'Ach, er gebeurt vast niks,' zei Marije. Ze wist dat er genoeg zou kunnen gebeuren, maar omdat ze zelf nog nooit wat had meegemaakt, dacht ze dat het vast wel mee zou vallen. Natuurlijk werd ze ook wel eens bang als ze van die enge verhalen hoorde, maar zolang niemand in haar omgeving iets overkwam, was ze niet echt bang dat er iets zou gebeuren. Als ze maar oppaste.
Marten schoot in de lach. 'Zullen we binnen kijken? En anders is er vast nog wel ergens een midnight-snack te halen. Zouden ze hier ook iets als een Hasret hebben?'
'Zo!' Lola floot. 'Dat betekent dat je haar hebt ingelicht over onze weddenschap?' Toen ze Mosh' gezicht zag, kreeg ze daar inderdaad bevestiging van. 'Nou, dan heeft ie je vast iets beloofd. Ik geloof niet dat hij jou zou kunnen versieren, je bent veel te knap voor hem.'
Ilse trok haar wenkbrauwen op en vroeg zich af of het meisje dat meende. Het was vast een poging om te doen alsof ze in geen enkel opzicht jaloers was, al wist Ilse wel anders. Ze kende geen enkel meisje dat nooit met jaloerse gevoelens kampte en dit meisje kon geen uitzondering zijn. 'Een flesje wijn,' zei ze, 'en natuurlijk een avondje met die knapperd van jou.' Ze stak haar hand uit om zich aan de twee voor te stellen.
'Ik ben Lola, en dit is mijn date, Splynter!' Lola gaf de jongen een duwtje richting Mosh. 'Kijk hoe knap hij is, Mozart.' Ze stak haar tong uit, want ze wist dat hij het vreselijk vond als ze zijn echte naam gebruikte.
'Mozart?' reageerde Ilse, maar haar reactie werd overstemd door een theatrale uitroep van Splynter:
'Weddenschap? Wat voor weddenschap?'
'Het spijt me, Splynter, maar ik moet je iets vertellen,' zei Lola met een uiterst serieus gezicht. 'Ik was niet geïnteresseerd. Ik zocht alleen een jongen die knapper was dan mijn vriend - ik heb een vriend, dit is 'm - zodat ik hem kon overtuigen dat ik eigenlijk een enorme vangst voor hem ben en hij me nooit meer zou moeten laten gaan, omdat ik veel leuker ben dan hij.'
'Wát?' riep Splynter uit. 'Hoe kon je! Ik dacht dat je echt interesse in mij had...'
Ze staarden elkaar een paar seconden aan en toen barstte Lola in lachen uit. 'Jemig, je bent écht een goede acteur!'
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain