• De stelling van deze week luidt:
    Er moet een goede en duidelijke voorlichting komen over loverboys en hoe deze te werk gaan.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ja! Absoluut! En het liefst nog tijdens de lessen. Volgens mij zouden de lessen godsdienst/zedenleer daar een goed moment voor kunnen bieden, tijdens thema's die om liefde of bedrog of zo draaien. Het is absoluut belangrijk dat daar goed over ingelicht wordt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    -

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 11:30 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ja, al denk ik dat advies over pedofielen ook wel welkom zou zijn: dat niet alle pedofielen ook pedoseksuelen zijn, dat ook mensen uit je naaste familie of vriendenkring je kunnen misbruiken in plaast van wildvreemden, etc.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 11:31 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Helemaal mee eens, op school werd er nooit met een woord over gerept.


    Take me to wonderland

    Volgens mij wordt er al heel wat gedaan qua voorlichting en moet je gewoon je gezond verstand gebruiken.

    Wooeehw! Mijn stelling ^^ Cool!

    Jep (wbw) Helemaal mee eens :3 In België — of toch althans in mijn buurt — wordt er niet veel over gesproken.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ja, waarom zou je hier tegen zijn.


    Ik wil een tuin vol egels

    Dysphoria schreef:
    Helemaal mee eens, op school werd er nooit met een woord over gerept.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Septic schreef:
    Volgens mij wordt er al heel wat gedaan qua voorlichting en moet je gewoon je gezond verstand gebruiken.


    26 - 02 - '16

    Daar ben ik het mee eens. Je moet maar je verstand gebruiken vind ik te gemakkelijk gezegd, aangezien de meisjes die daarin vallen - excuseer me het zo te zeggen - maar vaak niet de meest snuggere zijn, anders vallen ze er niet in. Als je dat vanzelf niet kan ruiken.... Dan is dat echt een probleem
    Het punt is net dat ze voldoende gezond verstand missen, hoe moeten ze het dan aanwenden?
    Moet je hen dan zeggen - eigen schuld dikke bult? Ik vind van niet, net zij ervoor moeten beschermd worden. Ik heb nog nooit iets van voorlichting daarover gehoord, dus het wordt zeker nog niet overal toegepast.

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 12:14 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Daar ben ik het mee eens. Je moet maar je verstand gebruiken vind ik te gemakkelijk gezegd, aangezien de meisjes die daarin vallen - excuseer me het zo te zeggen - maar vaak niet de meest snuggere zijn, anders vallen ze er niet in. Als je dat vanzelf niet kan ruiken.... Dan is dat echt een probleem
    Het punt is net dat ze voldoende gezond verstand missen, hoe moeten ze het dan aanwenden?
    Moet je hen dan zeggen - eigen schuld dikke bult? Ik vind van niet, net zij ervoor moeten beschermd worden.


    De slachtoffers zijn toch meestal al van de types die het emotioneel moeilijk hebben, onzelfzeker zijn en de liefde en aandacht die een loverboy hen geeft, echt nodig hebben. Daarom vind ik het ook echt kort door de bocht om te zeggen "gewoon je gezond verstand gebruiken". Het is niet dat je bij elke doorsnee jongen gaat denken "Is het nu een loverboy of niet?" Je gaat er niet meteen vanuit dat iedereen die je liefde geeft, de intentie heeft om van je een hoer te maken :') Of wel soms?


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eigengrau schreef:
    Ja, al denk ik dat advies over pedofielen ook wel welkom zou zijn: dat niet alle pedofielen ook pedoseksuelen zijn, dat ook mensen uit je naaste familie of vriendenkring je kunnen misbruiken in plaast van wildvreemden, etc.


    Ik ben het hier mee eens!


    The truth is out there.

    Painkiller schreef:
    (...)

    De slachtoffers zijn toch meestal al van de types die het emotioneel moeilijk hebben, onzelfzeker zijn en de liefde en aandacht die een loverboy hen geeft, echt nodig hebben. Daarom vind ik het ook echt kort door de bocht om te zeggen "gewoon je gezond verstand gebruiken". Het is niet dat je bij elke doorsnee jongen gaat denken "Is het nu een loverboy of niet?" Je gaat er niet meteen vanuit dat iedereen die je liefde geeft, de intentie heeft om van je een hoer te maken :') Of wel soms?


    Dat was toch net mijn punt? Dat voorlichting nodig is, omdat je er niet vanuit kunt gaan dat jongeren gewoon hun gezond verstand kunnen gebruiken? Of stemde je net met me in? (:

    [ bericht aangepast op 19 juli 2015 - 12:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Dat was toch net mijn punt? Dat voorlichting nodig is, omdat je er niet vanuit kunt gaan dat jongeren gewoon hun gezond verstand kunnen gebruiken? Of stemde je net met me in? (:


    Ja ja ^^ Een toevoeging :'D


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Natuurlijk zijn de meeste slachtoffers niet emotioneel stabiel. Dat ben ik ook niet, en ik heb ook liefde nodig van een jongen, ik ben enorm onzeker en ik ben precies zo iemand die weleens een prooi zou kunnen worden. Maar als ik ook maar een vermoeden heb dat het een loverboy is, dan is het gewoon klaar en kan hij oprotten. Er zijn genoeg films en boeken die hierover gaan dus lijkt me dat je als meisje wel beseft dat ze überhaupt bestaan.