Dit is één van mijn favoriete valletjes, maar één van de pijnlijkste xd
"Klaar?" vroeg Elles enthousiast. Ze hing met haar knieën over de trapeze ondersteboven en bengelde heen en weer. Sophia knikte en liep naar het doek.
"Het best klim je er op de Russische wijze in en splits je de doeken hier beneden al, zodat je boven niet moet klungelen." Elegant klom ze naar boven alsof het niets was.
"Ongeveer halverwege splits ze je en draai je ze rond je benen. Dan kruis je het doek boven je en draai je je naar achter zodat er een kruising achter je rug zit. Je steekt je armen erachter en zwiert je benen naar omhoog. Als laatste doe je je benen er terug in en herhaal je dat vier keer, zodat ze rond het doek gedraaid zijn. Het doet wel pijn aan je benen, omdat je bloed wat afgespannen zit. Als laatste trek je je gewoon op en val je naar voor. Niet vergeten je armen te strekken en bij de vierde salto te spreiden, anders val je op je kop," grinnikte ze. Ze begon aan de hele constructie en toen ze uiteindelijk de laatste keer weer recht kwam, knikte ze naar Elles.
"Dit is het engste," zei ze waarna ze zich naar voor liet vallen. De uiteinden aan haar benen draaiden sierlijk in het rond, het was prachtig om te zien. Bij de laatste salto spreidde ze haar armen en eindigde ze als een engel. Elles kon geen 'wauw' onderdrukken.
"Vanaf hier kan je aan mijn armen komen hangen als ik me omdraai. Het ding is wel dat het vreselijk lang duurt om dit op te zetten en dat het er helemaal niet elegant uitziet om op te starten. Ik dacht er misschien aan deze te gebruiken als begin, maar langs de andere kant is het heel vervelend, aangezien je voeten haast geen bloed meer krijgen. Achja, we zien wel. Misschien vind ik wel een andere val die eindigt in iets waar ik deze aan kan koppelen. Probeer jij eens." Enthousiast knikte Elles en klom in het doek daarnaast. Al gauw zat ze aan haar derde keer, maar lukte het niet meer om haar benen er nog een vierde keer in te krijgen.
"Sophia? Het doet nu echt al ontzettend veel pijn en ik kom er niet meer." Elles keek ondersteboven naar Sophia die haar bedenkelijk aankeek.
"Kom op, Elles. Het moet echt lukken, schuif die andere drie aan je been wat naar beneden. Doek doet altijd pijn," moedigde ze Elles aan. Ze trok haar wat op en schoof ze opzij waarna ze een laatste keer haar benen erdoor zwierde. Weer kwam ze recht en glimlachte naar Sophia.
"Gelukt! Nu komt het leukste!" glimlachte ze. Terwijl ze zich voorbereidde op de val, haalde ze diep in en uit, dit moment vond ze altijd heel fijn. In een snok viel ze voorover en maakte een salto.
"Vergeet je armen niet te openen!" riep Sophia. Meteen opende Elles haar armen, het scheelde geen haar of ze was helemaal naar beneden gegleden.
"Dit was... Wauw!" Ze ontwarde haar benen weer en schoof in de klassieke klim weer naar beneden.
"Het doet wel pijn aan mijn benen," zei ze en controleerde of ze ergens verbrand was. Rond haar bovenbeen zaten rode striemen, maar voor de rest was er niets ernstig te zien.
"Circus doet altijd pijn," knipoogde ze naar Elles. "Gaan we nog wat partner oefeningen doen?" Sophia kreeg als antwoord op haar vraag een wild hoofdgeschud en klom in het doek. Intussen controleerde Elles haar gsm.
Maar dat is toch voor niets nodig? Elisa en ook jij, is een pracht van een meid
Ja! Ik vind hem echt wel leuk! Knap, mhh, hij kan er zeker wel mee door! Hij komt zaterdag ook, maar ik zal hem je wel eerder laten zien ^^ Hij heet Max, trouwens. En oké dan.... we hebben daarnet gezoend, maar ssht, niet zeggen. Het is nogal vroeg, weet ik, maar ik vind hem wel leuk, dus waarom niet? :'D Hij is grappig en lief en galant en zorgzaam en eerlijk, hij lijkt zo perfect!
Mijn school is zoals ieder andere, je moet het zelf leuk maken. Alle mensen zijn leuk en zijn lief tegen me. De leerkrachten zijn normaal, de één geeft al wat interessanter les dan de ander, maar dat hangt ook van het vak af. Die voor gym is trouwens knap *-*
-- Elles xoxo
Haar hart maakte een sprongetje toen ze het sms'je las van Max.
"Hé, gsm-verslaafde! Kom je nog?" Sophia hing al ondersteboven en zwaaide druk met haar armen.
"Ja, wacht ik kom. Nog even een antwoord typen."
Nee c: het is schattig! ^^ En lieffff
Hoe kom je aan mijn nummer? ö
-- Elles xoxo
i can swear, i can joke i say what's on my mind if i drink if I smoke i keep up with the guys