• Hallo.

    Ik heb wel eens een verhaal hier op Q gelezen dat (super toevallig..) 16+ was (volgens mij was ik toen nog stiekem geen 16, maar oké haha). Nu ben ik na jaren schrijfervaring erachter gekomen dat niet alle 16+ verhalen van even goede kwaliteit zijn... En ik had dus eigenlijk het idee om het ook te proberen. ( ik zeg nu niet dat alle 16+ verhalen slecht zijn en het is trouwens ook heel moeilijk om dat goed te schrijven maar oke).

    Ik wil dus een poging wagen.

    Maar wat vinden jullie dirty minded dan belangrijk? Moet er nog een goed verhaal in zitten, of alleen realistisch of maakt dat allemaal niet uit en zoveel mogelijk 16+ ??

    (Als dit topic eigenlijk niet mag dan spijt me dat heel erg)


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Het probleem met veel bdsm verhalen is dat veel mensen zich niet verdiept hebben in wat bdsm nou eigenlijk echt inhoud. Je merkt dat geschreven is vanuit het maatschappelijk beeld dat mensen hebben en niet vanuit hoe het werkelijk gaat.
    ik vind dat jammer, een bdsm relatie gaat niet om pijn en vernedering. Het gaat eromdat twee mensen die allebei hun eigen visie op seks matchen. Vanuit daar vormt een band die goed besproken word met elkaar.

    Maar ontopic. Check voordat je over dergelijke dingen schrijft wat de facts zijn. Laat seks niet iets vies worden, maar iets moois. Geef het een mooi plot, een verhaal dat je meezuigt. Alle neukpartijen moeten geen leidraad worden. Het moet een medium zijn om het verhaal een tweede dimentie te geven.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Een dirty mind kan je helpen om zo'n verhaal te schrijven, want door een dirty mind kan je vaker aan seks denken waardoor het waarschijnlijk makkelijker word om 16+ te schrijven. Daarnaast valt geweld, drugs/alcohol en/of zelfverwonding ook onder 16+, dus je verhaal hoeft niet per se over seks te gaan. Hoewel als ik eerlijk ben, als ik 16+ zie staan in een titel dan ga ik er meestal vanuit dat het om seks gaat.

    Een goed verhaal is wel belangrijk, ik bedoel in het echte leven draait ook iemands leven niet de hele dag om seks. Het is een onderdeel van iemands leven. Realistisch vind ik persoonlijk wel belangrijk, want ik verwonder mij toch echt over de kracht van sommige mannen en het feit dat echt niemand ooit uit glijdt tijdens seks onder de douche. Of als ze uit de douche stappen na blijkbaar een goed potje seks waardoor hun benen in jelly zijn veranderd.

    Daarnaast verbaasd het mij altijd hoeveel mensen pikken/kunnen hebben van degene met wie ze seks hebben in een verhaal. Bijvoorbeeld meisje word bijna aangerand in de club en haar vriend word boos op haar, niet op de jongen die haar bijna aanrandde. Daarna besluit haar vriend om zijn woede op haar te botvieren en in de meeste gevallen, vind het meisje in kwestie dat geen enkel probleem. In zo'n situatie kan ik mij niet inleven, want ik zit te wachten op het moment dat zij haar vriend een een goeie vuistslag geeft of desnoods iets naar hem toe gooit. Want zoals ik het zie is het meisje het slachtoffer want ze zoent niet met die vreemde jongen of flirt met hem, maar gewoon aan het dansen is. Dus dan snap ik niet waarom haar vriend boos op haar wordt en het dan blijkbaar ook nog een goed plan vind om haar als het ware met seks te straffen.

    Maar misschien ligt dat aan mij, ik verwacht wel een beetje girlpower als er iets gebeurd wat niet kan. Zoals iemand slaan zonder reden of iemand vernederen, ik geloof nog altijd in gelijkwaardigheid tussen twee mensen die een relatie hebben. Of dit nou twee mannen, twee vrouwen of een man en een vrouw zijn. Tenzij je natuurlijk bewust kiest om onderdanig te zijn en er ook rekening mee wordt gehouden door de partner, want ook onderdanige mensen hebben grenzen.


    Physics is awesome

    Ja absoluut, goed verwoord en helemaal mee eens.

    Bedankt voor de tips!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.