• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een goede en duidelijke voorlichting komen over loverboys en hoe deze te werk gaan.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Septic schreef:
    Natuurlijk zijn de meeste slachtoffers niet emotioneel stabiel. Dat ben ik ook niet, en ik heb ook liefde nodig van een jongen, ik ben enorm onzeker en ik ben precies zo iemand die weleens een prooi zou kunnen worden. Maar als ik ook maar een vermoeden heb dat het een loverboy is, dan is het gewoon klaar en kan hij oprotten. Er zijn genoeg films en boeken die hierover gaan dus lijkt me dat je als meisje wel beseft dat ze überhaupt bestaan.


    Ik wist tot voor kort nog niet wat een loverboy überhaupt was, laat staan dat ze bestonden. Door op Quizlet een verhaal erover te lezen ben ik er achter gekomen. Moest ik niet op Q zitten, zou ik het niet weten :') In mijn omgeving is de term nog maar één keer gevallen en dat was in het Journaal. Alsnog zou ik dan nog niet weten wat een loverboy precies is, laat staan dat ik er eentje zou kúnnen herkennen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ik wist tot voor kort nog niet wat een loverboy überhaupt was, laat staan dat ze bestonden. Door op Quizlet een verhaal erover te lezen ben ik er achter gekomen. Moest ik niet op Q zitten, zou ik het niet weten :') In mijn omgeving is de term nog maar één keer gevallen en dat was in het Journaal. Alsnog zou ik dan nog niet weten wat een loverboy precies is, laat staan dat ik er eentje zou kúnnen herkennen.



    Ik heb er op mijn middelbare school een speciale training over gehad :W
    Dus nee, ik vind niet dat er te weinig voorgelicht wordt. Alleen de trainingen die gegeven worden zijn vaak magertjes, wat ik van anderen hoor dan. Het verschilt ook per plek. Ik zat toen op speciaal onderwijs en daar wordt er echt wel voldoende aandacht aan gegeven.


    26 - 02 - '16

    Resilience schreef:
    (...)


    Ik heb er op mijn middelbare school een speciale training over gehad :W
    Dus nee, ik vind niet dat er te weinig voorgelicht wordt. Alleen de trainingen die gegeven worden zijn vaak magertjes, wat ik van anderen hoor dan. Het verschilt ook per plek. Ik zat toen op speciaal onderwijs en daar wordt er echt wel voldoende aandacht aan gegeven.


    Ja en? Wij Ik niet? :W Dat is het punt van de stelling net; jij hebt die voorlichting gehad, good. Maar wij niet :')
    Dus ik zou het op prijs stellen als ons die 'speciale training' ook gegund zou worden.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ja en? Wij Ik niet? :W Dat is het punt van de stelling net; jij hebt die voorlichting gehad, good. Maar wij niet :')
    Dus ik zou het op prijs stellen als ons die 'speciale training' ook gegund zou worden.


    Dat wordt heus wel gegund. Alleen mensen zijn zich er niet bewust van, naar mijn idee, dat loverboys nog steeds vele slachtoffers maken. Ik zeg nergens dat ik die training jou niet gun, lol.

    Edit: en die mensen gunnen die training ook wel aan iedereen, maar er wordt gewoon veel te weinig bij stilgestaan.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 13:25 ]


    26 - 02 - '16

    Resilience schreef:
    (...)

    Dat wordt heus wel gegund. Alleen mensen zijn zich er niet bewust van, naar mijn idee, dat loverboys nog steeds vele slachtoffers maken. Ik zeg nergens dat ik die training jou niet gun, lol.


    Lol, ik zei ook niet dat je het ons niet gunde :')
    — True, mensen zijn zich er niet voldoende bewust van, lijkt me. Daarom de voorlichting dus.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Lol, ik zei ook niet dat je het ons niet gunde :')
    — True, mensen zijn zich er niet voldoende bewust van, lijkt me. Daarom de voorlichting dus.


    Misschien als het helpt dat er een petitie wordt geschreven met flink wat handtekeningen en dat het dan landelijk aangepakt kan worden idk.


    26 - 02 - '16

    Dat is er toch allang? Op mijn middelbare school tenminste wel. Daar zag je overal posters en flyers van rond gaan en er is meerdere keer iemand geweest die er wat over vertelde.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Oneens. In ieder geval in mijn omgeving was er juist een overvloed aan voorlichting over loverboys, de gevaren van vreemden ontmoeten die je via het internet kent en zogenaamde 'foute vrienden'. Misschien dat dat in België anders is, dat kan natuurlijk, maar hier hoeft er naar mijn mening geen aanvullende duidelijkheid of voorlichting over komen.

    Ik vind echter wel dat er iets meer aandacht besteed mag worden aan kinderlokkers/pedofielen binnen het onderwijs. Als daar al ooit een voorlichtingsles over was geweest, had ik hem in ieder geval gemist, wat later niet zo handig bleek te zijn. :x


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    eens, want voor ik op Q kwam, had ik er nog nooit van gehoord. Ik heb het leren kennen doordat ik er verschillende verhalen hed over gelezen.


