dan?

    [ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 16:26 ]


    I'm not a psychopath, Anderson. I'm a high-functioning sociopath. Do your research.

    Hazy schreef:
    (...)
    Ja, we kunnen beter spreken over naïef zijn, niet dom. Die jongens zijn heel goed in manipuleren en met inspelen op de gevoelens zonder het te menen. Iemand die jou zo lief behandelt, die ga je niet wantrouwen of dat wil je tenminste niet. Het kan inderdaad iedereen overkomen. Vaak spelen ze wel in op meisjes die onzeker of ongelukkig zijn. Maar dat is niet altijd zo. Gezien ze toch goed zijn in manipuleren, kunnen ze net zo goed voor iemand gaan die het helemaal niet moeilijk heeft. Want ook zij zullen geloven dat die jongens echt van hen houden.



    Naïef klinkt inderdaad veel beter, want dat zijn ze ook eerder. Je wordt simpelweg op de woorden en daden van de jongen en niet op de jongen zelf, ook al denk je het zelf meestal wel. Deze jongens weten precies wat ze moeten doen om jou het gelukkigste meisje ter wereld laten voelen, terwijl je het in werkelijkheid verre van bent. Sommige meisjes zijn inderdaad onzeker of gelukkig, want die zij het makkelijkst om te manipuleren. Het enige wat die meisjes willen is aandacht en liefde en dat krijgen ze ook van die jongens. Ze denken dat het echt is, tot dat ze er te ver in zitten en alles voor hun gaan doen en dat loopt niet altijd goed af.


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Ik voel me nu echt heel dom, maar wat zijn loverboys? :$

    Summer_ schreef:
    Ik voel me nu echt heel dom, maar wat zijn loverboys? :$


    Loverboys zijn kort gezegd jongens die proberen om een relatie met jou te krijgen met als doeleinde dat je in de prostitutie gaat werken voor hen. Ze zijn te herkennen aan onder andere het geven van veel cadeaus. Ook zullen ze op langere termijn je proberen te vervreemden van je familie.


    26 - 02 - '16

    Monachopsis schreef:
    Ik vind dit weer een stelling die moeilijk is op Q doordat we met twee verschillende landen zitten. Nederland staat hier namelijk veeeeeeel verder in dan in België. Alles dat ik weet over dit onderwerp - en dat is veel - heb ik van Nederlandse sites, tv-programma's, internetsites.... In België hoor je er echt heel weinig over.
    Onlangs was er nog een melding van op het nieuws en gaven ze een korte beschrijving van loverboys, die ondertussen al lang verjaard is. Dus in België mag er best wel eens iets komen.

    Volgens mij is in Nederland de informatie die kinderen krijgen vaak verouderd.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Storiefan schreef:
    en lovergirls dan?


    Ja die worden ook steeds populairder. Maar wat doe je daar dan aan ?....
    Lovergirls weten veel beter hoe gevoelig een meisje kan wezen. Dus ik denk dat je daar ook wel voorlichting over mag gegeven worden.
    Beter te vaak voorlichting dan nooit.

    btw ja de voorlichting in nederland is verouderd.


    -