Painkiller schreef:
(...)
Ja ja ^^ Een toevoeging :'D
Dat vind ik ook, bovendien gaat het hier echt wel om minderjarigen, en dan kun je dat al helemaal niet gaan verwachten. Ik geef je helemaal gelijk. Sommige meisjes vallen ook op - laat ik zeggen - marginale types. Hoe moet je dan gaan aanvoelen of het een loverboy is, of gewoon een ander vriendje?
Wiarda schreef:
Oneens. In ieder geval in mijn omgeving was er juist een overvloed aan voorlichting over loverboys, de gevaren van vreemden ontmoeten die je via het internet kent en zogenaamde 'foute vrienden'. Misschien dat dat in België anders is, dat kan natuurlijk, maar hier hoeft er naar mijn mening geen aanvullende duidelijkheid of voorlichting over komen.
Ik vind echter wel dat er iets meer aandacht besteed mag worden aan kinderlokkers/pedofielen binnen het onderwijs. Als daar al ooit een voorlichtingsles over was geweest, had ik hem in ieder geval gemist, wat later niet zo handig bleek te zijn. :x
Nee, in België niet. Hier wordt daar zelf niet over gesproken. Aan de andere kant, weet ik ook niet of dat hier ook echt veel voorkomt, het is alleszins niet zo'n plaag als in Nederland. De kans om er hier om de hoek één tegen de komen, is bijzonder klein. Maar misschien is dat in de grootsteden anders is, en woon ik te afgelegen^^
Of zit ik gewoon te ver af van het omgangsmilieu van de prostitutie, dat ik niet weet dat het voorkomt hier.
Ik weet niet. Komt dat hier wel zo voor in België loverboys? Misschien dat er daarom hier geen voorlichting is.
Septic schreef:
Natuurlijk zijn de meeste slachtoffers niet emotioneel stabiel. Dat ben ik ook niet, en ik heb ook liefde nodig van een jongen, ik ben enorm onzeker en ik ben precies zo iemand die weleens een prooi zou kunnen worden. Maar als ik ook maar een vermoeden heb dat het een loverboy is, dan is het gewoon klaar en kan hij oprotten. Er zijn genoeg films en boeken die hierover gaan dus lijkt me dat je als meisje wel beseft dat ze überhaupt bestaan.
Het probleem is denk ik ook vooral de combinatie van emotionele instabiliteit én een gebrek aan voldoende verstand^^
Jij zou emotioneel ten prooi vallen, maar je bent intelligent genoeg om het aan te voelen, en zou hem zodra je het merkt kunnen zeggen: rot maar op.
Ik denk dat de meisjes die het zo ver laten komen dat - en dat soort meisjes zijn er, zich tot hoer te laten "omtoveren'', die antennes gewoon écht niet hebben.
Als je nu echt niet intelligent genoeg onderlegd bent om dat aan te kunnen voelen? Als zij daarin nu echt een lagere limiet hebben dan de meeste meisjes, en ook niet het meest belezen type bent, die het kent uit boeken, of zo snugger bent om de link te maken, dat ze er zelf mee te maken kunnen hebben?
Er zijn echt van die meisjes. Daar kunnen zij ook niets aan doen, als je dat nu niet merkt?....
[ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 17:10 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.