Eens - Ik ben een Nederlandse, en heb nooit voorlichting of any kind gehad. Mijn ouders hebben me meerdere malen gewaarschuwd, maar andere mensen simpelweg niet.
Ik denk dat veel mensen hier onderschatten hoe gewiekst loverboys zijn. Het is makkelijk om te zeggen dat jij niet ten prooi eraan zal vallen, maar dat zeggen een heleboel slachtoffers. Natuurlijk ben ik het er wel mee eens dat de meiden die erin trappen vaak wat emotioneel instabieler zijn, moeite hebben met thuissituaties, en bovendien kunnen ze deze situaties niet altijd snel genoeg herkennen, maar dat is niet altijd zo. Zoals wat boven mij wordt gezegd. Loverboys zijn heel handig, vrees ik. Het zijn heus niet alleen dezelfde types.
Maar goed, eens dus. Juist hier wordt het onderwerp 'loverboys' geschuwd, terwijl het volgens mij vaak genoeg fout gaat.
Ik wil er overigens aan toevoegen dat het wel heel moeilijk, maar niet onmogelijk is, om mensen te hoeden voor loverboys, omdat elke wel een andere aanpak heeft. Een reden waarom zo ze zo snel slachtoffers kunnen maken, is omdat ze allemaal anders werken. Het is niet alsof het zoals de boeken gaat, waar het meisje verwent wordt en bam, de prostitutie in moet. Soms duurt 'de relatie' heel lang voordat het fout gaat. En meiden moeten ook niet bang worden voor alle jongens, maar dat zal denk ik niet zo snel gebeuren. Het enige wat nu kan is goed oppassen, en ik denk oprecht dat landelijke training ons daarbij kan helpen.
[ bericht aangepast op 20 juli 2015 - 7:13 ]
Tijd voor koffie.