• Over een aantal dagen vertrek ik naar Londen! En jeetje, wat heb ik er zin in. Ik ga samen met mijn ouders en vriendin, waarmee ik al veel te lang deze droom deel. Vrijdagochtend stappen we op de bus, waarin we ongeveer negen uur lang onszelf moeten vermaken. Waarschijnlijk is er wifi, dus dat geeft al veel mogelijkheden - het is ook een goede mogelijkheid om te schrijven, natuurlijk. ^^ We verblijven in het huis van mijn vriendin's oom, in Noord-Londen, daar slapen we vier nachten en dan gaan we de bus weer in. We hebben dus drie volle dagen in Londen zelf, waar we natuurlijk genoeg ideeën voor hebben. Toch vroeg ik me af of er mensen zijn die nog dingen aanraden. Wat is iets waar we zeker heen moeten, of zeker moeten zien? Nu gaan we sowieso al naar de Big Ben, London Eye, Tower Bridge, Camden Town en Oxford Street, maar we staan nog altijd open voor nieuwe ideeën.. c:
    Cheers, Ames


    You get confused by crying women, I get confused by walks with princes. - America Singer

    HARRY POTTER STUDIOS! Dat. Absoluut. Je kan het science museum doen, British museum, Oxford Street, Regent Street, mme Tusseauds, ...


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Het ligt er een beetje aan wat je wilt. Zelf vind ik Piccadilly Circus wel een leuk plein, als het even kan is het bekijken van de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace ook erg leuk om te zien. Mocht je van kerken houden dan zou je nog naar de Westminster Abbey kunnen gaan. Wil je ook wat geld uitgeven dan is the London Dungeon èrg leuk een keer mee te maken, of natuurlijk een musical. Verder zit de M&M's World op Leicester Square, volgens mij. Ik zou er niet speciaal voor naartoe gaan, maar als je dan toch ergens bij die straat in de buurt bent dan zou ik zeker even binnenwippen!

    Alvast heel veel plezier in ieder geval, al moet dat ongetwijfeld wel lukken. :)


    She's imperfect but she tries

    En The Lion King gaan bekijken. Echt fantastisch.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Naoko schreef:
    HARRY POTTER STUDIOS! Dat. Absoluut. Je kan het science museum doen, British museum, Oxford Street, Regent Street, mme Tusseauds, ...


    Dat moet je ruim van tevoren regelen, anders is het vol c;

    Foyles, als je van boeken houdt, ik raad aan om ook in het donker bij De Theems te lopen. Wij zijn één dag vorige keer gewoon vanaf de tower bridge (waar ons hotel zat) langs de Theems gelopen (aan de kant van de Londen Eye). Dan kom je dus al langs allerlei dingen zoals Shakespeare's globe theatre en een heel aantal van de standaard dingen. Doordat we daar de hele dag mee bezig zijn geweest, waren we 's avonds nog steeds bij de Big Ben in de buurt en alles bij de Theems, al die bruggen en dergelijke, zijn prachtig verlicht. Plus dat stuk wat je loopt daar is super leuk, dus dat is echt een aanrader om die dingen op die manier te gaan bekijken, overdag en 's avonds.
    Het is ook een aanrader om even Harrods in te gaan. Het is belachelijk duur, dus je hoeft er niets te kopen, maar het is super leuk om er een kijkje te nemen. Ook zijn bij lekker weer parken zoals Hyde Park echt leuk om naar toe te gaan. En vergeet het wisselen van de wacht niet bij Buckingham Palace c;


    Happy Birthday my Potter!

    Naoko schreef:
    HARRY POTTER STUDIOS! Dat. Absoluut. Je kan het science museum doen, British museum, Oxford Street, Regent Street, mme Tusseauds, ...


    Daar wilde ik heel graag heen, geloof me, maar dat is toch iets te duur voor ons. We gaan waarschijnlijk wel een wandeling doen waar je langs veel Harry Potter dingen komt, aangezien dat veel goedkoper is, haha. Madame Tussaud vonden we ook te duur, dus gaan we naar een paar kleinere musea. We gaan een dag doorbrengen op Oxford Street, waar ik verwacht redelijk wat uit te geven, dus om die dure musea er ook nog bij te doen is iets te veel. Die andere dingen zal ik zo even bekijken, thanks!


