• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een goede en duidelijke voorlichting komen over loverboys en hoe deze te werk gaan.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wat echt zou helpen is niet alleen voortlichting over loverboys alleen maar ook over manipulatie. Sommigge mensen waaronder ook loverboys zijn extreem goede manipulators. Ik heb mijn profiel werkstuk er over gehouden. En ui ons onderzoek kwam zelfs dat je iemandcompleet kan controleren als je hem maar goed manipuleert. Het is dan ook belangrijk dat mensen weten welke technieken er worden gebruikt zodat ze het sneller kunnen herkennen en zich er tegen kunnen weren .

    Storiefan schreef:
    en lovergirls dan?

    Ze mogen inderdaad ook duidelijk maken dat er ook lovergirls bestaan. Ik heb er ooit een verhaal van gelezen over een meisje dat slachtoffer werd van een lovergirl die voordeed als een leuke vriendin. Ze zaten zelfs gewoon bij elkaar in de klas. :l Wat ik echt jammer vond voor het slachtoffer was dat niemand, geen enkele vriendin het geloofde aan wie ze het aan vertelde. Niemand geloofde dat een meisje zoiets zou doen.

    [ bericht aangepast op 22 juli 2015 - 1:10 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    (...)
    Ze mogen inderdaad ook duidelijk maken dat er ook lovergirls bestaan. Ik heb er ooit een verhaal van gelezen over een meisje dat slachtoffer werd van een lovergirl die voordeed als een leuke vriendin. Ze zaten zelfs gewoon bij elkaar in de klas. :l Wat ik echt jammer vond voor het slachtoffer was dat niemand, geen enkele vriendin het geloofde waar ze het aan vertelde. Niemand geloofde dat een meisje zoiets zou doen.


    Wat je zegt klopt, vaak zijn de informatieboekjes vaak alleen over loverboys. Maar het is al vaak duidelijk dat een loverboy nooit alleen werkt. Vaak heeft er ook een meisje mee te maken.


    -

    BlueEye schreef:
    Jammer dat sommige mensen gelijk vooroordelen hebben over deze meisjes. Een vriendin van mij is het namelijk overkomen en ze alles behalve dom. Ze is één van de slimste mensen die ik ooit heb ontmoet, maar toch overkwam het haar. Ze werd verliefd, verliefd op een slecht persoon met slechte bedoelingen. Ze had zelf heus wel door, alleen wilde ze het niet geloven, want ze was verliefd.
    Zo zie je maar weer dat het elk meisje kan overkomen en daarom ben ik het zeker eens met deze stelling!

    IKR, liefde kan zo zwaar zijn :( Ik ben ook wel eens verliefd geweest op jongens met verkeerde bedoelingen, niet lover-boys, maar nou ook weer niet eerlijke jongens die om mij gaven. En om daar van los te komen vereist meer dan hersenen. Maarja, denken in vooroordelen is zo makkelijk dat mensen er snel aan toe geven.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    IKR, liefde kan zo zwaar zijn :( Ik ben ook wel eens verliefd geweest op jongens met verkeerde bedoelingen, niet lover-boys, maar nou ook weer niet eerlijke jongens die om mij gaven. En om daar van los te komen vereist meer dan hersenen. Maarja, denken in vooroordelen is zo makkelijk dat mensen er snel aan toe geven.


    Ik weet precies wat je bedoeld. Heb het zelf namelijk ook meegemaakt en weet als geen ander hoe moeilijk het is om hem los te laten. Je weet heus wel dat hij slecht is, alleen loskomen is zoals je zelf al zei erg moeilijk.
    Vooroordelen is tegenwoordig zo normaal dat bijna niemand er meer van opkijkt, maar het is verre van normaal.


    Second Star to the Right and straight on till the morning

    Ik vind het ook wel van belang dat er een voorlichting moet komen tegen lokkers/loverboys dat je jongeren laat inzien hoeveel pijn je iemand daarmee kan doen.
    Maar over het algemeen gaan loverboys te werk als vertrouwenspersoon om je dan vaak letterlijk en figuurlijk te (laten) verkrachten.


    Hi, I'm glad you're reading this....but this is worthless. :)

    Ik ben er mee eens..... Maar: Hoeveel voorlichting je ook geeft, een loverboy gaat zo te werk dat als je het merkt het al te laat is en hij je al in zijn greep heeft. Wat je dan doet is iets om bij stil te staan. Veel meisjes gaan zwijgen en houden hun problemen voor henzelf, hier moet voorlichting over komen. Wat doe he als je in zijn greep bent, niet hoe kan je het voorkomen want dat is lastig.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2015 - 16:50 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...