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed

    Eens, aangezien de loverboys van vroeger nu anders te werk gaan. Er moet meer informatie prijs gegeven worden, lessen en of eventueel misschien lesstof voor komen. (Ikzelf heb namelijk heel erg dicht bij Loverboys gestaan - vriendin van mij der uitgetrokken, hoe moeilijk dat ook was, ze was gelukkig nog net geen 18 om achter raam geplaatst kennen worden - En zelfs die wist niet eens dat het loverboys waren, want loverboys horen kleren te geven, leuke uitjes, toch? Nee ze gaan anders, dan andere jaren te werk, dus er moet wel degelijk meer voor gedaan worden, dat die jongens minder kansen krijgen.!!!!
    Uiteraard is thuis, familieband/kring, vrienden, ook iets om het met elkaar der over te hebben, en misschien een presentatie in de klas, om te laten zien hoe en wat, en veranderingen en alles. Voor de rest, gewoon niet 123 een jongen blindelings vertrouwen, ook al maakt liefde BLIND..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Wiarda schreef:
    Oneens. In ieder geval in mijn omgeving was er juist een overvloed aan voorlichting over loverboys, de gevaren van vreemden ontmoeten die je via het internet kent en zogenaamde 'foute vrienden'. Misschien dat dat in België anders is, dat kan natuurlijk, maar hier hoeft er naar mijn mening geen aanvullende duidelijkheid of voorlichting over komen.

    Ik vind echter wel dat er iets meer aandacht besteed mag worden aan kinderlokkers/pedofielen binnen het onderwijs. Als daar al ooit een voorlichtingsles over was geweest, had ik hem in ieder geval gemist, wat later niet zo handig bleek te zijn. :x


    Maar waarom dan oneens? Er staat niet dat er meer moet komen dan er bij jullie al is, maar dat er een goede en duidelijke voorlichting moet komen. Uiteraard moet er geen overvloed aan zijn, maar is een voorlichting dan niet nodig?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Painkiller schreef:
    (...)

    Ja ja ^^ Een toevoeging :'D


    Dat vind ik ook, bovendien gaat het hier echt wel om minderjarigen, en dan kun je dat al helemaal niet gaan verwachten. Ik geef je helemaal gelijk. Sommige meisjes vallen ook op - laat ik zeggen - marginale types. Hoe moet je dan gaan aanvoelen of het een loverboy is, of gewoon een ander vriendje?

    Wiarda schreef:
    Oneens. In ieder geval in mijn omgeving was er juist een overvloed aan voorlichting over loverboys, de gevaren van vreemden ontmoeten die je via het internet kent en zogenaamde 'foute vrienden'. Misschien dat dat in België anders is, dat kan natuurlijk, maar hier hoeft er naar mijn mening geen aanvullende duidelijkheid of voorlichting over komen.

    Ik vind echter wel dat er iets meer aandacht besteed mag worden aan kinderlokkers/pedofielen binnen het onderwijs. Als daar al ooit een voorlichtingsles over was geweest, had ik hem in ieder geval gemist, wat later niet zo handig bleek te zijn. :x


    Nee, in België niet. Hier wordt daar zelf niet over gesproken. Aan de andere kant, weet ik ook niet of dat hier ook echt veel voorkomt, het is alleszins niet zo'n plaag als in Nederland. De kans om er hier om de hoek één tegen de komen, is bijzonder klein. Maar misschien is dat in de grootsteden anders is, en woon ik te afgelegen^^
    Of zit ik gewoon te ver af van het omgangsmilieu van de prostitutie, dat ik niet weet dat het voorkomt hier.
    Ik weet niet. Komt dat hier wel zo voor in België loverboys? Misschien dat er daarom hier geen voorlichting is.

    Septic schreef:
    Natuurlijk zijn de meeste slachtoffers niet emotioneel stabiel. Dat ben ik ook niet, en ik heb ook liefde nodig van een jongen, ik ben enorm onzeker en ik ben precies zo iemand die weleens een prooi zou kunnen worden. Maar als ik ook maar een vermoeden heb dat het een loverboy is, dan is het gewoon klaar en kan hij oprotten. Er zijn genoeg films en boeken die hierover gaan dus lijkt me dat je als meisje wel beseft dat ze überhaupt bestaan.


    Het probleem is denk ik ook vooral de combinatie van emotionele instabiliteit én een gebrek aan voldoende verstand^^
    Jij zou emotioneel ten prooi vallen, maar je bent intelligent genoeg om het aan te voelen, en zou hem zodra je het merkt kunnen zeggen: rot maar op.
    Ik denk dat de meisjes die het zo ver laten komen dat - en dat soort meisjes zijn er, zich tot hoer te laten "omtoveren'', die antennes gewoon écht niet hebben.
    Als je nu echt niet intelligent genoeg onderlegd bent om dat aan te kunnen voelen? Als zij daarin nu echt een lagere limiet hebben dan de meeste meisjes, en ook niet het meest belezen type bent, die het kent uit boeken, of zo snugger bent om de link te maken, dat ze er zelf mee te maken kunnen hebben?
    Er zijn echt van die meisjes. Daar kunnen zij ook niets aan doen, als je dat nu niet merkt?....

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 17:10 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Dubbelpost

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 16:58 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Naoko schreef:
    (...)

    Maar waarom dan oneens? Er staat niet dat er meer moet komen dan er bij jullie al is, maar dat er een goede en duidelijke voorlichting moet komen. Uiteraard moet er geen overvloed aan zijn, maar is een voorlichting dan niet nodig?


    Oeps, ik had de stelling verkeerd gelezen. Ik dacht dat er meer goede en duidelijke voorlichting moest komen, wat ik overbodig vond, dus was ik tegen. Nog steeds ben ik het er niet helemaal mee eens, want in mijn beleving is het er al en zie ik dus niet echt in waarom ik het eens zou zijn met de stelling.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik vind dit weer een stelling die moeilijk is op Q doordat we met twee verschillende landen zitten. Nederland staat hier namelijk veeeeeeel verder in dan in België. Alles dat ik weet over dit onderwerp - en dat is veel - heb ik van Nederlandse sites, tv-programma's, internetsites.... In België hoor je er echt heel weinig over.
    Onlangs was er nog een melding van op het nieuws en gaven ze een korte beschrijving van loverboys, die ondertussen al lang verjaard is. Dus in België mag er best wel eens iets komen.


    Mhm?