    Mignon schreef:
    Het ligt er een beetje aan wat je wilt. Zelf vind ik Piccadilly Circus wel een leuk plein, als het even kan is het bekijken van de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace ook erg leuk om te zien. Mocht je van kerken houden dan zou je nog naar de Westminster Abbey kunnen gaan. Wil je ook wat geld uitgeven dan is the London Dungeon èrg leuk een keer mee te maken, of natuurlijk een musical. Verder zit de M&M's World op Leicester Square, volgens mij. Ik zou er niet speciaal voor naartoe gaan, maar als je dan toch ergens bij die straat in de buurt bent dan zou ik zeker even binnenwippen!

    Alvast heel veel plezier in ieder geval, al moet dat ongetwijfeld wel lukken. :)


    We gaan de tweede dag een beetje door Londen heen lopen, dus ik verwacht een paar van die dingen wel tegen te komen. ^^
    Mijn moeder wilde graag naar een musical, maar dat hebben we niet heel erg meer bekeken. Ik ga zo nog even op onderzoek uit! M&M's world stond ook al op het lijstje, aangezien daar vlakbij nog iets zit wat we ook wilden zien. Google Maps is echt extreem handig, haha. c:
    Dankje! Dat gaat inderdaad geen probleem worden!


    Naoko schreef:
    En The Lion King gaan bekijken. Echt fantastisch.


    I'll look it up, thanks!


    You get confused by crying women, I get confused by walks with princes. - America Singer

    Starlord schreef:
    (...)

    Dat moet je ruim van tevoren regelen, anders is het vol c;

    Foyles, als je van boeken houdt, ik raad aan om ook in het donker bij De Theems te lopen. Wij zijn één dag vorige keer gewoon vanaf de tower bridge (waar ons hotel zat) langs de Theems gelopen (aan de kant van de Londen Eye). Dan kom je dus al langs allerlei dingen zoals Shakespeare's globe theatre en een heel aantal van de standaard dingen. Doordat we daar de hele dag mee bezig zijn geweest, waren we 's avonds nog steeds bij de Big Ben in de buurt en alles bij de Theems, al die bruggen en dergelijke, zijn prachtig verlicht. Plus dat stuk wat je loopt daar is super leuk, dus dat is echt een aanrader om die dingen op die manier te gaan bekijken, overdag en 's avonds.
    Het is ook een aanrader om even Harrods in te gaan. Het is belachelijk duur, dus je hoeft er niets te kopen, maar het is super leuk om er een kijkje te nemen. Ook zijn bij lekker weer parken zoals Hyde Park echt leuk om naar toe te gaan. En vergeet het wisselen van de wacht niet bij Buckingham Palace c;


    Foyles, ik zal het proberen te onthouden! Ik had al op Google Maps gekeken waar boekhandels zaten, maar die had ik volgens mij nog niet echt gezien. Er zijn er ook veel te veel, dus waarschijnlijk ga ik elke boekhandel waar ik langs kom binnen, maar koop de laatste dag pas iets. :') Ik moet echt oppassen, anders koop ik al die winkels leeg.
    Die route hadden we zelf ook al bedacht, alleen andersom. Dat is voor ons iets makkelijker met het hotel, haha.
    Ik heb alles aan het lijstje toegevoegd! c:


    You get confused by crying women, I get confused by walks with princes. - America Singer

    Ik vond Camden market echt heel leuk. En verder ben ik veel buiten Londen geweest. The white cliffs of Dover. Het is zo gigantisch mooi om daar te wandelen. Dat was het toppunt van mijn reis naar Engeland. Maar dat is dus niet in Londen. En the Globe schijnt echt fantastisch te zijn.


    The truth is out there.

    Oh ik ben helemaal 9 3/4 vergeten. Weet niet hoe een grote hp fan je bent?


    Happy Birthday my Potter!

    Ik zie hierboven al veel dingen waar ik hrt absoluut mee eens ben. Verder Hyde Park en Covent Garden en ik zou wat mrepikken van een van de gratis grote musea (Tate of Modern Tate, Natural History, Imperial War of inderdaad British). Zelf ben ik ook een groot fan van de vintage en antiekmarkt op Portobello Road.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Hyde Park, Harrods (onbetaalbaar, maar erg grappig om eens rond te lopen), Trafalgar Square, wandelen langs de Themes en de musea. Ik heb ook de wisseling van de wacht gezien, supertoeristisch maar stiekem ook leuk.


    I am an idiot, I move.

    Ik ga in November naar Londen, dus dit is zeker handig om even bij te houden (:


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Starlord schreef:
    (...)

    Dat moet je ruim van tevoren regelen, anders is het vol c;

    Foyles, als je van boeken houdt, ik raad aan om ook in het donker bij De Theems te lopen. Wij zijn één dag vorige keer gewoon vanaf de tower bridge (waar ons hotel zat) langs de Theems gelopen (aan de kant van de Londen Eye). Dan kom je dus al langs allerlei dingen zoals Shakespeare's globe theatre en een heel aantal van de standaard dingen. Doordat we daar de hele dag mee bezig zijn geweest, waren we 's avonds nog steeds bij de Big Ben in de buurt en alles bij de Theems, al die bruggen en dergelijke, zijn prachtig verlicht. Plus dat stuk wat je loopt daar is super leuk, dus dat is echt een aanrader om die dingen op die manier te gaan bekijken, overdag en 's avonds.
    Het is ook een aanrader om even Harrods in te gaan. Het is belachelijk duur, dus je hoeft er niets te kopen, maar het is super leuk om er een kijkje te nemen. Ook zijn bij lekker weer parken zoals Hyde Park echt leuk om naar toe te gaan. En vergeet het wisselen van de wacht niet bij Buckingham Palace c;


    Wij hebben twee tagen van tevoren geboekt. ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ga niet op iedereen reageren, want ik ben lui, maar bedankt! Ik zie wel dingen terugkomen, dus bepaalde dingen gaan we waarschijnlijk wel doen/bekijken.
    Ik kan echt niet wachten, haha. c:


    You get confused by crying women, I get confused by walks with princes. - America Singer

    Shoreditch street art tour. Klinkt heel raar, maar het is gratis (vragen wel om een bijdrage) en het is superinteressant. Het duurt een kwart dag en je krijgt gewoon een tour door een heel mooi stuk van London, met allemaal informatie. Echt heel mooi, en al helemaal als je van foto's maken houd.

    Perron 9 3/4 vond ik niet echt het bezoeken waard, though. King's cross is een gewoon station, met een muur waar je in de rij staat om op de foto te mogen, die je mag kopen. Although de Harry Potter winkel wel leuk was, maar niet bijzonder.

    Als een van jullie van Sherlock Holmes houdt, kijk dan naar 221B Baker Street, het is het bezoeken waard. Je kunt ook een tour nemen in het thema van Sherlock of Harry Potter, en dan bezoek je hun filmlocaties.

    [ bericht aangepast op 14 juli 2015 - 15:55 ]


    Tijd voor koffie.

    Overigens, je komt er ongetwijfeld, maar Picadilly Circus is echt fantastisch, ook in de avond. Let wel dat de metro niet 24/7 open zijn en de bussen heel onoverzichtelijk. Taxi's zijn in het nare geval dat je ergens gestrand bent, niet extreem duur in mijn ervaring. Haley's (of hoe het ook heet) is de grootste speelgoedwinkel, en het is ook echt heel bijzonder, zelfs als volwassene. Meerdere verdiepingen, leuke medewerkers en gezellige drukte, en daarbij is het op loopafstand van Picadilly Circus. Dat kun je altijd tussendoor doen, maar ik zou er wel een of twee uur voor uit trekken. Ik zal even kijken wat er nog meer was, want ik had heel goedkoop heel veel dingen gedaan.


    Tijd voor koffie.